Iltalehti epäilee että joku on kirjoittanut Tynkkysen puheen
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/394c6bd6-454a-4e16-b302-e19e200e8…
"Tynkkynen luki puhettaan osittain valmiista papereista, mikä viittaa siihen, että joku on kirjoittanut etukäteen perussuomalaisten kansanedustajille valmiita ja pitkiä puheenvuoroja jarrutuskeskusteluun."
Siis että kansanedustaja luki puhetta paperista? Järkyttävää! Eikö tällainen pitäisi olla laitonta!
Onneksi kukaan ministeri ei pidä puheita paperista lukien , ei varsinkaan pääministeri.
Hyvä että IL huomasi tämän epäkohdan!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti monen persun puheenvuoron on kirjoittanut joku muu kuin edustaja itse.
Kuten jokaisen muunkin puolueen jäsenen puheenvuoron. Ei nuo lonkalta heitä tärkeitä asioita.
Tärkeitä asioita? Lol. Nuo ovat lukeneet siellä Punahilkkaa ja perähikiän Riitan viestejä sekä virsiä saadakseen ajan kulumaan. Siinä niitä tärkeitä asioita taas. Persut tekevät pilkkaa eduskuntatyöstä ja demokratiasta.
No voi hohhoijjaa. Tuliko jollekin yllätyksenä että kansanedustajien puheet eivät voisi olla toisten kirjoittamia/muilta ihmisiltä tulleita viestejä, ideoita ja kommetteja? Ihan on yleistä tämä puolueesta riippumatta. Mutta toki tässäkin persut otettu esille koska sosialisteilla pelko ko.puolueen nousseesta kannatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Sebastianin pitäs olla vihreä, sotii itse niin vahvasti persupolitiikkaa vastaan. Itte on hompsuli jolla on ma mu nekeri ukko
Ja kuitenkin yksi suosituimmista persuista.
Ehkä ennemminkin sinun stereotyyppisissä oletuksissa persuista on enemmän tarkistettavaa kuin Tynkkysen puoluevalinnassa.
kun sale pitää puheita, niin hänkin todennäköisesti lukee papereista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö persut tajua pelaavansa suoraan Putlerin pussiin? Vai eivätkö vain välitä koska ovat hyvää pataa Putlerin kanssa?
Mitä jouhevammin Suomi lapioi rahaa rikkaisiin Etelä-Euroopan maihin sitä paremmin olemme turvassa Putlerilta?
Oltermannin hinta moninkertaistuu niin venäläisillä turisteilla ei ole enää varaa ostaa sitä
Ja se että Valion myynti venäläisturisteille lakkaa on Suomen etu koska... ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella on 100 avustajaa kirjottamassa Sannalke vuorisanoja ja lisäksi demareisen puoluetoimiston väki.
Sanna ei ikinä, missään, milloinkaan puhuisi kahdeksaa tuntia putkeen. Tässä on se ero poliitikon ja "poliitikon" välillä.
"Poliitikot" tuppaavat vain valitettavasti olemaan parempia kuin poliitikot koska poliitikot tuppaavat olemaan Sannan kaltaisia broilereita jotka tuijottavat omaan napaansa, hilluvat Klaus Schwabin kanssa ja vähät välittävät omasta kansastaan.
Vierailija kirjoitti:
Plagiointi on tyypillistä persuille.
ei kannattaisi käyttää niin hionoja sanoja joita ei itse ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella on 100 avustajaa kirjottamassa Sannalke vuorisanoja ja lisäksi demareisen puoluetoimiston väki.
Sanna ei ikinä, missään, milloinkaan puhuisi kahdeksaa tuntia putkeen. Tässä on se ero poliitikon ja "poliitikon" välillä.
"Poliitikot" tuppaavat vain valitettavasti olemaan parempia kuin poliitikot koska poliitikot tuppaavat olemaan Sannan kaltaisia broilereita jotka tuijottavat omaan napaansa, hilluvat Klaus Schwabin kanssa ja vähät välittävät omasta kansastaan.
hei jussi poika. tunnetko marinin henkilökohtaisesti, kun käytät hänestä etunimeä?
Persut on kyllä niin säälittävä pellepuolue, kun ei ole oikeaa asiaa niin käytetään tällaisia kikkailuja ja haetaan huomio ihan millä tahansa. Todella noloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sebastianin pitäs olla vihreä, sotii itse niin vahvasti persupolitiikkaa vastaan. Itte on hompsuli jolla on ma mu nekeri ukko
Ja kuitenkin yksi suosituimmista persuista.
Ehkä ennemminkin sinun stereotyyppisissä oletuksissa persuista on enemmän tarkistettavaa kuin Tynkkysen puoluevalinnassa.
