Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko kuuluvasi oikeaan sukupolveen?

Vierailija
15.05.2021 |

Sukupolvien välistä kamppailua on varmasti käyty iät ja ajat, mutta tällä hetkellä ensimmäistä kertaa omana elinaikanani se tuntuu koskettavan itseäni. Olen syntynyt vuonna 2000, joten käytännössä kuulun z - sukupolveen. Silti jo aikuisena sukupolveni edustajana jotkut gen z:n villitykset kuten tiktok ja uudet artistit menevät aivan yli ymmärrykseni, vaikka trendit kuitekin saavuttavat minunkin korvani jossain vaiheessa. En tunne kuuluvuutta myöskään omastani edelliseen sukupolveen eli milleniaaleihin. Lähinnä koska oma lapsuuteni eroaa niin paljon milleniaalien kokemasta lapsuudesta. Tunnen siis olevani näissä sukupolviasioissa aikalailla väliinputoaja.
Tunnetko sinä jotain erityistä kuuluvuutta omaan sukupolveesi? Miksi tai miksi et? Onko sinulla jotain mielipidettä sukupolvihössötykseen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 60-luvun lopulla ja täysin täysin onnellinen siitä ja kuulun. Nyt on silti nyt ja elän ja nautimme💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

Vierailija
2/8 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Nuo sukupolvijaottelut ovat aina tuntuneet keinotekoisilta. Ei ihmisiä voi lokeroida ja heistä tehdä johtopäätöksiä syntymävuoden perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt Gen X ja milleniaalin vaihtumisaikaan, tunnen aika usein kuuluvani kumpaakin ja välillä en kumpaan.

Vierailija
4/8 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1956 ja kuuntelen kuulemma väärää musiikkia.

Vierailija
5/8 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyntyt -82. Onneksi, koska en olisi halunnut syntyä yhtään myöhemmin, lapsuus oli inhimillisempi vielä tuohon aikaan. Sukupolvista en puhu, mutta en koe kuuluvani tähän aikakauteen. Tämä aikakausi on kammottava. Elämä menee useilla täysin hukkaan tässä aikakaudessa (toki aina varmaan ollut omat ongelmansa, mutta nykyään esim. maassamme on paljon syrjäytettyjä vasten tahtoaan ja yksinäisyys lisääntynyt voimakkaasti). Koen jotenkin että tämä aikakausi on joku välivaihe tai kynnys johonkin korkeampaan tiedostamiseen tai sitten menemme vähitellen totaaliseen tuhoon. Ihmiset kovasti yrittävät.. Tässä ajassamme on heitäkin jotka tiedostaa jo hyvin, mutta he ovat niin pieni joukko vielä, että tulevat väärinymmärretyiksi tai sitten totalitaristisissa valtioissa ei ole oikeutta edes ääntään saada esiin. Toisaalta enpä usko että ihmiskunta muuttuu niin perusteellisesti että maailmasta tulisi koskaan parempi paikka. Päinvastoin, näyttää siltä että pahuus kasvaa koko ajan.

Vierailija
6/8 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Töissä on saman ikäistä (50+) setää ja tätiä ja tuntuu kuin olisivat mun vanhempien ikäluokkaa. 3 vuotta nuorempi täti kutsuu mua pojaksi ja pomo sanoi kehityskeskustelussa, että mussa on paljon tulevaisuuden potentiaalia :-).

Pitää varmaan huolestua...

Vierailija
7/8 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 80-luvulla, mutta edustan arvoiltani 30-luvun Saksaa.

Vierailija
8/8 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kuuluu aina nuorekkaaseen sukupolveen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi