Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jäät huonoon suhteeseen?

Mä vaan
13.05.2021 |

Päivittäin täälläkin saa lukea viestejä kuinka puoliso vilkuilee toisia naisia, lähettää epäilyttäviä tekstiviestejä, ei osallistu kodinhoitoon, nimittelee rumasti tai kohtelee jollain muulla tavoin huonosti. Miksi siedätte tuommoista käytöstä? Yksin on parempi olla kuin huonossa suhteessa ja jäämällä huonoon suhteeseen kiellätte itseltänne mahdollisuuden löytää uuden kumppanin, joka kohtelee teitä hyvin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on metsätiellä...

Vierailija
2/46 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen normaali on toisen yrjö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen normaali on toisen yrjö?

up

Vierailija
4/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan miettinyt sellaista mahdollisuutta, että aika monella ihmisellä saattaa olla sellainen luonne, että samat ongelmat toistuu kenen tahansa kumppanin kanssa? Vika ei aina ole siinä toisessa jos suhde ei toimi.

Vierailija
5/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan makuuni lähes täydellinen vartalo ja muutoinkin kaunis nainen kaikin puolin. Siedin jotakuinkin kaikki mitä nyt vain keksiä voi.

Lähes tuhosin itseni ennenkuin tajusin etten voi jatkaa. Henkinen vamma aiheuttaa sen etten pysty aloittaa uutta suhdetta.

Vierailija
6/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt sellaista mahdollisuutta, että aika monella ihmisellä saattaa olla sellainen luonne, että samat ongelmat toistuu kenen tahansa kumppanin kanssa? Vika ei aina ole siinä toisessa jos suhde ei toimi.

Mikä selitys tämä muka on huonossa suhteessa roikkumiselle?

Vierailija
7/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä selitys tämä muka on huonossa suhteessa roikkumiselle?

Jos haluaa olla välttämättä jonkun kanssa, niin ajattelee ettei se voi vaihtamalla parantua kun vika on itsessä.

Vierailija
8/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suhteen lopettaminen välttämättä niin helppoa ole, varsinkin jos on pitkä suhde, yhteistä omaisuutta, lapsia... Ja jos on pitkä suhde, ei ero kosketa pelkästään itseä ja sitä puolisoa, vaan myös omia ja appivanhempia ja muita läheisiä. Ero voi olla hyvin raskas ja vaikea prosessi kaikin tavoin, ja tuntuu vain helpommalta jäädä siihen huonoon suhteeseen kuin ruveta kaikkea tuota käsittelemään.

Vierailija
9/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso vilkuilee toisia naisia, lähettää epäilyttäviä tekstiviestejä, ei osallistu kodinhoitoon, nimittelee rumasti tai kohtelee jollain muulla tavoin huonosti niin kyllä se vika käytöksessä on nimenomaan siinä kumppanissa. Mutta se, että miksi tuollaista epäkunnioittavaa toimintaa suostuu katselemaan on kyllä jokaisen itsensä päätettävissä ja sitä tässä aloituksessa juuri ihmeteltiin.

Vierailija
10/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se suhteen lopettaminen välttämättä niin helppoa ole, varsinkin jos on pitkä suhde, yhteistä omaisuutta, lapsia... Ja jos on pitkä suhde, ei ero kosketa pelkästään itseä ja sitä puolisoa, vaan myös omia ja appivanhempia ja muita läheisiä. Ero voi olla hyvin raskas ja vaikea prosessi kaikin tavoin, ja tuntuu vain helpommalta jäädä siihen huonoon suhteeseen kuin ruveta kaikkea tuota käsittelemään.

Onhan ero tosiaan raskas prosessi, mutta raskaampaa on viettää loppuelämänsä huonossa suhteessa ja ei se lapsillekaan loppujen lopuksi ole hyväksi jos vanhempi on onneton, kyllä ne lapsetkin aistii että kaikki ei ole ihan kunnossa. Tää on kyllä mulle ihan uutta, että joku appivanhempien takia jatkaisi suhdetta...

