Miksi jotkut "piilottelevat" seurustelukumppaniian somessa?
Laitetaan instaan kyllä selfieitä ja muita kuvia, mutta ei mitään yhteiskuvia kumppanista vaikka kummatkin ovat instassa. Ei edes tägätä kuvaan vaikka ollaan yhdessä matkalla tms. Kaverimiehiä kyllä tägätään kuviin, mutta ei poikaystävää. Pelkäävätkö naiset että menettävät miespuolisia seuraajia ja samalla heidän kehujaan kun saavat tietää ettei olekaan sinkku? Vai yrittävätkö vain salata seurustelun jostain syystä? Tätä voi kestää vuosiakin, hämmentävää.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset salailevat kaikenlaista. Joku raskautta loppuun saakka ja uutta asuntoa, toinen kumppania. Mitäs muuta voi salata?
Voiherranjestas.
Jollet levittele yksityisasioita somessa, niin SALAILET?! 😂
Olen vain facessa ja siellä oikeita ystäviä ja hyviä tuttuja kavereina. En tosin laita miehestäni sinnekään kuvia, koska hän ei halua olla somessa. Kunnioitan ja arvostan!
Mikään ei olisi naurettavampaa ja oksettavampaa kuin että kumpi vain meistä olisi jossain instassa tykkäyksiä kalastelemassa ja seuraamassa jotain fitnesstyyppejä.
Onneksi ollaan älykkäitä, toisiamme arvostavia ja ns oikeaan elämään - ei someen - keskittyviä.
Mies ei halua naamaansa someen. Mies itse on tosi tarkka ketä hyväksyy ja hänellä on vain ihmisiä, jotka hän tuntee hyvin eikä halua, että postaan omaan profiiliini hänestä mitään, koska mua seuraa myös mulle tuntemattomia ihmisiä. Kunnioitan tätä. Suurin osa heistä tietää, että mulla poikaystävä on, koska ei mua kovin moni mulle täysin tuntematon seuraa.
Ylipäätään mulla on vajaa 300 seuraajaa ja niistä yli puolet on ihmisiä, jotka mä oikeasti tunnen tai vähintään tiedän yliopistolta ulkonäöltä ja on ne mun kihlasormuksen luultavasti havainneet mun kädessä. En koe silti salaavani mitään vaikka en julkisesti huutele että poikakaverin kanssa paikassa x tai liitä johonkin kuvaan sipsikulhosta ja telkkarista tekstiä, että koti-ilta poikaystävän kanssa vaan kirjoitan vaan, että koti-ilta. On se mun kihlasormus sielläkin joissain kuvissa esillä, mutta enimmäkseen yleensä postaileb muuta kuin omaa naamaani tai kehoani joten ei se kovin usein siellä vilahtele.
Me mennään kesällä naimisiin ja poikaystävä on sanonut, että saan postata häistä, kunhan hänen naamaansa ei näy. Eli vaikka joku kuva, jossa tanssitaan, alttarilta takaapäin otettu kuva tms. on fine, mutta naamakuvia, joista tunnistaa edelleenkään ei. Aion kunnioittaa toivetta. Ne joissa näkyy miehen kasvot jää meidän omaan albumiin.
Suurin osa keskustelijoista tuntuu puhuvan ihan eri tilanteesta mikä AP pariskunnan tapauksessa on. Eli kaksi ihmistä jotka MOLEMMAT ovat instagramissa ja MOLEMMAT laittavat selfieitä itsestään. Ikinä ei silti yhteiskuvassa tai edes tägää toisiaan vaikka molemmilla esim. selfiet samasta hotellihuoneesta kun kahdestaan ovat siellä. Täällä mammat hourii jotain "mieheni ei ole somessa" , 'en halua lapsia someen" , " ammattini ei ole julkinen" ja muuta turhaa höpinää mikä ei liity mitenkään aiheeseen. No jatkakaa vaan, heh.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa keskustelijoista tuntuu puhuvan ihan eri tilanteesta mikä AP pariskunnan tapauksessa on. Eli kaksi ihmistä jotka MOLEMMAT ovat instagramissa ja MOLEMMAT laittavat selfieitä itsestään. Ikinä ei silti yhteiskuvassa tai edes tägää toisiaan vaikka molemmilla esim. selfiet samasta hotellihuoneesta kun kahdestaan ovat siellä. Täällä mammat hourii jotain "mieheni ei ole somessa" , 'en halua lapsia someen" , " ammattini ei ole julkinen" ja muuta turhaa höpinää mikä ei liity mitenkään aiheeseen. No jatkakaa vaan, heh.
