Tampereelta asunto, hyvät asuinalueet?
Olen muuttamassa Tampereelle työn perässä, joka sijaitsee Hervannassa. Mistä suunnilta kannattaisi lähetä hakemaan asuntoa? Edellytyksenä hyvät kulkuyhteydet (ei autoa), suhteellisen rauhallinen ja turvallinen alue.
Kommentit (39)
Hervantaan suuntaisin koska olen aika mukavuudenhaluinen. Haluan että töihin pääsee tarvittaessa kävellen. Hervanta on todella paljon mainettaan parempi ja ikäänkuin kaupunki kaupungin sisällä. Mun käly asuu siellä eikä välttämättä käy keskustassa aikoihin kun Hervannassa on kaupat, kirjasto, posti, uimahalli yms.
Hervanta , on monikulttuurien kehto.
Hervanta on ihan ok mutta en silti opiskelujen jälkeen halunnut siellä enää asua. Ratikkareitiltä valitsisin ja paras on silloin Pyynikintorin vanhat jugendkerrostalot. Toki Pyynikitä muutakin löytyy. Itse olen asunut Pyynikintorilla ja tykkäsin. Lyhyt kävely ydinkeskustaan mutta ytimen miinukset kuten rappuunkuseksiminen puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeastaan ymmärrä näitä kommentteja. Kotonaan saa varmaan olla just sen kulttuurin edustajien kanssa kuin haluaa vai?
Hervantaa jos muutat niin katso alakerran asukkaiden sukunimet taulusta ennenkuin muutat, kulttuuri kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Hervanta on ihan ok mutta en silti opiskelujen jälkeen halunnut siellä enää asua. Ratikkareitiltä valitsisin ja paras on silloin Pyynikintorin vanhat jugendkerrostalot. Toki Pyynikitä muutakin löytyy. Itse olen asunut Pyynikintorilla ja tykkäsin. Lyhyt kävely ydinkeskustaan mutta ytimen miinukset kuten rappuunkuseksiminen puuttuu.
Pyynikki on paras ja Kaleva.
Keskusta ei välttämättä kovin hyvä sillä ruokakaupat vähissä on levotonta.
Hallilla?
Koivistonkylä?
Iidestanta?
Vierailija kirjoitti:
Kaleva vois tosiaan sopia, pääset ratikalla töihin ja kävellen keskustaan. Ruokaostokset Prismasta. Kaleva on kaunis, sopivan väljästi 50-luvulla rakennettu alue, juuri nyt nuorten pariskuntien ja lapsiperheiden suosiossa, tosin perheasunnot taitavat olla aika kortilla. Eli Kalevaa voin suositella, jos maksukykyä löytyy.
Jos ei haittaa mennä 200 metriä Kalevasta itään, niin Kissanmaan puolelta saa merkittävästi halvemmalla ja isompia asuntoja. Hipposkylä menee tänä kesänä purkuun ja uusrakentaminen alkaa pian, joten alueen ulkonäkö siistiytyy huomattavasti, mutta sijainti pysyy loistavana. Eli on esim kaksiota ostamassa, puolen kilometrin päästä Kalevasta saa vastaavan 50-luvun tiilikerrostalokaksion noin. 50 000 euroa halvemmalla.
Jos rauhallisuudesta pidät niin valitse Linnainmaa tai lähistö. Bussi kulkee suoraan Hervantaan Kaukajärven läpi. Ei löydy yhden yhtä baaria eikä kippolaa. Ihmiset ulkoilevat paljon ja luontoa on paljon. Harrastusmahdollisuudet aivan nurkilla kuntosalista liikuntahalliin. Peruspalvelut löytyvät labrasta apteekkiin ja isot kauppakeskukset tarjoavat suunnilleen kaikkea mitä tarvita voi.
Ihmettelen, ettei Hallilaa ole mainostettu enemmän?
Esim. Hermian alueelle Hallilasta kävelee <30min, eli hyötyliikuntana mukava aamulenkki. Lisäksi ratikka pysähtyy Hallilassa ja sieltä menee myös busseja. Alue on pääpiirteissään rakennettu 90-luvulla, joten siellä ei ole suuria Vuokratalosäätiön kohteita tai Mikontalon kaltaisia opiskelijataloja. Ylipäätään Hallilassa on rauhallisempaa kuin Herwoodissa.
