Pitääkö kaikille lapsille (pienille) viedä lahja jos yhdellä on synttärit?
Toivotteko että kaikille lapsillenne tuodaan jotakin, kun yhdellä on syntymäpäivät, jottei muille tule paha mieli?
Kommentit (12)
herkuista ja pitävät muuten hauskaa. En kyllä ymmärrä myöskään sitä, että vieraille pitäisi olla lahjoja - aivan samasta syystä.
eikä meidänkään muille lapsille yleensä tuda.
Mä ite kyllä vien kummipojan sisaruksille karkkipussit, kun niilläki on synttärit niin lähellä.
Minusta nuo sisaren synttäri on oiva tilaisuus harjoitella kateuden tunnetta, vaikka välillä voi tehdä vähän tiukkaa, niin kyllä siitä selvitään.
Meillä on niin paljon leluja ja muuta krääsää omasta takaa, että en toivo joitain pikkulahjoja muille sisaruksille. Mutta tosiaan, jotkut niitä joskus tuovat, eli voit tehdä ihan oman mielesi mukaan.
Vähitellen lapset oppivat sietämään sen, että aina ei ole itse keskipiste.
Eivät lapset ole sitä valittaneet, että ulkopuoliset eivät tuo lahjoja kaikille, mutta kun aamulla on annettu oman perheen lahjat, niin sanomista on vähän ollut.
Joskus vaan tulee niitä tilanteita, kun lapselle tulee paha mieli, sille ei voi mitään. Aina voi lohduttaa sillä, että kaikkien synttärit tulee ajallaan..
En veisi enkä odottaisi. Onhan se opittava että oma synttäri on vuorollaan ja saa olla keskipiste.
lapset sai niin hillittömän kohtauksen ja vanhemmat oli tosi neuvottomia tilanteessa, että olen päättänyt sinnekin viedä. tiedän ettei ole oikein ja järkevää, mutta minä en heitä kasvata, onneksi.
omat lapseni ei kinua ja ymmärtävät, että kaikilla on juhlat vuorollaan.
Sama oli kun meille syntyi vauva. Isoveli sai enemmän lahjoja ku vauva, eikä isoveli ollu edes mustasukkainen...
Esikoinen on aina iloinnut vauvalahjoistaan. On ollu kiva kertoa, että tämän vaatteen/lelun sait siltä ja siltä kun synnyit. Kuopukselle minun pitää vissiin kertoa, että tämän vaatteen/lelun isoveljesi sai kun sinä synnyit.
ei ihan aiheesta, mutta sen vierestä.
En tykkää yhtään siitä, jos meidän muille lapsille tuodaan lahjoja kun yhdellä on synttärit. Juhlapäivänä me kaikki, vanhemmat, sisarukset ja synttärivieraat juhlimme päivänsankaria, joka taas jokainen saa olla vuorollaan.
Olen kyllä sanonut, ettei aina tarvitsisi kaikille kaikkea niin maan perhanasta ostella, mutta minkäs teet ;).
Synttärisankari on aina synttärisankari ja juhlat on hänen. Isovanhemmat tuovat yleensä namipussit sisaruksillekkin, mutta isovanhemmat saavatkin tuon verran hemmotella:)
Enkä oleta, että kukaan toisi meillekään lahjoja kummallekin jos toisella on synttärit.