Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla kesästressi?

Vierailija
15.05.2021 |

Minulla joka vuosi aikuisena ollut sama homma, vaikka aina ajattelen että nyt elän hetkessä enkä suorita. Tuntuu että kesä on hetkessä ohi ja oikeasti lämpimiä päiviä on vain vähän. Haluaisin niin kovasti ehtiä tekemään kaikkea ja pienikin hetki sisätiloissa kauniilla ja kuumalla säällä saa stressikäyrän nousemaan "nyt menee kesä hukkaan". Tai jos tulen mökiltä pois ennen vapaapäivien loppua ja kotoa herätessä huomaan että paras keli olisikin ollut tänään niin ärsytys on kova.

Joo, minulla on ollut oikeitakin murheita ja huolia elämässä mutta ajattelin jos jollain olisi samaa kesään liittyen tai vinkkejä miten päästä eroon näistä tunteista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon ihan poikki kun "oon ottanut auringosta kaiken irti".

Vierailija
2/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Oli pitkä kuuma kesä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina suorituspaineet. Eikä voisi olla sisällä mutta ulkona on kuuma.

Vierailija
4/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin itsellä vähän sama fiilis. Pikkuhiljaa oon huomannu, että kun sen tietyn tunteen yli pääsee, huomaan niin pal iloa elokuusta: mustikat. Syyskuussa: ruska, puolukat. Usein lokakuussakin on upeita aurinkoisia retkeilypäiviä. Marraskuun räntäsateilla on lupa suklaan ja kirjojen. Kynttilät ja lyhdyt saa laittaa, sit onkin joulu. Saa viettää omanlaisensa, joskus jopa lapsuuden savusaunaa... Päivä alkaakin pidetä, ehkä on jopa lunta ja upeat maalaismaisemat... kevät on tosi ihanaa aikaa luonnossa ja sit ihana kesä lähestyy. Näin yritä löytää parasta joka vuodenajasta. Enkä tod.haluaisi jatkuvaa kesää - vuodenajat on rikkaus.

Vierailija
5/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akai kirjoitti:

Aiemmin itsellä vähän sama fiilis. Pikkuhiljaa oon huomannu, että kun sen tietyn tunteen yli pääsee, huomaan niin pal iloa elokuusta: mustikat. Syyskuussa: ruska, puolukat. Usein lokakuussakin on upeita aurinkoisia retkeilypäiviä. Marraskuun räntäsateilla on lupa suklaan ja kirjojen. Kynttilät ja lyhdyt saa laittaa, sit onkin joulu. Saa viettää omanlaisensa, joskus jopa lapsuuden savusaunaa... Päivä alkaakin pidetä, ehkä on jopa lunta ja upeat maalaismaisemat... kevät on tosi ihanaa aikaa luonnossa ja sit ihana kesä lähestyy. Näin yritä löytää parasta joka vuodenajasta. Enkä tod.haluaisi jatkuvaa kesää - vuodenajat on rikkaus.

Ihanasti kuvailtu! Itse osaan jotenkin nauttia myös loppuvuoden kuukausista mutta tammi-huhtikuu on aivan hirveää aikaa ja henkisesti olen ihan loppu siihen sisällä kyhjöttämiseen, talvilajit tai ulkoilu ei ole minun juttu. Ap

Vierailija
6/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Luin jostain että esim jossain Kaliforniassa ei stressata aurinkoisella säällä että nyt pitää mennä heti ulos koko päiväksi, koska siellä se aurinkoinen kesäsää on liki joka päivä. Faktahan on, että Suomen kesä on n 3 kk ja hellepäiviä voi ollakin vaikka vain joku 10. Jos on siis kesäihminen niin miten tämä EI aiheuttaisi stressiä. Eipä sitä talvella koskaan mieti, että pitääpä äkkiä mennä kylmään loskaan nauttimaan kun ei tiedä milloin on taas kylmää ja märkää..

Elikkäs oikeastaan kannattaisi kai muuttaa aurinkoisempaan ilmastoon jos kesästä tykkää selvästi enemmän kuin muista vuodenajoista, kun täällä suurimman osan vuodesta on kaikkea muuta paitsi kesää.

