Tuttu ei hyväksynyt Facebook-kaveriksi! Pistänkö välit poikki?
Aika ihme käytöstä! Ollaan satunnaisesti tunnettu pari kuukautta.
Kommentit (31)
Millä perusteella ihmiset ylipäätään fb-kaverustuu ja lähettää noita pyyntöjä? Itse en muista pyytäneeni montaakaan fb-kaveria kaikkien näiden vuosien aikana mitä olen siellä ollut. Nykyiset työkaveritkin on varmaan kaikki olleet itse niitä pyytäjiä, olen sosiaalisesti kömpelö joten en jotenkin hahmota milloin jonkun kanssa ollaan edetty sellaisiin väleihin että voi pyytää fb-kaveriksi etenkin kun ollaan vaan työpaikalla tekemisissä. Itsetuntoni on myös heikko ja olen aika introvertti ja jopa erakonpuoleinen luonne joten toimin aina sillä periaatteella että suoritan asiat yksin ja jos joku haluaa seuraani niin varmaan itse pyytää tai hakeutuu. Töissäkin pärjään asiakkaiden kanssa ammattiroolin turvin mutta työpaikan ihmissuhteiden hankkimisessa ja hoitamisessa olen ihan onneton. Lapsettomana ja kaverittomana sinkkuna ei sentään tarvitse vapaa-ajalla miettiä mitään ihmissuhdekuvioita kun niitä ei ole ja tämä on omalla tavallaan helpottavaa päänupin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ota ketä tahansa fb kamuksi. Yleensä olen itse se joka ehdottaa, koska siten saan valita.
Aikoinaan tuli lisättyä työkaverit kaikki ja koulukaverit, nyt niitä poistelen kun osan nimiä en edes muista.
Millä tavoin saat itse valita, kun itse ehdotat? Pyyntöihisi ei ole pakko suostua.
Vierailija kirjoitti:
Savuton kirjoitti:
Laita ihmeessä välit poikki. Onhan niin että jos ei sosiaalisessa mediassa ole kaveri niin ei voi olla oikeassakaan elämässä.... naiset
Menikö multa jotain ohi, mistä sä tiedät hänen sukupuolensa?
Koska mies ei pohtisi tuollaista.
Tökeröä käytöstä, jos tunnette toisenne. Ei kannata yrittää tutustua enempää. Itse pyysin kaveriksi naapuria, jonka kanssa omistamme paritalon puoliksi. Ei halunnut lisätä minua kaverikseen, niin en minäkään halua häneen tutustua enempää oikeassa elämässä.
Moni näistä kirjoituksista voisi olla minusta, minulle lähetetään pyyntöjä mutta en hyväksy ketään. Syynä ihan vain se etten käytä facea kuin siihen että tykkään muutamasta ryhmästä joita seuraan. En lue enkä käytä omaa seinää. En ole poistanut entisiä kavereita juuri siksi ettei kukaan pahoita mieltään.
No mä en ole facessa ollakseni tekemisissä kaverien ja tuttujen ja sukulaisten kanssa, vaan seuraan itseäni kiinnostavia ryhmiä ja artisteja.
Tällaisen hoopoilun takia en ole liittynyt koko naamakirjaan ikinä.
Apua. En ole käynyt aikohin facebookissa, koska en pääse sisälle. Kaveripyynnön tekijät eivät tätä tiedä.
Oho, olen tainnut katsoa viimeksi faceen joskus 2016.🙄
Yleensä lisään kaveripyynnön lähettäjät jos tunnen heidät tosielämässä, mutta yhden tyypin työyhteisössä jätin lisäämättä ihan vain sillä perusteella, että tyyppi vaikuttaa olevan aivan liian kiinnostunut asioistani.
Alapeukutin: liian kapea näkemys. Koko sosiaalinen media on syöpä.