Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korruptio Suomessa

Vierailija
15.05.2021 |

Minulle kävi niin, että vakituiseen korkeampaan virkaan valittiin haastattelijoiden kaveri, ja minut selvästi pätevämpänä jätettiin valitsematta.

Sanottiin että tällä hieman vanhemmalla henkilöllä on hieman pitempi kokemus. En voi toki kirjoittaa kaikkia perusteluja ja kokemuksiani tänne, mutta siis aivan kauhea tilanne. Nyt on käynyt useamman kerran näin.

Olen asiakeskeinen, työorientoitunut, ja olen aivan maassa. Aivan maassa... valinnan tekivät kanssani aivan samanlaisen kokemuksen omaavat ihmiset.. Ei mitkään pitkän linjan esimiehet tai johtajat. Tuli tunne, että ei vain haluta antaa pätevyyttä vastaavaa tasoa. Voi myös olla, että joku johtaja heidän taustallaan ei halua nostaa minua. Syy, en tiedä mikä, ehkä olen äitiyslomalla ulkokehällä pienen vauvan takia...?

Mietin jaksaako pätevänä alemmassa tehtävässä eteenpäin kahden pienen lapsen äitinä, vai alkaako etsiä esim yksityiseltä hyvää tehtävää, ja vaihtaa alaa kokonaan? Mitkä ovat yksityisen puolen hyvät työnhakupalvelimet? Virkamiehestä kun siirryn, niin yhteiskuntasuhteet olisi se ala, jota alan katsoa.

Tuntuu, että tämä peli ja kieroilu on nyt nähty, ja millään pätevyydellä, kokemuksilla ei ole valtiolla mitään väliä.

Pätevimmät halutaan päinvastoin sieltä pois, ja palkita samanhenkisiä kavereita. Monesti on nyt nähty tämä. Mahdollisuudet ovat joko jatkaa tässä vanhassa työssä kokeneena, opiskelleena ja kansainvälisenä, ja keskittyä perheeseen, kun nämä muut hoitavat korkeat ja paremmin palkatut hommat. Tai tavoitella parempaa ja omaa osaamista vastaavaa kokonaan muualta..

Kokemuksia, ja neuvoja kiitos! 😔

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ei Suomessa mitään korruptiota ole. Korruptiossahan joku antaa jollekin rahaa tai vastaavaa hyötyä, jotenka ihan turhaa tulla selittään korruptiosta Suomessa.

Sitäpaitsi Suomessa on nii toimiva hyväveli järjestelmä ettei mitään korruptiota edes tarvita.

Vierailija
2/4 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa, tuli paha mieli tästä puolestasi. Monesti perhevapaa vaikuttaa, vaikka valehdellaan, ettei vaikuta. Oliko nyt vähemmän pätevä valittu mies? Muista, että tämä osoittaa ennemminkin kateutta, heidän taholtaan. Voivat haluta pudottaa sinut pätevämpänä kuin he, pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luuletteko, että Suomessa pitäisi jokaisen pakolla opiskella jokaisella kouluasteella 5%:n tarpeetonta vähemmistökieltä, jos ei olisi rikkaita suomenruotsalaisia säätiöitä tukemassa kielipolitiikasta "oikein" ajattelevia poliitikoita?

Vierailija
4/4 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ei Suomessa mitään korruptiota ole. Korruptiossahan joku antaa jollekin rahaa tai vastaavaa hyötyä, jotenka ihan turhaa tulla selittään korruptiosta Suomessa.

Sitäpaitsi Suomessa on nii toimiva hyväveli järjestelmä ettei mitään korruptiota edes tarvita.

Kyllä Suomessakin on korruptiota. Mietipä vaikka ravintosuosituksia.