Suosio kertoo vain persujen tavasta käännellä takkiaan ja toimia omien periaatteidensa vastaisesti kun se on oman edun mukaista.
Muistellaanpa vaikka Persujen jytky-vaaleja: vaalilauseet suomi suomalaisille, rajat kiinni, rahat omille eikä pako lai sille. Kaksi kuukautta myöhemmin ulkoministeri Soini oli mukana päättämässä kiintiöiden määrän kasvusta ja kehitysavusta. Selitteli vielä ettei tässä nyt sooloilemaan voi alkaa kun hallituksen kanssa yhdessä tehdään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti monen persun puheenvuoron on kirjoittanut joku muu kuin edustaja itse.
Luultavasti monen kansanedustajan puheenvuoron on kirjoittanut joku muu kuin edustaja itse.[
Tässä olikin kyse ns.spontaanista puheenvuoroista. Mutta kai jokainen tajuaa, että asia oli suunniteltu ja puheen sisältö toisarvoinen. Ainoastaan toisten ajan tuhlaus ja kettuuntuminen oli puheiden ainoa tavoite. Itse olen ollut kunnallisvaalien suhteen epävarma, mutta nyt varmistui että äänestän joko SDP tai keskustaa, koska puhemiehen hoitivat tonttinsa niin arvokkaasti, asiallisesti ja hyvin. Uskon että nousta puolueista löytyy enemmänkin selkärankaa ja arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jokaisen muunkin puolueen jäsenen puheenvuoron. Ei nuo lonkalta heitä tärkeitä asioita.
Paitsi sannukan huuto- ja raivokohtaukset, niitä ei kai ole ennakkoon suunniteltu.
Missä ja milloin tämä on tapahtunut? Mulla mennyt ihan ohi. Onko olemassa video?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti monen kansanedustajan puheenvuoron on kirjoittanut joku muu kuin edustaja itse.
Tuskin. Persuilla on taktiikka puhua puhumisen vuoksi. Muilla puolueilla taktiikka ei ole yhtä överi.
Ei tilanteella ole väliä. Tällä kertaa tarkoitus on vain pölistä täytepuhetta, mutta ei se sisältö ole sen parempaa muulloinkaan.
Persut vastustaa kaikkea, kuin kunnon populistit. Mitään rakentavaa ne ei keksi.
Velka- ja tulonsiirtounioniin siirtymistä jos jotakin pitääkin vastustaa. Vappusatanen-pölhöpopulistit sen sijaan valehtelevat kuinka 4 miljardin lahjoittaminen Etelä-Eurooppaan on suorastaan välttämättömyys ja mitä tehokkain tapa elvyttää Suomen taloutta.
Hävittäjäkaupat elvyttää Suomen taloutta kun vastakaupat kuuluu sopimukseen
Sanna ei ole sopinut Italialaisten kanssa mitään vastakauppoja.
EU:n hitaimman talouskasvun ja kroonisen alijäämän Suomi kiirehti huippuneuvottelijoiden johdolla laittamaan nimen vekseliin aivan kuin olisi rikaskin filantropisti.
Suomessa on MAAILMAN hitain talouskasvu ja EUROOPAN heikoin huoltosuhde.
Suomen viennin arvo inflaatiokorjattuna on laskenut viimeiset 15 vuotta kun Saksa on tuplannut vientinsä.
Lisäksi valtionvelka 0n 60% BTK kun Ruotsi ja Tanska 30 %.
Suomessa ei 2000 luvull aole enää mikään ollut hyvin taloudessa.
Suomi ei tule olemaan menestystarina pariin sukupolveen. Muuttakaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti monen kansanedustajan puheenvuoron on kirjoittanut joku muu kuin edustaja itse.[
Tässä olikin kyse ns.spontaanista puheenvuoroista. Mutta kai jokainen tajuaa, että asia oli suunniteltu ja puheen sisältö toisarvoinen. Ainoastaan toisten ajan tuhlaus ja kettuuntuminen oli puheiden ainoa tavoite. Itse olen ollut kunnallisvaalien suhteen epävarma, mutta nyt varmistui että äänestän joko SDP tai keskustaa, koska puhemiehen hoitivat tonttinsa niin arvokkaasti, asiallisesti ja hyvin. Uskon että nousta puolueista löytyy enemmänkin selkärankaa ja arvostusta.
Sähän olet typerä äänestäjä. Jokainen tietysti äänestää sitä puoluetta jonka politiikka tuo itselle isoimmat rahat. Ei kait kukaan siitä näytelmästä itsestään mitään maksa sehän on ilmainen kaikille.
Ettei olisi Amanda Gormanin käsialaa? Oli sen verran mykistävä sukupolvikokemus tämäkin.