Et kai odottanut täältä mitään älykästä ja pohdiskelevaa keskustelua? Tää on vauva av.
Vierailija kirjoitti:
No, mistä voisimme tietää jonkun toisen ihmisen tilanteen, josta ap puhuu? Emme voi. Mutta voimme tietenkin arvailla. Oma arvaukseni olisi esim sellainen, että he ovat epätasapainoisessa suhteessa, jompi kumpi määräilee toista. Tai jopa alistaa toista; ei halua yhteiskuvia instaan. Haluaa huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Tottakai olet kiinnostavampi, jos et ole koskaan julkaissut seurustelukumppanin kuvaa, olet mysteerisempi, ja vaikutat jollain tapaa vapaalta vaikka et olisikaan. Minulle tulee myös mieleen sellainen kulissiliitto, jossa ollaan vaan kun ei ole parempaakaan löydetty. Mutta tiedostetaan ettei se ole elämänsä rakkaus. Eli pidetään ovet auki muille. Tällaista tulee mieleen. Varsinkin jos toisella on sellainen ammatti, jossa saa paljon huomiota.
Syy on täysin selvä: Pelko somesuosion romahduksesta. Niin kauan kun instabeibet ja fitnessmimmit pitävät sinkkuleimaa päällä somessa, niin ihailijoita riittää. Kun sitten ekan kerran tuo sen tatuoidun bodarimiehensä somessa julkiseksi, loppuu treffipyynmöt, dickpicit, kehut ja sydämet kuin seinään. Voi itsetunto kokea kolauksen kun ei enää olekaan se joka miehen havittelema nainen. Vaikka oikeesti on tietenkin yhtä hottis kuin ennenkin, mutta miehet kunnioittavat sen verran toisiaan että jättävät varatun naisen rauhaan. Täällä mammat hourii vaikka mitä, mutta tämä on fakta. Sitä en tiedä onko suosituilla miehillä sama homma kun tuovat tyttiksensä julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Syy on täysin selvä: Pelko somesuosion romahduksesta. Niin kauan kun instabeibet ja fitnessmimmit pitävät sinkkuleimaa päällä somessa, niin ihailijoita riittää. Kun sitten ekan kerran tuo sen tatuoidun bodarimiehensä somessa julkiseksi, loppuu treffipyynmöt, dickpicit, kehut ja sydämet kuin seinään. Voi itsetunto kokea kolauksen kun ei enää olekaan se joka miehen havittelema nainen. Vaikka oikeesti on tietenkin yhtä hottis kuin ennenkin, mutta miehet kunnioittavat sen verran toisiaan että jättävät varatun naisen rauhaan. Täällä mammat hourii vaikka mitä, mutta tämä on fakta. Sitä en tiedä onko suosituilla miehillä sama homma kun tuovat tyttiksensä julkisuuteen.
Niin totta! Hyvä ja selkeä selvitys Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla selitystä vielä siihen, miksi parisuhdettaan eivät esittele jotkut vaatimattoman näköiset naiset, joista eivät miehet ole koskaan olleet mitenkään erityisen kiinnostuneita? Jotka eivät siis ole saaneet muutenkaan facebook-kavereina olevilta ystäviltään, työkavereiltaa ja sukulaisiltaan treffipyyntöjä ja dickpicejä, ja jonka kuviin laittavat sydämiä ja kehuja pääasiassa toiset naiset.
Jos lihareikä on selvästi alempaa tasoa, ei sitä viitsi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa enemmän huomiota, treffipyyntöjä ja tykkäyksiä jos luullaan sinkuksi. Nauttii huomiosta.
Miksi ajattelet, että olisi jotenkin miellyttävä tilanne, että omasta someverkostosta (kaverit, työkaverit, kollegat, sukulaiset, yms) tulisi treffipyyntöjä?
Ja jos jotain julkista somea tarkoitat, niin, kuka hullu nyt julkiseen someen mitään perhekuvia laittaisikaan? Tai no joo, moni hullu kyllä tekee niin. Itse en laittaisi julkiseen someen kuin korkeintaan jotain maisema- ja luontokuvia, yms joista ei saa minusta mitään "tietoa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mistä voisimme tietää jonkun toisen ihmisen tilanteen, josta ap puhuu? Emme voi. Mutta voimme tietenkin arvailla. Oma arvaukseni olisi esim sellainen, että he ovat epätasapainoisessa suhteessa, jompi kumpi määräilee toista. Tai jopa alistaa toista; ei halua yhteiskuvia instaan. Haluaa huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Tottakai olet kiinnostavampi, jos et ole koskaan julkaissut seurustelukumppanin kuvaa, olet mysteerisempi, ja vaikutat jollain tapaa vapaalta vaikka et olisikaan. Minulle tulee myös mieleen sellainen kulissiliitto, jossa ollaan vaan kun ei ole parempaakaan löydetty. Mutta tiedostetaan ettei se ole elämänsä rakkaus. Eli pidetään ovet auki muille. Tällaista tulee mieleen. Varsinkin jos toisella on sellainen ammatti, jossa saa paljon huomiota.
