Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt täytyy myöntää oma rajallisuuteni äitinä. En yhtään tiedä mitä pitäisi tehdä (poliisilta tuli illalla soitto että poika melko kännissä)

Vierailija
15.05.2021 |

Totta kai olen ihan hirmu pettynyt. Ensimmäinen ajatus oli että ei hemmetti. Poika on vasta 16 ja olen ehkä naiivi, mutta en todellakaan olisi uskonut. Aina olen ajatellut että onneksi tuo esikoinen on noin sporttinen ja hyväkäytöksinen että meillä ei jouduta virkavallan kanssa tekemisiin. Tää oli kyllä isku vasten kasvoja.

Mutta syy, miksi olen näin hukassa mitä pitäisi tehdä on siinä, että poika huomasi tajuttoman nuoren naisen maassa ja soitti tälle apua. Tietysti sen takia jäi itse kiinni siitä että oli myös kännissä ja tehtiin lasu.

Olen onnellinen että osasi toimia noin ja huolehtia vaikka itse joutui pulaan. Liikaa en halua saarnata koska pian käy niin että ei enää uskalla auttaa muita kun pelkää että jää kiinni. Toisaalta en voi katsoa siltikään läpi sormien sitä, että mun selvästi alaikäinen teini on ollut juomassa. Oli sen verran kännissä että ei meinannut edes pystyssä pysyä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudes -90-luvulla moni kokeili jo 13-vuotiaana alkoholia. Hyvä jos kokeilut siirtyneet myöhempään.

Itse kokeilin vasta 18-v.

Vierailija
42/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuota itsekin tuli oltua 16-kesäisenä kunnon huuruissa parina kesäiltana. Hyvin on poikas toiminu kun ei jättäny toista pulaan, ja vieläpä kaatokännissä.

"No good deed goes unpunished."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho onpa täällä lepsu suhtautuminen vanhemmilla teinien juomiseen. Ei ihme, että suomalaiset nuoret juo niin paljon, kun äiti antaa aamulla Buranaa, tekee aamupalaa ja hyväksyy koko homman. Olen aika tyrmistynyt tästä keskustelusta. Itse en juo alkoholia ollenkaan enkä missään tilanteessa hyväksyisi sitä alaikäiseltä.

Vierailija
44/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin juoda alkoholia alaikäisenä, mutta vielä paljon pahempi asia olisi jättää auttamatta tajutonta tyttöä oman kiinnijäämisen pelossa.

Poikasi teki väärin, mutta saat olla ylpeä, että moraali toimi tuossa spesifissä tilanteessa oikein. Moni teini-ikäinen valitettavasti olisi tehnyt toisin.

Uskon, että tästä kokeilusta ja poliisien yhteydenotosta opitaan. Pojastasi kasvaa kunnon mies, joka toimii suoraselkäisesti ja kunniallisesti.

Vierailija
45/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho onpa täällä lepsu suhtautuminen vanhemmilla teinien juomiseen. Ei ihme, että suomalaiset nuoret juo niin paljon, kun äiti antaa aamulla Buranaa, tekee aamupalaa ja hyväksyy koko homman. Olen aika tyrmistynyt tästä keskustelusta. Itse en juo alkoholia ollenkaan enkä missään tilanteessa hyväksyisi sitä alaikäiseltä.

Joo, siitähän se on kiinni. Jos äiti kieltäisi näkemästä niitä kavereita kenen kanssa oli ollut, älypuhelin 4 viikoksi takavarikkoon ja kotiarestia, niin varmaan loppuu se juominen!!!

Ei täällä ole sanottu että sitä pitäisi hyväksyä. Sen sijaan sen asian saattaa joutua hyväksymään, että nuori juo siitä huolimatta hyväksyykö sen vai ei.

Vierailija
46/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin ajan muistan, että synnytyssairaalassa annettiin konjakkia, että lapsi ei olisi syntynyt ennen aikojaan.

"Suomessa lääkärit suosittelivat odottaville äideille konjakkia, Yhdysvalloissa alkoholi annettiin suoraan suoneen".

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005368713.html

Artikkeli on maksumuurin takana.

Vierailija
47/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kannata rangaista asiasta. Jäi kiinni vain hyvän tekonsa vuoksi. Jos raivoat, lapsi oppii valehtelemaan ja salaamaan asioita sinulta. Aiempi kommentti oli hyvä; kotiin voi tulla missä kunnossa tahansa.

Vierailija
48/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opeta hänelle miten juodaan... eli pitää olla varovainen ja muistaa juoda vettä. Ei ole mitään järkeä olla liian kännissä.

Vierailija
49/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No opeta hänelle miten juodaan... eli pitää olla varovainen ja muistaa juoda vettä. Ei ole mitään järkeä olla liian kännissä.

Onko viinanjuonnissa yleensäkään järkeä? Jos ryypätään niin ryypätään kunnolla, että se näkyy ja tuntuu.

Vierailija
50/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta lehdistä kyllä saa lukea vähän  väliä miten nuoret juovat vähemmän kuin ennen. Suomalaisuuskin on aika turha mainita, suomalaiset nuoret eivät ole koskaan olleet muihin maihin verrattuna erityisen kovia juomaan muuta kuin raittiusseuran propagandassa.

Vierailija
51/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuosta tosiaan tehtiin lasu, kerro asiasta pojalle. Luulisi silloin ymmärtävän asian vakavuuden.

Vierailija
52/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu on huono juttu. Muutama lisää niin lapsi lähtee muualle asumaan. Eikä muuten ole keksitty juttu että niin käy. Olisin aika hermona tulevaisuuden suhteen että milloinka seuraava soitto tulee taikka kytät on ovella. Itse kännäsin kaikki viikonloput nuorena. Ei kukaan tehnyt mitään ilmoituksia sossuun eikä poliisit ottaneet kiinni. Tänä päivänä ei sellainen onnistuisi ilman ikäviä seuraamuksia.

Vierailija
53/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ton ikäiselle mitään krapulaa tule. Tai sellainen joka paranee sillä että käy suihkussa ja juo puoli litraa Jaffaa. Valitettavasti mikään rangaistus ei saa sitä olemaan juomatta, jos haluaa jatkaa. Välittämisen ja valistamisen kautta.