Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampereelta asunto, hyvät asuinalueet?

Muuttaja
14.05.2021 |

Olen muuttamassa Tampereelle työn perässä, joka sijaitsee Hervannassa. Mistä suunnilta kannattaisi lähetä hakemaan asuntoa? Edellytyksenä hyvät kulkuyhteydet (ei autoa), suhteellisen rauhallinen ja turvallinen alue.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuores on siinä vieressä ja kivempi kuin Hervanta.

Vierailija
2/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyynikitorilta pääsee ratikalla Hervantaan. Tahmela jos massii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuores näyttää olevan jotenkin tosi syrjässä. Millainen alue Kaleva on? -ap

Vierailija
4/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleva vois tosiaan sopia, pääset ratikalla töihin ja kävellen keskustaan. Ruokaostokset Prismasta. Kaleva on kaunis, sopivan väljästi 50-luvulla rakennettu alue, juuri nyt nuorten pariskuntien ja lapsiperheiden suosiossa, tosin perheasunnot taitavat olla aika kortilla. Eli Kalevaa voin suositella, jos maksukykyä löytyy.

Vierailija
5/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannan reunamien pientaloalueet ovat kivoja ja rauhallisia. Paljon luontoa ja isot metsät vieressä, mutta silti kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Olisi kaikkein kätevin autottomalle. Tai Vuoreskin voisi olla hyvä.

Jos Hervannan ulkopuolelle lähdet, niin etsisin asunnon ratikkareitin varrelta, niin olisi hyvä ja nopea yhteys töihin. (Vuores ei sijaitse ratikan varrella, mutta on sieltäkin bussiyhteys ja pyöräilymatkan päässä.)

Vierailija
6/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyynikitorilta pääsee ratikalla Hervantaan. Tahmela jos massii.

En lähtisi Tahmelaan, jos työpaikka on Hervannassa eikä ole autoa. Kyllähän sieltä pääsee, mutta Tampere on täynnä helpommilla kulkuyhteyksillä olevia paikkoja. Eikä Tahmelassa ole oikein mitään palveluitakaan.

Vierailija
7/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleva tosiaan voisi olla sinulle hyvä. Itse asun Hervannassa ja tosi hyvin olen viihtynyt. Jos päädyt Hervantaan niin suosittelen Etelä-Hervantaa. Pohjoisen puolelle en itse muuttaisi. Vuorekseen on moni tuttu pettynyt kun ei ole palveluita ja yhteydetkin ovat huonommat kuin esim Hervantaan. Rauhallista toki on ja jos sinulla on lapsia niin kannattaa ehkä harkita sitäkin.

Vierailija
8/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannasta löytyy myös hyviä alueita. Kannattaa katsella niitä.

Vierailija
9/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleva on hyvä paikka ja Hervantaan pääsee ratikalla.

Pohjois-Hervanta Ok mutta etelä ei.

Kaukajärvelle ei kannata muuttaa eikä Annalaan.

Vierailija
10/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaleva tosiaan voisi olla sinulle hyvä. Itse asun Hervannassa ja tosi hyvin olen viihtynyt. Jos päädyt Hervantaan niin suosittelen Etelä-Hervantaa. Pohjoisen puolelle en itse muuttaisi. Vuorekseen on moni tuttu pettynyt kun ei ole palveluita ja yhteydetkin ovat huonommat kuin esim Hervantaan. Rauhallista toki on ja jos sinulla on lapsia niin kannattaa ehkä harkita sitäkin.

Miksei Pohjois-Hervanta? Siinä on lukio ja ne korkeat uudet talot ja poliisimuseo ja AMK. Sekä TTY.

Käsittääkseni slummit löytyy etelästä.

Vierailija
11/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä pohjoiseen menisi, mutta etelään kyllä. Pohjoisessa isompia ongelmia koulussa. Toki jos ei ole lapsia niin en tiedä onko tällä sitten niin väliä. Kaukajärvestä samaa mieltä. Annalasta todella monet tykkää tosi paljon. Itselläni siinä se ongelma että yläkouluun mennään Kaukajärvelle ja autottomalle palvelutkin ehkä vähän niukat. 