Sekö on toisen alistamista, ettei halua suhdetta etenkään julkiseen someen? En ainakaan itse haluaisi, että jotkut henkilökohtaiset parisuhdekuvat olisivat netissä kenen tahansa saatavilla.
Miehelläni ei ole mitään tilejä somessa, kunnioitan hänen yksityisyyttään enkä julkaise kuvia hänestä tai meistä yhdessä. En itsekään halua tulla nähdyksi kenenkään toisen kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla selitystä vielä siihen, miksi parisuhdettaan eivät esittele jotkut vaatimattoman näköiset naiset, joista eivät miehet ole koskaan olleet mitenkään erityisen kiinnostuneita? Jotka eivät siis ole saaneet muutenkaan facebook-kavereina olevilta ystäviltään, työkavereiltaa ja sukulaisiltaan treffipyyntöjä ja dickpicejä, ja jonka kuviin laittavat sydämiä ja kehuja pääasiassa toiset naiset.
Ei valitettavasti ole selitystä kun en tiedä sellaisia naisia. Facebook ei liity näihin mitenkään. Ja sukulaiset, työkaverit, kaverit ja muut tutut ei lähettele dickpicejä tai treffipyyntöjä. Ne tulee täysin vierailta tai puolitutuilta. Yleensä instabeibeillä ja fitnessmuijilla on julkiset tilit, juuri siksi että saavat somejulkisuutta ja noita ed.mainittuja juttuja, eli suurin osa faneista vieraita tai korkeintaan puolituttuja.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ei ole mitään tilejä somessa, kunnioitan hänen yksityisyyttään enkä julkaise kuvia hänestä tai meistä yhdessä. En itsekään halua tulla nähdyksi kenenkään toisen kuvissa.
Ihan kiva. Aapeen tapauksessa ja koko keskustelun teemassa molemmat, mies ja nainen ovat instagramissa ja ottavat selfieitä. Keskustellaan mieluummin heidäkaltaisistaan pariskunnista tässä ketjussa, jooko? Aloita vaikka uusi ketju missä voidaan keskustella siitä kuinka miehesi ei ole somessa ja kuinka kunnioitat hänen yksityisyyttän.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provo sekin trolli.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne vaihtuu vähän väliä, ne seurustelukumppanit, niin kuka ilkeää tuoda esiin, että ei kuule sanaa, joko taas.
Minulle tapailukaveri suoraan itsekin sanoi, ettei uskalla paljastaa minua missään ettei tutut vaan sano että "taasko sillä on uusi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei halua näkyä julkisella tililläni. Lisäksi en halua heilutella aviomieskorttia, kuin olisin jotain vapaata riistaa ellei ole miestä.
Oletko koskaan miettinyt miksei miehesi halua näkyä julkisella tililläsi? Jos hän on kerran niin yksityinen ihminen, niin mitä tekee edes koko somessa? Itse en koskaan alkaisi tuollaisten hämäperäisten salailijoiden kanssa millekään. Olet sille pelkkä sängynlämmitin, joka voidaan päivittää hetkessä parempaan. Usko tai älä.
Kiitos kysymästä ja hupaisa analyysi. Työnsä takia ei halua näkyä. :D
Puolisoni ei tietääkseni ole instassa, FB:ssä on mutta käyttää sitä varsin vähän (ei ole laittanut edes profiilikuvaa). Meillä ei kummallakaan ole FB:ssa parisuhdestatusta eikä meistä ole muita yhteiskuvia kuin yksi, jossa olemme häävieraina ja meidät on tägätty samaan kuvaan.
Ei kyse ole piilottelusta tai salaamisesta vaan siitä, että en näe ainuttakaan syytä julkaista somessa kuvia puolisostani (eikä hän ole koskaan ilmaissut haluavansa siellä näkyä) eikä parisuhdestatuksellani ole siellä mitään merkitystä. Instassa julkaisen kuvia tietyistä aihepiireistä eikä niihin tosiaan kuulu sen paremmin omat kuvani kuin läheiseni.
Jos ne vaihtuu vähän väliä, ne seurustelukumppanit, niin kuka ilkeää tuoda esiin, että ei kuule sanaa, joko taas.