Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kukaan käy s-kaupassa?

Vierailija
15.05.2021 |

Kävin tänään pitkästä aikaa S:ssa, tällä kertaa Itiksen SSS-marketissa. Kaikki n. euron kalliimpaa kuin citymarketissa ja onneton valikoima. Tarvitsin jauhenlihaa, sitä oliki hylly täynnä, kaikki erilaisia rainbow ( yök ) jauhenlihoja, ja kaikkissa viimeinen käyttöpäivä tänään tai huomenna. Onneksi huomasin sitten erillisen laarillisen Snellman-jauhelihaa, varmaan sata pakettia jälkellä, ja KAIKISSA viimeinen käyttöpäivä tänään! Eikä niitä ollut edes merkitty mitenkään.

Aiemmin olen ostanut s-kaupasta vahingossa mm. margariinia ,joka vanheni seur. viikolla, yök.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ne K-kauppiaat yrittääkin...

Vierailija
22/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon fiksumpaa tukea (paikallisia) yrittäjiä.

Perustele

Kansantaloudellisesti fiksumpaa koittaa pitää raha kierrossa täällä eikä ostaa ulkomailta, sama paikallistasolla eli että paikallisilla yrityksillä on mahdollisuus palkata paikallista työvoimaa. Kaikkeahan ei voi toki täällä tuottaa mutta miksei pyrkisi ostamaan suomalaisia tuotteita.

Ettekö ole huomanneet mitä KeskiEuroopassa tapahtuu jos joku dumppaa halvalla ulkolaisia tuotteita markkinoille, niiden kulku ja myyntiin pääsy estetään. Miksei täällä ole sama ajatustapa?

S mm juuri tehnyt ison sopparin hankinnoista ulkomailta. => ostetaan halvemmalla, myydään samalla hinnalla ja nostetaan suomalaisten tuotteiden myyntihintaa. Ja sitten sanotaan että ihmiset haluaa ostaa näitä ties missä tehtyjä tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn Lidlissä, S-marketissa ja Prismassa. City-Matketissa en käy kun paljon halvempi Prisma vieressä.

On totta että osissa pienemmissä K ja S kaupoissa myydään paljon tuotteita joissa on viimeinen käyttöpäivä lähellä. Tähän ongelmaan auttaa kun valitsee kauppansa oikein. En siis käy meidän kaupungin pienimmistä kaupoissa ollenkaan. Onneksi kaupungin isoin S-market on 1km päässä.

Vierailija
24/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kaupoissa on kallista, koska ahne kauppias on aina joko ostamassa uutta luxustaloa tai vaihtamassa mersuaan taas isompaan.

Rupeappa itse yrittäjäksi ja totea kaikki maksut mitä menee, ja mitä jää kakusta käteesi. Ehkä se ison sittarin kauppias voi olla jo rikas, mutten oikeen usko että ahne on. Jotenkin aika säälittävä provo taas. V

Olen itse yrittäjä, eikä tulisi mieleen astua ylipaisuneen s-ryhmän huoltoasemille, kauppoihin tai ravintoloihin. On paljon fiksumpaa tukea (paikallisia) yrittäjiä.

Mitäs luulette mitä maaseudun ruuan tuottajat ajattelee, k-ryhmän tuottajalle kiitos, hieman extraa tuottajille, vaiko s-ryhmän halpuutus, jossa s-ryhmä markkinajohtajana sanelee hinnat halpuutus mielessä sortaen maaseudun ruuan tuottajia?

Mitäs luulette, diesel hinta on noussut 20cnt / litra viime kesästä, ja kesän nousu ei ole tapahtunut vielä, miten tämä vaikuttaa kauppojen tulevan tavaran hintoihin? Tämäkin taitaa olla ahneen kauppiaan vika, että hyllyyn tulevan tuotteen hinnassa on korotuspainetta.

Missään muussa maassa ei ruokakaupan pyörittäjä ole kunnan rikkaimpien kärjessä. Ei missään!

Päinvastoin pyörittävät puotejaan yksin yömyöhään ja asuvat takatiloissa.

Suomessa näitä kivitaloja maitokatteilla pysyttäviä on satoja.

Vierailija
25/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kaupoissa on kallista, koska ahne kauppias on aina joko ostamassa uutta luxustaloa tai vaihtamassa mersuaan taas isompaan.

Rupeappa itse yrittäjäksi ja totea kaikki maksut mitä menee, ja mitä jää kakusta käteesi. Ehkä se ison sittarin kauppias voi olla jo rikas, mutten oikeen usko että ahne on. Jotenkin aika säälittävä provo taas. V

Olen itse yrittäjä, eikä tulisi mieleen astua ylipaisuneen s-ryhmän huoltoasemille, kauppoihin tai ravintoloihin. On paljon fiksumpaa tukea (paikallisia) yrittäjiä.

