Onko tää nyt suuntaus, että Tampere ja sen lähikunnat imuroi suomalaisia muuttamaan ja esim. Helsinki menettää?
Asun itse Treella ja kerrostaloja, omakotitaloja, kaikenlaisia taloja rakennetaan ihan joka paikkaan tällä hetkellä kaikkien muiden uusien juttujen lisäksi, kuten esim. Uros Live -areena ja Ratikka.
Kommentit (81)
En tiedä, mutta kyllä Helsingissä on varaa menettää asukkaita
Eilen pääkaupunkiseudun lähijunassa huomasin edustavani vähemmistöä ja tuli kyllä mieleen, että Tampere voisi olla ihan kiva paikka.
Tampere on kyllä niin kuollut ja narkkarien pesä, että ojasta allikkoon. Töitähän sieltä ei löydy.
Ihan samalla tavalla rakennetaan Helsingissä ja muualla pääkaupunkiseudulla. Luulen, että Helsinki menettää tällä hetkellä erityisesti keskiluokkaa, joka haluaa asua väljemmin Helsingin hintoja edullisemmin.
Kun lentoliikenne alkaa taas, Helsinki-Vantaan läheisyys houkuttaa ilmastohipit takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kun lentoliikenne alkaa taas, Helsinki-Vantaan läheisyys houkuttaa ilmastohipit takaisin.
Lahdestankin on nopeemmin kentällä kuin vaikka Punavuoresta.
Tampereella on aivan valtavasti asuntoja tyhjillään. Uutta rakennetaan, koska paikalliset hiffaavat trendit hyvin hitaasti.
Se on nyt suuntaus.
Kukaan ei esim. Halua turkuun, joka menettää nyt eniten.
Olen stadista. Prse on mulle täysin tuntematon mesta. Sen perusteella mitä tyyppejä sieltä oon tavannu niin en muuttaisi.
Tampesterilla toki Omat ongelmat mut on mielestäni mukava paikka käydä. Ja kaunis. En yhtään ihmettele jos sinne muutetaan. Töitäkin on. Jopa Ruosinkielisiä muuttaa työn perään sinne.
Aattelin muuttaa sinne ensi talvena. Kaleva kuulostaa kivalta paikalta näin Kallion asukkina. Joku sanoi, et Tampere on Helsinki kakskyt vuotta sitten: sinne halajan.
Tampere tulee perässä, 10 vuoden päästä on sama tilanne sielläkin
Helsinki ansaitsee muuttotappionsa. Ei hätää, kyllä pk-seutu ottaa ulkomaanlóísía avosylin vastaan, jotta imago haluttuna asuinpaikkana säilyy, lol.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastohipithän tykkää .mo.n.i.k.ul.d.uu.ris.ta ei ne ole helsingistä lähteneet.
Tampereelle muutto on elämäni suurin pettymys. Täällä eletään vieläkin jossain ysärillä ja esim. pukeudutaan noin sata vuott vanhoihin vaatteisiin. Muotia ovat tatskat, nenärenkaat, ja muut. Käytös ihmisillä on aivan ala-arvoista eikä mitään osata.
Minut mm. heitettiin pois yhdestä sinkkuryhmästä jossa tein ilmiannon yypeelle hom ofobisten julkaisujen takia. Niin minä olinkin sitten se kiusaaja!
Todella paljon asuu per suja ja muita tynnyrissä kasvaneita.
Kauhea melu joka paikassa. Hämppi on yksi suuri kaatopaikka: roskia, melua, narkkareita, juoppoja.
Täällä on narkkareita enemmän kuin Kalliossa väkilukuun suhteutettuna.
Ja tänne muuttajat ovat juurikin jotain pohjoisen narkkareita ja työttömiä.
Mieti vielä kerran!
Vierailija kirjoitti:
Turku myös.
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle muutto on elämäni suurin pettymys. Täällä eletään vieläkin jossain ysärillä ja esim. pukeudutaan noin sata vuott vanhoihin vaatteisiin. Muotia ovat tatskat, nenärenkaat, ja muut. Käytös ihmisillä on aivan ala-arvoista eikä mitään osata.
Minut mm. heitettiin pois yhdestä sinkkuryhmästä jossa tein ilmiannon yypeelle hom ofobisten julkaisujen takia. Niin minä olinkin sitten se kiusaaja!
Todella paljon asuu per suja ja muita tynnyrissä kasvaneita.
Kauhea melu joka paikassa. Hämppi on yksi suuri kaatopaikka: roskia, melua, narkkareita, juoppoja.
Täällä on narkkareita enemmän kuin Kalliossa väkilukuun suhteutettuna.
Ja tänne muuttajat ovat juurikin jotain pohjoisen narkkareita ja työttömiä.
Mieti vielä kerran!
Tämän sinkkuryhmästä ulosheittämisen olet kertonut jo useampi vuosi sitten palstalla. Tämmöisiä epäoikeudenmukaisuuksia elämässä tapahtuu, ei ole mitenkään erityisesti Tampereelle leimallista.
Ja just hyvä, että porukka ei seuraa viime hetken trendejä. Vain osa elää ysäriä, moni vieläkin kasaria täällä. Ja se just on hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todennäköisesti ihan totta. Vielä täällä voi asua, mutta eiköhän täältäkin maksava kansanosa lähde pakoon.
Ei Treella ole mitään järkeviä töitä jostain Hgistä tulleille osaajille, paitsi ehkä it-alalla. Muuten ei mitään. Täällä pidetään koulutettuja ihmisiä kortistossa istumassa vuosikausia. Ei ole esim. mainonnan ja markkinoinnin parissa mitään. Eikä yritysten pääkonttoreita tms.
Töitä on raksalla ja joillekin kynsiteknikoille.
Vierailija kirjoitti:
Tampere on kyllä niin kuollut ja narkkarien pesä, että ojasta allikkoon. Töitähän sieltä ei löydy.
No ei löydy niin, mutta itse olen ratkaissut ongelman niin, että käyn pk-seudulla päivittäin junalla töissä aina niin kauan, että uusi ansiosidonnaiskausi on kasassa :-)
Saapahan 10-20 vuotta elää rauhassa :) Sit muutan loppuelämäksi Lappiin.
N Kalliosta
On. Mutta ei se haittaa, kaikki voittaa.