Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ihme että verot ovat korkealla

Vierailija
14.05.2021 |

Osaisiko kukaan ottaa fiksusti kantaa siihen, että miksi Espoossa monin paikoin bussit liikennöivät käytännössä tyhjinä? Silloin tällöin jopa näkee, että yhtä matkustajaa kuljetetaan kahdella bussilla. Esimerkiksi 111 ja 104 ajavat pitkin päivää tyhjinä tai melkein tyhjinä peräkanaa. Minulla ei ole autoa ja liikun itsekin bussilla, työni vuoksi eri aikoina päivästä. Aamulla saattaa olla muutama matkustaja ja sitten viiden aikaan iltapäivällä taas muutama, mutta muuna aikana bussit tosiaan ajavat tyhjillään. Eikä tämä ole vain korona-ajan ilmiö. Tätä on jatkunut jo vuosia. Ajatelkaa mitä määriä maksetaan turhasta, ei ihme että verot ovat korkealla. Minusta vuorovälejä voisi vähän harventaa ja kalustoa pienentää. Luulisin, että tilanne on tällainen kahdesta syystä: Ensinnäkin HSL:n toimintaa ei valvo Suomessa kukaan, joka on sinänsä aika erikoista. HSL työntää busseja baanalle niin paljon kuin sielu sietää ja veronmaksajat maksavat kulut. HSL:n liiketoiminta on aina ollut raskaasti tappiollista, koska kuluista ei tarvitse välittää. Toinen syy on se, että poliitikot, joilla ei oikein ole kunnollista agendaa, kosiskelevat äänestäjiä sillä että ”lisätään bussilinjoja”. Tämä tuntuu vetoavan äänestäjiin. On tietysti tärkeätä, että joukkoliikenne toimii. Mutta valtava ylitarjonta ei ole oikea tapa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungit seuraavat käyttömääriä ja mainitsemassasi Espoossa vuorovälit harvenevat sekä vuoroja lopetetaan.

Kaluston suhteen liikennöitsijät joutuisivat ostamaan sekä ruuhka-aikoijen isommat bussit että hiljaisempien aikojen pienemmät bussit, jos haluttaisiin mukauttaa kalusto kulloinkin tarvittavaan bussin kokoon. Lisäinvestoinnit kustannukset ja tuottovaatimukset luultavasti söisivät säästyneen polttoaine-edun,

Vierailija
2/5 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungit seuraavat käyttömääriä ja mainitsemassasi Espoossa vuorovälit harvenevat sekä vuoroja lopetetaan.

Kaluston suhteen liikennöitsijät joutuisivat ostamaan sekä ruuhka-aikoijen isommat bussit että hiljaisempien aikojen pienemmät bussit, jos haluttaisiin mukauttaa kalusto kulloinkin tarvittavaan bussin kokoon. Lisäinvestoinnit kustannukset ja tuottovaatimukset luultavasti söisivät säästyneen polttoaine-edun,

Odotan, että tyyppi rupeaa inisemään tästäkin. Kato verot, kato!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka haluaa matkustaa korona-aikana bussilla mm. liputtomien, haistattelevien ja haisevien afrikansarvelaisten kanssa?

En ainakaan minä.

Vierailija
4/5 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten miettinyt että nyt on korona-aika? Ihanko ajattelit että tilanne ois sama ilman koronaa?

Kyllä ne julkisten aikataulut on miettinyt joku sua paremmin espoolaisten liikkumistarpeista perillä oleva, sua älykkäämpi ihminen. Reitit ja niiden tiheys on kilpailutettu ennen pandemiaa ja vaikka niitä onkin nyt koronan takia hieman karsittu ne on liikennöitävä sopimusten mukaan.Ei sen mukaan mitä sä päivittäisellä matkallasi linjalla x satut just sillä matkustushetkellä kokemaan riittäväksi tiheydeksi.

Kuinka tyhmä sä olet?

Vierailija
5/5 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten miettinyt että nyt on korona-aika? Ihanko ajattelit että tilanne ois sama ilman koronaa?

On täällä välillä hyvin tyhjiä busseja ollut ennen koronaakin. Viime kädessä myös sattumaa miltä pysäkiltä ihmisiä nousee kyytin tai jää pois. Bussihan voinut tyhjentyä edellisellä pysäkillä ja sitten ap päivittelee tyhjää bussia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän