Mitä vikaa on inhoamassasi ihmisessä?
Kysymys on otsikossa. Miksi hän on ärsyttävä tai käy hermoille tai herättää suorastaan inhoa?
Kommentit (57)
En minä ihmisiä vihaa, mutta on vääriä luonteita väärissä ammateissa, esim lapseni opettaja, jonka kanssa ei minkään lainen yhteistyö toimi, vaikka sen pitäisi olla yksi tärkein asia, lapsi on koulussa kuitenkin pakosta, oppimisvellollinen ja silloin opettajien pitäisi ihan itsenäisesti hakea yhteistyötä kodin ja koulun välille, mutta tää opettaja ei vaivaannu laittaa edes viestiä siitäkään onko tää perjantai vapaa vai ei, ja suuttuu aina kun kysyy jotain..
Vierailija kirjoitti:
Valehtelee, mihinkään ei voi luottaa ja kääntää kaiken päinvastoin, esiintyy kaikessa uhrina. Mistään ei ole hyvää sanottavaa, kaikki on aina huonosti.
Kaveri piiristä nää voi onneksi karsia ihan itse pois.
Yritän olla liikaa ajattelematta ihmisiä, joista en pidä, mutta ilkeät, itsekeskeiset, päällepäsmärit, valehtelevat ja epäluotettavat ihmiset saa karvat pystyyn.
Minun inhokki-ihmiseni ovat ilkeitä päällepäsmäreitä ja toivottomia perfektionisteja, joiden mielestä koko maailman kaikkine ihmisineen pitäisi olla täydellinen, koska he eivät itse kestä epätäydellisyyttä. Aargh, hirveän raskaita ihmisiä....
Inhoan vain yhtä ihmistä, en tosin häntä nykyisin ajattele ellei tule tällaisesta mieleen. Koska kiusasi minua vuosia, valehteli ja haukkui minua yhteisille tutuille, levitti keksittyjä juoruja ympäriinsä. Hän on läpimätä paha ihminen.
En kyllä jaksa inhota ketään mutta ihmetellä kyllä.
Että miten voi olla niin vaikeaa kasvaa aikuiseksi ja päästä eroon minäminäminä-itsekkyydestä, minkä määrällä ei ole mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun inhokki-ihmiseni ovat ilkeitä päällepäsmäreitä ja toivottomia perfektionisteja, joiden mielestä koko maailman kaikkine ihmisineen pitäisi olla täydellinen, koska he eivät itse kestä epätäydellisyyttä. Aargh, hirveän raskaita ihmisiä....
Tosin aitoja perfektionisteja tapaa äärimmäisen harvoin missään. Eivät he tosin yleensä sitä puoltaan näytä, ellet tunne paremmin. Perfektionistit myös usein rajaavat sen joihinkin tiettyihin aihepiireihin ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi. Ehkä se lohduttaa, että se on raskainta sille perfektionistille itselleen.
Se "Sanoo vain mitä ajattelee". Kun sille puhuu samalla tavalla kuin se puhuu muille, sillä on heti pussillinen herneitä nenässä. Tykkää kovasti vittuilla ja nauraa päälle, mutta siihen ei saa reagoida, kun sehän on vaan huumoria.
Entinen koulukaveri, entinen kaveri. Vähän aikaa sitten sain tarpeekseni, ja jyräsin täysin. Esitin vaan rauhallisesti kysymyksiä sen p-skapuheista. Sehän maalasi ittensä nurkkaan. Ei ollut tottunut, että joutuu oikeesti vastaamaan puheistaan.
Nyt on paljon helpompaa, kun ei olla oltu yhteyksissä.
En voi sanoa inhoan jotain ihmistä.Jos jotkut ärsyttävät ,evät näe omaa napansa pidemälle tai yrittävät halita aikani.Tai eivät löydä mitään hyvää sanottavaan kenestäkään,jätän taakseni selaiset ihmiset!Se on siinä!Miksi myrkytäisin itseni ihmisillä jotka valehtelevat,manipuloivat,hakevat omaa etua,kävelevät ylitse ja alentavat minua.Antaa olla.Jatkan matkaa, tie on aina vapaa ja en heitä jaksa miettiä edes!
Nuorempana inhosin joitakin ihmisiä, mutta sitten tajusin että ei heissä mitään vikaa ole, vika oli vain itseni asenteessa. Yleensä näissä ihmisissä oli joku luonteenpiirre jota en itsessäni hyväksynyt, eli oikeastaan he näyttivät minulle omat virheeni.
Meillä oli duunissa narsisti. Sitä sorttia, joka jatkuvasti tarttee kehuja. Onnistui aika pitkään hämäämään johtoa, mutta ennen pitkää niidenkin silmät aukeni. Nyt se on saastuttamassa toisen firman ilmapiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Se "Sanoo vain mitä ajattelee". Kun sille puhuu samalla tavalla kuin se puhuu muille, sillä on heti pussillinen herneitä nenässä. Tykkää kovasti vittuilla ja nauraa päälle, mutta siihen ei saa reagoida, kun sehän on vaan huumoria.
Entinen koulukaveri, entinen kaveri. Vähän aikaa sitten sain tarpeekseni, ja jyräsin täysin. Esitin vaan rauhallisesti kysymyksiä sen p-skapuheista. Sehän maalasi ittensä nurkkaan. Ei ollut tottunut, että joutuu oikeesti vastaamaan puheistaan.
Nyt on paljon helpompaa, kun ei olla oltu yhteyksissä.
Tunnistan nuo oireet eräässä ihmisessä. Oikea minä kuva noilla on arkuus ja epävarmuus.
ei mitään käytöstapoja. kolistelee, tömistelee, paiskoo ovea, polttaa sisällä kannabista, polttaa parvekkeella tupakkaa ja piereskelee. kuvottava ja ärsyttävä tyyppi!!!! k uolispa pois.
Varastaa, ei huolehdi lapsestaan, käyttää ihmisiä hyväksi, kieroilee, yrittää tuhota muiden ihmissuhteita, pompottaa ja esittää uhria.
Hän väheksyy harrastuksiani ja kiinnostuksenkohteitani. Pitää niitä lapsellisena. Miehensä kuului nuoruudessaan kaveripiiriini ja oli monta vuotta poissa harrastuksista. Nyt on tullut taas mukaan, mutta ensin piti saada burnout, kun elämä oli pelkkää suorittamista.
Siinä ei ole mitään vikaa, että ura on elämässä ykkösjuttu, mutta se ei tee minusta (tai hänen miehestään) vähäisempää ihmistä, että minulla se ei mahdu edes top vitoseen.
Inhoamani ihminen on niin itsekäs ettei mitään tolkkua. Hän on aina paras ja fiksuin eikä kukaan muu ole mitään häneen verrattuna. Ikinä ei sano kenestäkään mitään hyvää ja repii häikäilemättä kaiken hyödyn irti mitä vaan pystyy kenestäkään saamaan. Muiden rahat ja tavarat on yhteisiä ja hänen on vain hänen eikä niihin kosketa. Alkoholisoitunut mahtailija joka valehtelee kaikille ihan mistä tahansa eikä omaatuntoa ole. Tämä kyseinen ihminen on mieheni ja ihan pian tuleva exä. Jee!!
Ilkeä, tahallaan aiheuttaa muille pahaa mieltä ja käyttäytyy asiattomasti niin töissä kuin vapaalla.
Valehtelee, mihinkään ei voi luottaa ja kääntää kaiken päinvastoin, esiintyy kaikessa uhrina. Mistään ei ole hyvää sanottavaa, kaikki on aina huonosti.