Vierailija
11/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon liittyy niin paljon paitsi tunneasioita, myös taloudellisia ja sosiaalisia aspekteja, että päätöstä ei kannata tehdä liian äkkipikaisesti, harkitsematta. Mutta todellakin: huonoon suhteeseen ei kannata jäädä. Kaikki asiat voidaan järjestää! Ihmiset ovat yleensä liian laiskoja nostamaan kissaa pöydälle, selvittämään solmuja, järjestelemään asioita. Vanhaan on helpompi jäädä. Ja sitten ollaan katkeroituneita, valitetaan - ja petetään. Paljon reilumpaa kaikille osapuolille olisi erota, siististi. Jos on lapsia, heidän etunsa tulee olla ensisijainen asioita järjestettäessä.

Itse olen eronnut, ja kadun vain sitä etten tehnyt sitä aikaisemmin.

Vierailija
12/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoon suhteeseen jäävät usein ne, joilla on huono itsetunto ja he uskovat että eivät voi löytää parempaa. Usein se huonosti kohteleva kumppani vielä manipuloi ja latistaa toisen itsetuntoa entisestään ja saa tämän uskomaan, että tällainen kohtelu on ihan normaalia tai sen huono itsetuntoisen omaa syytä. 

Vierailija
13/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso vilkuilee toisia naisia, lähettää epäilyttäviä tekstiviestejä, ei osallistu kodinhoitoon, nimittelee rumasti tai kohtelee jollain muulla tavoin huonosti niin kyllä se vika käytöksessä on nimenomaan siinä kumppanissa. Mutta se, että miksi tuollaista epäkunnioittavaa toimintaa suostuu katselemaan on kyllä jokaisen itsensä päätettävissä ja sitä tässä aloituksessa juuri ihmeteltiin.

Tuokin on helppo kääntää omaksi syyksi: puoliso vilkuilee muita, koska olen niin ruma ja kamala. Kohtelee minua huonosti, koska itsekin kohtelen huonosti ja olen sen ansainnut. Sitten ajattelee, että kun olisin parempi niin sitten kaikki olisi taas hyvin.

Vierailija
14/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on helppo kääntää omaksi syyksi: puoliso vilkuilee muita, koska olen niin ruma ja kamala. Kohtelee minua huonosti, koska itsekin kohtelen huonosti ja olen sen ansainnut. Sitten ajattelee, että kun olisin parempi niin sitten kaikki olisi taas hyvin.

Tuollainen ajattelumalli kertoo juuri itsetunto-ongelmista. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen tietää, että oikeasti sinua rakastava puoliso ei katsele toisia naisia tai flirttaile heidän kanssaan vaikka itse ei huippumallilta näyttäisikään.

Vierailija
15/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että positiiviset asiat eli +-merkkiset asiat on kumppanissa kuitenkin enemmistönä kuin negatiiviset asiat. Olen jo ikääntynyt ja rupsahtanut ja tiedän etten koskaan enää saa kuin mahdollisesti itseäni huomattavasti vanhemman kumppanin. Toisaalta en tiedä haluaisinko koskaan enää kumppania jos nyt eroaisin. Elämä on tasapainottelua hyvien ja huonojen asioiden kanssa enkä itsekään ole täydellinen millään mitta puulla.

Vierailija
17/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoon suhteeseen jäävät usein ne, joilla on huono itsetunto ja he uskovat että eivät voi löytää parempaa. Usein se huonosti kohteleva kumppani vielä manipuloi ja latistaa toisen itsetuntoa entisestään ja saa tämän uskomaan, että tällainen kohtelu on ihan normaalia tai sen huono itsetuntoisen omaa syytä. 

