Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas irtisanotaan porukkaa ja täällä kaikilla vaan riittää töitä?!

Vierailija
18.08.2006 |

Tämä on kyllä aihe joka on ihmetyttänyt minua jo pidempään! Lähes päivittäin uutisoidaan kuinka jossain pistetään firmasta ulos paljon työntekijöitä taikka firma lopettaa täällä kotimaassa toimintansa :( Minusta nämä ajat ovat aika epävarmoja esim. ottaa suuria lainoja kun vain vaikka talousuutisia vähäänkään jaksaa seurata...

Olen monesti miettinyt että miten ihmiset uskovat vain siihen että kumpikin puolisoista saa tehdä seuraavat 30 vuotta töitä samassa paikassa? Kuinka väitetään että MINUN työpaikkani säilyy aina! Toki näitäkin on mutta harvemmassa ja tuskin tänne palstalle kaikki sellaiset on eksyneet??? Sitten sanotaan että kyllähän lainaturvat yms. pelastaa tämmöisissä tapauksissa. Kuinkakohan moni on jaksanut ottaa kunnolla selvää että kuinka vähän sitä rahaa todellisuudessa saisi työttömyyden aikana ja kuinka pitkän aikaa. Yleensä aika nopeasti pitäisikin saada jo tilalle hyvä työ josta maksetaan hyvää palkkaa että rahat riittää taas kaikkeen mahdolliseen. Ja mistä sellaisen sitten saa jos esim. lähiseuduilla on paljon muitakin työttömiä?

En kyllä tiedä että mitä tällä kirjoituksella haluan sanoa... Oli vaan pakko tulla purkamaan ajatuksia kun parilla hyvällä ystävällä on tosi tiukat ajat edessä kun yllättäen työttömäksi joutuivat (eri paikoista) :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mutta kun meillä on VAKITUISET työt..." Niinpä niin.

Vierailija
2/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei niinkään ajatella, että velkaisimmat perheet ovat varmaan pääkaupungin liepeillä, mutta on täällä rutkasti eniten työmahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle kyllä riittää töitä (lääkäri), mutta oma työni tutkijana on hyvinkin pätkittäistä ja epävarmaa. Siksipä meillä onkin kohtuullisen pieni asuntolaina ja asutaan ikävän ahtaasti, mutta näissä olosuhteissa ei uskallettu mitään unelmien asuntoa hankkia.

Vierailija
4/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on sama työnantaja, joka on yrityskauppojen myötä tällä kertaa ulkomainen. Ja uskotko, ettei ole ollenkaan turvallinen olo? Vaikka tulevaisuuden näkymät on ihan jees tällä hetkellä ja ala ei ole ihan tuulten vietävissä, kuten elektroniikka-ala esim. niin ei voi todellakaan pedata sitä myöten, että työpaikka on vielä 5:n vuoden päästä. Se on yksi hujaus, kun lopettamispäätös tulee.

Itse uskoisin jotain töitä löytyvän, koska olen montaa eri alaa kokeillut ja työkokemusta riittää, samoin työhaluja ja avoimuutta. Miehelle taas on 2. työ siinä kotosalla, rakennettiin hänelle työtilat omalle yritykselle samalla kun talommekin. Ihan tyhjän päälle emme jää siis.. mutta tiedän, että huolettomampiakin ihmisiä on..

Vierailija
5/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoiskohan tuohon.

Minut irtisanottiin (olen vielä työvelvollinen syksyyn asti) 17 vuoden jälkeen, mutta onneksi on lainaturva.

Laskin että kun säästän hoitomaksut, saan niiden verran bruttona enemmän käteen. Eli vuoden pärjään kyllä hienosti, toivottavasti sitten jotain jo saa jostain.

Vierailija
6/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten laajemmat irtisanomiset koskevat tuotannollisessa työssä tai ns. normaali toimistotyössä olevia.

Mieheni on lääkäri ja on erittäin vaikea kuvitella, etteikö hänelle riittäisi töitä niin paljon kuin vain jaksaa tehdä.

Itse taas olen korkeakoulutettu ja kerännyt sellaista ammatillista osaamista ja asiantuntijuutta, jota ei ole kovin helposti tai nopeasti korvattavissa. Lisäksi yritys, jossa minulla on vakituinen työpaikka, on sellaisella toimialalla, joka ei tule supistumaan ja toisaalta henkilöstön määrässä ei ole millään mittapuulla ylimääräistä väkeä.

Vierailija
7/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainen olen mutta taas jatkuu työsuhde :)

Vierailija
8/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitoa tuskin ulkoistavat. Tai no, mistäpä tuon tietää vaikka ulkoistaisivatkin ja lennättäisi Kopter-linella potilaat ulkomaille :O

Vierailija
9/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekevät ihan varmasti ilman rutinoita hyvinkin epäsäännöllisiä töitä eivätkä vaadi samaa palkkaa kuin me suomalaiset.

Vierailija
10/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä ollaan rauhallisin mielin. Miehellä työpaikka yksityissektorilla, joten hänellä tilanne tietysti eri. Mutta olemme ajatelleet, että joka tapauksessa pärjäisimme vain minunkin tuloillani, sillä minulla on hyvät uranäkymät. Lainakaan ei ole mikään mahdoton. Niin ja kyllähän se äijä ansiosidonnaista saisi alkuun, joten ei nyt puille paljaille jäisi hänkään.