Mitäs luulette mitä maaseudun ruuan tuottajat ajattelee, k-ryhmän tuottajalle kiitos, hieman extraa tuottajille, vaiko s-ryhmän halpuutus, jossa s-ryhmä markkinajohtajana sanelee hinnat halpuutus mielessä sortaen maaseudun ruuan tuottajia?

Mitäs luulette, diesel hinta on noussut 20cnt / litra viime kesästä, ja kesän nousu ei ole tapahtunut vielä, miten tämä vaikuttaa kauppojen tulevan tavaran hintoihin? Tämäkin taitaa olla ahneen kauppiaan vika, että hyllyyn tulevan tuotteen hinnassa on korotuspainetta.

Missään muussa maassa ei ruokakaupan pyörittäjä ole kunnan rikkaimpien kärjessä. Ei missään!

Apteekkarit vielä pahempia

Vierailija
26/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy S-marketissa. Prismassa on isommat valikoimat ja halvempaa.

Vierailija
27/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole Suomessakaan, apteekkarit asia erikseen. Ja kannattaa ottaa hivenen huomioon paikalliset olosuhteet. Maissa jossa näitä putiikkeja yksin pyöritetään niin niitä onkin lukumääräisesti paljon, mutta sääntelevää byrokratiaa todella vähän. Ei tarvitse olla katkeamaton kylmäketju ja Merkinnät tuotteissa voi olla sinne päin. Virallisesti voidaan vaatia mutta ei juuri valvontaa, tai sitten siitä selviää muodollisella korvauksella valvojalle.

Toisaalta taas täällä S ryhmä voisi ilman sääntelyä "tappaa" kaikki pienten paikkojen kilpailijat, osin kyllä jo tehnytkin niin.

Vierailija
28/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-60% ilta-ale ja maksan yli puolet vähemmän ruuastani kuin sinä.

Enkä ole köyhä.

Vierailija
29/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole Suomessakaan, apteekkarit asia erikseen. Ja kannattaa ottaa hivenen huomioon paikalliset olosuhteet. Maissa jossa näitä putiikkeja yksin pyöritetään niin niitä onkin lukumääräisesti paljon, mutta sääntelevää byrokratiaa todella vähän. Ei tarvitse olla katkeamaton kylmäketju ja Merkinnät tuotteissa voi olla sinne päin. Virallisesti voidaan vaatia mutta ei juuri valvontaa, tai sitten siitä selviää muodollisella korvauksella valvojalle.

Toisaalta taas täällä S ryhmä voisi ilman sääntelyä "tappaa" kaikki pienten paikkojen kilpailijat, osin kyllä jo tehnytkin niin.

No kyllä vaan on kunnalla kuin kunnalla kauppias tulokunikaiden joukossa. Eikä tarvitse mennä kuin Ruotsiin tai Norjaan joissa näitä peruselintarvikkeilla rikastujia ei ole. Ja siellä omat ketjuvaltiaat Ica, 7eleven yms kioskia joita jotka kulmassa.

Vierailija
30/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aluekohtaista. Täällä on S-market, K-market, Lidl ja pari muuta, S-market on selvästi kokonaisedullisin. K-marketin kanssa saa olla todella tarkkana. On monta kertaa käynyt, että olen ostanut jotakin K-marketin tarjouksesta ja jälkikäteen huomannut, että S-marketin normaalihinta on ollut halvempi. Lidl hintatasosta on vaikeampi sanoa, koska tuotemerkit yms ovat eri. Mutta ei sekään silmiinpistävästi edullisempi ainakaan ole. Käyn siis kaikissa kaupoissa, mutta kyllä S-market on lähes poikkeuksetta edullisin, varsinkin pitkän päälle kokonaisedullisin. Ja eipä ole koskaan ollut noita ongelmia, että olisi päiväykset menossa suuressa määrin vanhoiksi. Ainahan kaikissa kaupoissa noita on. Mutta niissäkin on sellainen ero, että S-market saattaa myydä noita alennuksella (30%-60%) jo edellisenä päivänä, K-marketissa on ole koskaan huomannut, että tuote olisi 30% alennuksessa ennen viimeistä päivää. Näin täälläpäin.

Vierailija
31/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kauppa tässä kylässä.

Vierailija
32/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskon kaupat oli ykkösiä monessa paikassa 80-90 luvulla mutta ohjailu nuokin sitten lopetti ja monasti enään vain S market sitten jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme