Miksi asuinalueiden ei tulisi eriytyä?
Minä ainakin haluan asua vauraassa ympäristössä koulutettujen ihmisten kanssa. Miksi tätä pitää joka vaalitentissä kysyä ja väkisin kaavoittaa ristiin omistus- ja vuokrakämppiä?
Kommentit (22)
Sama juttu täällä. Ainakin Helsingissä tuntuu melkein kaikkien alueiden olevan seka-alueita. Miksei meille koulutetuille keskituloisille voisi olla edes pari omaa aluetta? En ymmärrä miten seka-alueiden suosio voi olla niin suurta. Kenelle se tuo hyvinvointia?
Viherpoliitikot eivät halua eriytymistä siksi, että sinä et pääsisi eroon heidän tuputtamastaan ihanuudesta.
Yritetään keinotekoisesti ylläpitää jotain "unelmaa" näillä seka-asutuksilla, mutta ei tule toimimaan. Ei voi väkisin tuputtaa ihmisille jotain, mitä he eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Viherpoliitikot eivät halua eriytymistä siksi, että sinä et pääsisi eroon heidän tuputtamastaan ihanuudesta.
Muutettiin kehyskuntaan tämän vuoksi. Täällä kasvatuksella nimenomaan pyritään saamaan hyviä veronmaksajia. Helsingissä päin vastoin.
Entä jos kaikilla olisi omistusasunto. Ja mahdollisuus asua erillään jos haluaa. Tasa-arvoa.
Ruotsista ja esim. Ranskasta näkyy jo, kuinka hyvin se toimii, että annetaan syntyä ghettoalueita.
Kokoomuksen visio kirjoitti:
Ei kestä monta vuotta, kun suomalaisissa kaupungeissa on ghettoutuneita kaupunginosia, joihin kukaan ei halua muuttaa, ellei ole ihan pakko. Niiden kaupunginosien asuntojen arvo laskee. Niissä tapahtuu paljon rikoksia.
Mä muutin melkein 40 vuotta sitten uudelle asuntoalueelle ja jo silloin tästä paasattiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asuvat kuitenkin Kulosaaressa, jossa ei ole kaupungin vuokra-asuntoja eli päinvastoin kuin opettavat.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsista ja esim. Ranskasta näkyy jo, kuinka hyvin se toimii, että annetaan syntyä ghettoalueita.
Ghettoja kun pääsee syntymään, niin vaikea on päästä niistä eroon. Siksi pitäisi huolehtia, ettei pääse syntymään. Ruotsalaiset poliisit voisivat kertoa kokemuksiaan naapurimaan ghetoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä monta vuotta, kun suomalaisissa kaupungeissa on ghettoutuneita kaupunginosia, joihin kukaan ei halua muuttaa, ellei ole ihan pakko. Niiden kaupunginosien asuntojen arvo laskee. Niissä tapahtuu paljon rikoksia.
Mä muutin melkein 40 vuotta sitten uudelle asuntoalueelle ja jo silloin tästä paasattiin.
Tarkoitatko vihjailla, että huoleni ghettojen syntymisestä on jotenkin aiheeton tai vain kevyesti perusteltavissa?
Noin on ollut siitä asti kun meillä on kaupunkeja ollut! Punavuori oli aikoinaan aluetta, jonne kukaan itseään kunnioittava ei mennyt.
Tosin olen sitä mieltä, että esimerkiksi Helsingillä olisi kaikki mahdollisuudet itse estää klaanien asuttaminen samalle alueelle. Periaatteena voisi olla se, että samassa kaupungin vuokratalossa saa olla max 10 % muuta kuin suomea puhuvia. Hajottamalla klaanit ympäriinsä aivan kaupungin laidoille ehkäistäisiin monta ongelmaa.
Kun niitä ongelmia kasaantuu yhdelle asuinalueelle, niin ne vaan pahenee. Kohta siellä onkin liuta työttömiä ja/tai alkoholisteleja eikä ne käy töissä eikä mitään. Käykää te parempien alueiden väki sitten töissä ja maksakaa huonommilla alueilla asuvien toimeentulotuet ja viinat. Ai niin, mutta eihän sekään järjestely kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin on ollut siitä asti kun meillä on kaupunkeja ollut! Punavuori oli aikoinaan aluetta, jonne kukaan itseään kunnioittava ei mennyt.
Tosin olen sitä mieltä, että esimerkiksi Helsingillä olisi kaikki mahdollisuudet itse estää klaanien asuttaminen samalle alueelle. Periaatteena voisi olla se, että samassa kaupungin vuokratalossa saa olla max 10 % muuta kuin suomea puhuvia. Hajottamalla klaanit ympäriinsä aivan kaupungin laidoille ehkäistäisiin monta ongelmaa.
On kyllä niitä muita kieliä puhuviakin hyvin korkeasti koulutettuja ja hyväpalkkaisia paljon.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteena voisi olla se, että samassa kaupungin vuokratalossa saa olla max 10 % muuta kuin suomea puhuvia. Hajottamalla klaanit ympäriinsä aivan kaupungin laidoille ehkäistäisiin monta ongelmaa.
Tämä 10% raja ei ole enää mahdollinen PK-seudulla, kun 15% raja on ylitetty jo kokonaisväestötasolla. Vai kovan rahan asuntoihinko nämä pitäisi laittaa itse asumisensa maksavien riesaksi?
Vierailija kirjoitti:
itäkeskus, kontula, vuosaari, jakomäki, malmi...
Ei tule sallia eriytymistä paitsi jos se koskee minun asuma-aluettani.
Viherkäpy kirjoitti:
Ei tule sallia eriytymistä paitsi jos se koskee minun asuma-aluettani.
Olen samaa mieltä. En halua vähävaraisia omalle asuinalueelleni.
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi ei niitä voi sijoittaa Käpylään tai Kaartinkaupunkiin. Mitä vihreät tai pussikaljaväki sanoisi.