Tämä. Onneksi itse heräsin ja sain lopetettua suhteen mieheen joka kohteli minua juuri noin. Kaksi vuotta siinä menikin ennenkuin tajusin että toinen on mieleltään niin sairas ettei parisuhteesta olisi mitään tullut pitemmän päälle.

Vierailija
18/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että positiiviset asiat eli +-merkkiset asiat on kumppanissa kuitenkin enemmistönä kuin negatiiviset asiat. Olen jo ikääntynyt ja rupsahtanut ja tiedän etten koskaan enää saa kuin mahdollisesti itseäni huomattavasti vanhemman kumppanin. Toisaalta en tiedä haluaisinko koskaan enää kumppania jos nyt eroaisin. Elämä on tasapainottelua hyvien ja huonojen asioiden kanssa enkä itsekään ole täydellinen millään mitta puulla.

Toki kaikissa ihmisissä on niitä huonoja puolia, mutta ainakin itsellä esim. toisten naisten perään kuolaaminen tai minun nimitteleminen olisivat aivan ehdottomia dealbreakereitä. 

Vierailija
19/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tasan tarkkaan totta. Omaa luonnettaan on kaikkein vaikeinta muuttaa ja haetaan täydellistä kumppania mitä ei ole missään. Ensin pitää muuttaa omaa itseään ennen kuin aletaan muuttumista aletaan toiselta vaatimaan. Alku hekuman ja teeskentelyn jälkeen jokaiseen suhteeseen tulee arki. Sitä arkea vaan ei tahdota kestää ja toisen vikoja mutta toisen pitää kyllä sietää omia vikoja joita ei edes huomaa kun kuvittelee itsensä ihan täydelliseksi. 

Suhteen kun suhteen pilaa heti täydellinen läheisriippuvaisuus niin ettei omaa rauhaa anneta yhtään ja vaaditaan kaikki yhteisiä harrastuksia mikä on epänormaalia ja sitten väsytään, kyllästytään toisiinsa. 

Jos suhde ei toimi niin vika ei ole siinä toisessa vaan ihan itsessä että on valinnut väärän kumppanin ja liian äkkiä alkanut kotileikkeihin. Kauhea kiire perustaa perhettä ettei vaan jää ilman kenen kanssa tahansa joka ensimmäinen vastaantuleva suostuu siihen leikkiin. Itse ei muututa ollenkaan ja syytetään ettei se toinenkaan muuttunut miksikään. 

Vierailija
20/46 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tasan tarkkaan totta. Omaa luonnettaan on kaikkein vaikeinta muuttaa ja haetaan täydellistä kumppania mitä ei ole missään. Ensin pitää muuttaa omaa itseään ennen kuin aletaan muuttumista aletaan toiselta vaatimaan. Alku hekuman ja teeskentelyn jälkeen jokaiseen suhteeseen tulee arki. Sitä arkea vaan ei tahdota kestää ja toisen vikoja mutta toisen pitää kyllä sietää omia vikoja joita ei edes huomaa kun kuvittelee itsensä ihan täydelliseksi. 

Suhteen kun suhteen pilaa heti täydellinen läheisriippuvaisuus niin ettei omaa rauhaa anneta yhtään ja vaaditaan kaikki yhteisiä harrastuksia mikä on epänormaalia ja sitten väsytään, kyllästytään toisiinsa. 

Jos suhde ei toimi niin vika ei ole siinä toisessa vaan ihan itsessä että on valinnut väärän kumppanin ja liian äkkiä alkanut kotileikkeihin. Kauhea kiire perustaa perhettä ettei vaan jää ilman kenen kanssa tahansa joka ensimmäinen vastaantuleva suostuu siihen leikkiin. Itse ei muututa ollenkaan ja syytetään ettei se toinenkaan muuttunut miksikään. 

Läheisyysriippuvuus on usein syynä miksi ihmiset jäävät huonoihin suhteisiin, mutta ei esim. pettäminen kyllä ole mitään normaalia arkea.