Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentuneet, uupuneet ihmiset eivät enää hae apua koska Omakanta ja pysyvät diagnoosit

14.05.2021 |

Joita otetaan tulevaisuudessa joka asian suhteen esiin, joista ei pääse eroon kun tilanne on ohi. Hyvin menee holhous-Suomi 👍

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkossa menet muiden vaivojen kanssa lääkärille, niin aina vedetään masennuskortti pöytään. (sivusta)

Juuri näin, varsinkin jos sulla on kipuja ja haet särkylääkettä. Niitä ei enää haluta antaa, koska masentuneella kaikki kivut on vain masennusta.

Masennusdiagnoosin omaavana olen hyvin saanut kipuihin ja särkyihin lääkkeitä, eikä ole edes mainittu masennuksestani mitään. Ja mulla on siis niveltulehduksista ja lamauttavista kuukautiskivuista migreeniin ja atopiaan kaikennäköistä ongelmaa.

Vierailija
22/25 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä todellinen ongelma? Itselläni on joitakin diagnooseja (määrittämätön mielenterveyden häiriö tjsp, dissosiaatiohäiriöepäily 10 vuoden takaa ja nyt uutena sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila, keskivaikea masennus...), muttei ne ole ikinä mihinkään vaikuttaneet. Miten ne vaikuttaa? Pääseekö työnantaja lukemaan niitä jotenkin? Aina olen saanut töitä. Mulle on tosin ihan sama, vaikka lukisikin. Kunhan sitten kysyy multa niin keskustelen aiheesta ihan mielelläni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä ainakaan meillä tuollaista kokemusta, todellakaan.

Tytär on saanut hoito masennukseen ja ahdistukseen, tutkittu tensiopäänsärkyä ja saanut siihen fysioterapiaa, käynyt add-tutkimukset ja saanut siitä diagnoosin, tutkittu ferritiiniarvoja ja saanut siihen lääkityksen, kattavat sydäntutkimukset rytmihäiriöoireiden takia, tutkittu epämääräiset ripulioireet perusteellisesti.

Ja siis nimenomaan tuossa järjestyksessä, viiden vuoden sisällä.

Ja aina täysin asiallisesti, kertaakaan ei ole epäilty oireita psykosomaattisiksi. Ei kertaakaan, aina otettu tosissaan.

VOI toki olla siksi, että hänellä nyt vaan on - varmaan kaikkiaan yli 10 stadilaisen lääkärin kanssa - käynyt hyvä tuuri.

Tai sitten on niin, että kyse ei teillä ole omakannan ongelmasta.

Vaan omasta habituksestanne ja epämääräisestä esiintymisestänne, että näytätte henkisesti epävakaalta tai ette osaa selittää kunnolla oireitanne, jolloin lääkärin on vaikea niitä alkaa tutkiakaan.

Minä en tiedä, kunhan jätän tämän teidän harkittavaksenne.

Vierailija
24/25 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös niiden tietojen näkymisen voi estää aika laaja-alaisesti. Lähinnä kai ei voi estää keskushermostoon vaikuttavien reseptien näkymistä.

Vastaanotolla tämänkin asian katsominen tulee ajankohtaiseksi lähinnä, jos on tarve kirjoittaa resepti keskushermostoon vaikuttavasta lääkkeestä. OmaKanta on sellainen tietosuo, ettei sitä lääkäri siinä vaivihkaa ohimennen oikein pysty selailemaan.

Vierailija
25/25 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä todellinen ongelma? Itselläni on joitakin diagnooseja (määrittämätön mielenterveyden häiriö tjsp, dissosiaatiohäiriöepäily 10 vuoden takaa ja nyt uutena sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila, keskivaikea masennus...), muttei ne ole ikinä mihinkään vaikuttaneet. Miten ne vaikuttaa? Pääseekö työnantaja lukemaan niitä jotenkin? Aina olen saanut töitä. Mulle on tosin ihan sama, vaikka lukisikin. Kunhan sitten kysyy multa niin keskustelen aiheesta ihan mielelläni. 

Ei pääse. Työterveyskin vain luvallasi - ja työnantaja ei varsinkaan pääse niitä luumuilemaan, työterveys ei saa antaa työnantajalle tietojasi kuin siinä tapauksessa, että sinun työkyvystäsi jo työsuhteessa ollessa teetetään perusteltu selvitys.