Vierailija
12/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei Pohjois-Hervanta? Siinä on lukio ja ne korkeat uudet talot ja poliisimuseo ja AMK. Sekä TTY.

Ei TTY missään pohjoisessa ole. Itse en laskisi kumpaankaan, mutta jos pakko on niin etelään. Ei täällä mitään slummeja ole. En ainakaan ole huomannut :D Asuntojen hinnatkin karvan verran korkeampia eteläpuolella niin aika jännä tulkinta tosiaan.

Vierailija
13/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen suositteleen Pohjois-Hervantaa ja toinen etelää. Pitkään aikanaan Hervannassa asuneena sanoisin, että Hervannan reunat ovat niitä rauhallisempia ja kivempia, niin pohjois-, etelä- kuin länsireunakin, mutta "keski-Hervannassa" on perinteisesti levottomampaa ja ankeampia betonikolosseja. En tosin ihan viime vuosien tilannetta tiedä, kun en enää asu, mutta tuskin ainakaan nuo reunat ovat huonommiksi muuttuneet. 

Vierailija
14/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta on käsittääkseni ihan hyvää aluetta nykyään. Paljon opiskelijoita

Vierailija
15/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna katsoisin Hervannasta kämppää, koska työpaikalle pääsisi vaikka kävellen silloin. Miksi turhaan mennä bussilla tai ratikalla?

Vierailija
16/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei TTY missään pohjoisessa ole. Itse en laskisi kumpaankaan, mutta jos pakko on niin etelään. Ei täällä mitään slummeja ole. En ainakaan ole huomannut :D Asuntojen hinnatkin karvan verran korkeampia eteläpuolella niin aika jännä tulkinta tosiaan.

Mä sijoittaisin TTY:n ja poliisikoulun Itä-Hervantaan, jossa tosin ei oikeastaan ole asuintaloja lukuunottamatta joitakin TOAS:n taloja ja poliisikoulun asuntolaa.  Näyttelijänkadun aluekin toki on yhtä idässä, mutta itse miellän sen Etelä-Hervannaksi.

Vierailija
17/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten pitkään työmatkaan olet valmis. Nyssen säteittäisliikenne toimii ainakin vielä toistaiseksi hyvin ja Länsi-Tampereeltakin pääsee Hervantaan tunnissa ilman vaihtoja. Tosin en tiedä miten ratikka tulee vaikuttamaan näihin linjoihin.

Vierailija
18/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten pitkään työmatkaan olet valmis. Nyssen säteittäisliikenne toimii ainakin vielä toistaiseksi hyvin ja Länsi-Tampereeltakin pääsee Hervantaan tunnissa ilman vaihtoja. Tosin en tiedä miten ratikka tulee vaikuttamaan näihin linjoihin.

Ratikka muuttaa kaiken. Tietty, hervantaanhan se menee, joten sieltä päin varmaan ihan helppo tulla keskustaan.

Vierailija
19/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Hervanta on pääosin vähän vanhempaa kuin Etelä-Hervanta, joka selittänee asuntojen hintaeroa. Pohjoisen ekat korttelit tulossa peruskorjausikään, joten kohta hintaero on todennäköisesti toisin päin, kun pohjoisessa on peruskorjauksia tehty, mutta etelässä ei. Eli tuskin eroa pahemmin alueiden arvostuksessa, talojen ikä ja kunto vaan näkyvät hinnoissa.

Vierailija
20/39 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pääsee vapaasti valitsemaan asuinpaikkansa, en näe miksi muuttaisi jonnekin tunnin työmatkan päähän, kun mahdollista olisi asua lyhyehkön kävelymatkan päässä. Eli voihan sitä muuttaa vaikka Siivikkalaan, mutta ei siinä ap:n tapauksessa olisi mitään järkeä.