Muotiala voisi myös olla ihan ok, mutta hinnat ovat melko korkeat ja itse kaupunginosa hakee tylsyydessään vertaistaan; kaikki kämpät rakennettu entisille pelloille eikä siellä ole edes kunnon puistoja mistään metsäkaistaleesta puhumattakaan.. Kämppiä kämppien perään surkean pienillä pihoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuores näyttää olevan jotenkin tosi syrjässä. Millainen alue Kaleva on? -ap
Kaleva on kiva ja rauhallinen alue, ja siellä on hyvät palvelut ja kulkuyhteydet joka suuntaan. Ratikka kulkee jatkossa Sammonkatua pitkin Hervantaan, joten työmatkasi menee kätevästi.
Kaleva on ollakseen rauhallinen kun huomioi sen olevan lähellä keskustaa, mutta ei se silti rauhan tyyssija ole. Joka nurkalla baarit ja kun korona tästä helpottaa niin kyllä sen taas huomaa. Paljon vuokrataloja, isot taloyhtiöt vain heille, ketkä soittavat jotakin soitinta, kuten rumpuja. Eli kun joku mainitsi, että Kalevaan on hyvä muuttaa jos on varaa siihen niin se oli mun elämäni halvin vuokra-asunto kokoonsakin nähden eli iso ja halpa.
Taloyhtiä oli erinomainen ihmisten puolesta, mutta kaikki ne talot oli homeessa ja meilläkin puolen vuoden sisään kaikilla astmapiiput. Nykyään asutaan maalla ja linnut visertää nytkin niin kauniisti, että taidan hipsiä pihaan. :)
Edelleen suosittelen Linnainmaa, Tasanne ym seutua. ;)
Eiks se ole sama muuttaa sinne Hervantaan kun sitä joutuu sietämään joka tapauksessa? Työmatka on kuitenkin lyhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeastaan ymmärrä näitä kommentteja. Kotonaan saa varmaan olla just sen kulttuurin edustajien kanssa kuin haluaa vai?
Mahdollisuus äkkirikastumiseen
Muotiala, lyhyt matka keskustaan, ratikkareitin varrella. Turvallinen, toki hinnat korkeat.
Poika asuu Hervannassa lähes duon vieressä ja tykkää. Hänellä töihin 8 km ja helposti menee yhdellä bussilla. En sano missä ettei tule liikaa tietoa.
Hallilaan en muuttaisi jos on lapsia. Vai onko siellä nyt saatu kouluasiat kuntoon? Pitkään arvottiin mihin kouluun lapset menee ja alueelta on vuosien varrella menty varmaan kolmeen eri kouluun ja kaikkiin näistä matka on aika pitkä. Toki nykyään voi olla paremmin kun en ihan viimevuosien tilannetta tiedä. Ja toki jos sinulla ei ole lapsia niin yhdentekevää joka tapauksessa.
Kulkuyhteyksien kannalta järkevimmät asuinpaikat ovat Hervanta, jossa ainakin etelä on kivan oloista seutua, Hallila, jossa myös ulkoilumaastot on lähellä mutta palvelut heikommat, sekä mikä tahansa muu alue ratikkareitin varrelta. Muotiala on suosittu ja aika kallis, mutta omasta mielestäni todella ankea. Kaleva sitten mukavampi jos haluaa tiiviisti rakennetulle alueelle, sieltä Prisman seutu sitten taas sitä ankeinta osastoa jos luontoa kaipaa. Vuores myös ihan fiksu kulkuyhteyksien kannalta Hervannan suuntaan, mutta makuasia tykkääkö siitä. Itse olen asunut enkä viihtynyt, liian tiheään rakennettu ja palvelut heikot. Samalla rahalla saa viihtyisämmän ympäristön muualta. Linnainmaa voisi olla ok jos bussiyhteys (suora linja Hervantaan) säilyy ennallaan vielä ratikan tulon jälkeenkin, siellä palvelut sekä luonto vieressä.
Kaleva on kiva ja rauhallinen alue, ja siellä on hyvät palvelut ja kulkuyhteydet joka suuntaan. Ratikka kulkee jatkossa Sammonkatua pitkin Hervantaan, joten työmatkasi menee kätevästi.