Vierailija
7/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Luin jostain että esim jossain Kaliforniassa ei stressata aurinkoisella säällä että nyt pitää mennä heti ulos koko päiväksi, koska siellä se aurinkoinen kesäsää on liki joka päivä. Faktahan on, että Suomen kesä on n 3 kk ja hellepäiviä voi ollakin vaikka vain joku 10. Jos on siis kesäihminen niin miten tämä EI aiheuttaisi stressiä. Eipä sitä talvella koskaan mieti, että pitääpä äkkiä mennä kylmään loskaan nauttimaan kun ei tiedä milloin on taas kylmää ja märkää..

Elikkäs oikeastaan kannattaisi kai muuttaa aurinkoisempaan ilmastoon jos kesästä tykkää selvästi enemmän kuin muista vuodenajoista, kun täällä suurimman osan vuodesta on kaikkea muuta paitsi kesää.

"Kiva" että jollain muullakin samaa, tuntuu että omassa lähipiirissä kukaan ei samaistu. Niin varmaan kannattaisikin muuttaa johonkin missä aina kesä, ei vaan se muualle muuttaminen ole niin yksinkertaista 😩 Ap

Vierailija
8/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen tuosta Kaliforniajutusta, että eräs siellä asuva suomalaisnainen sanoi, että nyt vuosien maassa asumisen jälkeen, hän on jopa alkanut vähän kaivata sitä "pimeää käpertymisaikaa" , kun voi hyvällä omatunnolla jäädä kotiin ja vaikkapa poltella niitä kynttilöitä ja juoda teetä.

Mutta tunnistan kyllä myös. Tosin mulla tulee talvellakin ihan sama harmitus jos on kaunis aurinkoinen talvipäivä ja en jostain syystä ehdi ulkoilla tarpeeksi. 

Vierailija
9/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiva" että jollain muullakin samaa, tuntuu että omassa lähipiirissä kukaan ei samaistu. Niin varmaan kannattaisikin muuttaa johonkin missä aina kesä, ei vaan se muualle muuttaminen ole niin yksinkertaista 😩 Ap

Ei tosiaan ole. Olen vaan joutunut myöntämään (dramaattista i know) että kesästressini ei poistu millään ajatuskikoilla koska kun minun mielialalleni sopivia säitä on vuodesta vain se 3 kk ja loput 9 kk vetää mielen matalaksi niin on täysin normaalia ahdistua.. onhan se eri juttu jos oikeasti tykkää syksystä ja talvesta (jotka nekin nykyään usein yksi ja sama asia) kuin jos ne on mielialan puolesta yhtä tuskaa, kuten itselläni.

Vierailija
10/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen tuosta Kaliforniajutusta, että eräs siellä asuva suomalaisnainen sanoi, että nyt vuosien maassa asumisen jälkeen, hän on jopa alkanut vähän kaivata sitä "pimeää käpertymisaikaa" , kun voi hyvällä omatunnolla jäädä kotiin ja vaikkapa poltella niitä kynttilöitä ja juoda teetä.

Mutta tunnistan kyllä myös. Tosin mulla tulee talvellakin ihan sama harmitus jos on kaunis aurinkoinen talvipäivä ja en jostain syystä ehdi ulkoilla tarpeeksi. 

Hänhän voisi hyvin sitten mennä välillä vaikka New Yorkiin tai vaikka Minnesotaan jossa nauttia talvisäästä.

Vierailija
11/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa moisesta stressata. Päivät tulevat ja menevät vuoden ympäri. Kesä menee jälleen töitä paiskiessa, ei köyhä pysty lomailemaan. Ainoa mikä harmittaa on se, että lasten lomailu on mitä on. Kotipiirissä ja ne pienet retkeilyt ja maiseman vaihdokset, mitä pystyn töiltäni järjestämään.

Vierailija
12/12 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun kirjoittama! Sitten iskee ihan älytön pettymys, jos lomalla ei tapahdu mitään?

Haluan nähdä ja kokea mahdollisimman paljon! Lisäksi iskee jonkinlainen uudistusvimma. Haluan kaikkea uutta! Koskee sekä materiaa että elämyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä