Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka eivät käytännössä luota puolisoonsa lapsen hoitajana? Tai puolison vanhempiin?

Vierailija
14.05.2021 |

Meillä on 3v. lapsi. Nyt kun kesä lähestyy, haluaisi mies mennä lapsen kanssa viikonlopuksi vanhempiensa mökille kesäkuussa, minä olen tuolloin ystäväni häissä. Minä en suostu tähän koska en voi 110% luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Päihteitä ei kukaan käy tai käyttäydy arvelluttavasti vaan ongelma on se, että mielestäni mies vanhempineen ei vahdi lasta tarpeeksi tarkasti.

Mökillä suurimmat riskit mielestäni ovat että lapsi tippuisi laiturilta syvään veteen tai tapahtuisi joku tapaturma, esim liittyen siihen että mökillä tehdään hommia traktorilla. Olen sanonut tästä miehelle ja vanhemmilleen, siis että mielestäni lasta tulee vahtia paljon tarkemmin, lapsi on nopea ja jos käännät selkäsi se on jo laiturilla tai traktorin takana. Asiaa pahentaa se, että huoleeni suhtaudutaan vähättelevästi, eikä käytöstä muuteta.

Käytännön esimerkkejä: Mökkitontti on pieni ja järvi todella lähellä, joskus kun anoppi on mennyt hakemaan sisältä jotain tavaraa, on jättänyt lapsen pihalle siksi aikaa. Hänellä ei olisi mitään mahdollisuutta ehtiä pelastamaan lasta jos lapsi olisi joutunut veden varaan. Mies ja isänsä tykkäävät rakennella kaikkea ja puuhastella niin että lapsi ”auttaa” vaikka ojentamalla työkaluja. Miehet saattavat olla todella keskittyneitä hommassa ja menee monta minuuttia ennen kuin jompi kumpi muistaa että ainiin missä se lapsi...

Eniten ärsyttää riskien vähättely.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tunnen tuollaisia isejä ja isovanhempia. En päästäisi noin pientä lasta vaaralliseen ympäristöön, jos en voisi olla varma, että lasta valvotaan riittävästi.

Vierailija
2/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota, eikä he luota itsekään. Edes lapsen oma isä ei suostu jäämään lapsen kanssa kahden jos lapsi on kipeänä. Lapsella epilepsia ja kohtauksia tulee vain kuumeessa. Isä pelkää tekevänsä jotain väärin, jos tulee kohtaus. Mun on pakko hoitaa, multa ei kukaan kysy haluatko, pystytkö. Mies voi huidella normaalisti menoissaan ja harrastuksissaan, minä joudun aina perumaan omat menoni =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi sinun tilanteessa, enkä luota oman puolison+vanhempiensa tilanteessa. Mies hoitaa lapset hyvin tutussa ympäristössä, mutta anoppilassa - tai saati jossain mökillä - hän rentoutuu liikaa eikä vahdi lapsia. Olettaa, että muut katsovat lapsen perään, ja mitä tulee anoppiin ja appeen, niin samanlaisia ovat. Anoppi on jättänyt varmaan sata kertaa veitsen takaperin ulottuville keittiössä, keskittynyt johonkin aivan epäolennaiseen "vaaraan" kun oikea vaara on silmien edessä jne. Pahin on kun lapsi eksyi miehestä ja tämän vanhemmista kaupassa. Toki näin voi käydä kenelle tahansa, mutta silti. En luota enää ollenkaan tähän kolmikkoon. Mies vahtii yksinkin paremmin. Kun ovat porukalla niin mies taantuu lapsuuteen ja olettaa, että äitinsä katsoo lasten perään, mutta kun äidillänsä on aina jotain tärkeämpää mielen päällä.

Vierailija
4/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luota, eikä he luota itsekään. Edes lapsen oma isä ei suostu jäämään lapsen kanssa kahden jos lapsi on kipeänä. Lapsella epilepsia ja kohtauksia tulee vain kuumeessa. Isä pelkää tekevänsä jotain väärin, jos tulee kohtaus. Mun on pakko hoitaa, multa ei kukaan kysy haluatko, pystytkö. Mies voi huidella normaalisti menoissaan ja harrastuksissaan, minä joudun aina perumaan omat menoni =(

Hankala tilanne sinulla :(

Vierailija
5/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luottaisi sinun tilanteessa, enkä luota oman puolison+vanhempiensa tilanteessa. Mies hoitaa lapset hyvin tutussa ympäristössä, mutta anoppilassa - tai saati jossain mökillä - hän rentoutuu liikaa eikä vahdi lapsia. Olettaa, että muut katsovat lapsen perään, ja mitä tulee anoppiin ja appeen, niin samanlaisia ovat. Anoppi on jättänyt varmaan sata kertaa veitsen takaperin ulottuville keittiössä, keskittynyt johonkin aivan epäolennaiseen "vaaraan" kun oikea vaara on silmien edessä jne. Pahin on kun lapsi eksyi miehestä ja tämän vanhemmista kaupassa. Toki näin voi käydä kenelle tahansa, mutta silti. En luota enää ollenkaan tähän kolmikkoon. Mies vahtii yksinkin paremmin. Kun ovat porukalla niin mies taantuu lapsuuteen ja olettaa, että äitinsä katsoo lasten perään, mutta kun äidillänsä on aina jotain tärkeämpää mielen päällä.

Lasten kanssa tuo olettaminen on vaarallista. Aina pitää sopia kuka vahtii. Ymmärrän sinua.

Vierailija
6/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa on ”hyvää” jos näin voi sanoa, se että he tunnistaa itse etteivät ole hyviä vahteja. Muutoinhan tuo on sulle rankkaa olla aina vastuussa.

Vierailija
7/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on lapsen vanhempi siinä missä sinäkin. kuvottavaa lapsen omimista ja itsensä korottamista 

Vierailija
8/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sä et mene häihin.

yllättäen on taas miehen perhe se paha ja vastuuton. 

Vierailija
9/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi AP:n tilanteessa lasta mökille. Ei vaadita kuin se yksi kohtalokas tilanne ja "se on siinä". 3-vuotiaat on tosi nopeita eivätkä ymmärrä vaaran riskejä oikein mitenkään. Minullakin on 3v ja vaikka olen tosi huolehtivainen äiti, niin silti kaikenlaisia tilanteita joissa pitää reagoida välittömästi, ettei lapsi joudu vaaraan, käy välillä..  lapsi saattaa nauraen juosta karkuun suoraan autotien suuntaan, haluaa mennä tutkimaan vettä liukkaalta kalliolta jnejne, kyllä te tiedätte.

Lisäksi, tuo vähättely tilanteissa joissa AP on huolissaan, on mielestäni todella törkeää, ja vahvistaa sitä ajatusta, ettei voi luottaa. Luota AP siihen vaistoosi joka sanoo että älä päästä.

Vierailija
10/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoon luotan, mutta en hänen vanhempiinsa. Appi on huolimaton k...pää, hukkaisi elefantinkin jos sellainen hänellä olisi. Anoppi taas heiluu viinipöhnässä sen verran usein ettei tulisi pieneen mieleenkään viedä lapsia hänen huomaansa vaikka aseella joku uhkaisi.

Oma isäni on sen verran huonokuntoinen sairauskohtauksen jäljiltä ettei hänestä enää ole lasten kanssa olemaan. Äitiini luotan kyllä.

Vierailija
11/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehesi on lapsen vanhempi siinä missä sinäkin. kuvottavaa lapsen omimista ja itsensä korottamista 

Luitkohan muuta kuin otsikon... vai oletko trolli?

Vierailija
12/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitten sä et mene häihin.

yllättäen on taas miehen perhe se paha ja vastuuton. 

No tässä tapauksessa näin vaan on. Oma äitini on samanlainen kuin minä, tai ehkä toisin päin eli olen samanlainen kuin äitini. Miehen perheen mielestä ylihuolehtiva, mutta noista antamistani esimerkeistä jokainen vetäköön johtopäätöksensä itse kuka on mitäkin. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi