Mikä on henkilökohtainen lisä
Työskentelen kunnallisella, ja törmäsin käsitteeseen henkilökohtainen lisä. Ei näy palkkanauhassani, pitäisikö, kelle kuuluu?
Kommentit (27)
Se on hyvänmiehen/naisenlisä. Kerran olen saanut. Kunnalla olin silloin töissä.
Meillä kyllä järjestelyerä tulee koko tietylle ammattiryhmälle samansuuruisena, ei naamakertoimen mukaan kuten henkilökohtainen lisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se on alussa automaattisesti joku 15%. Nousee siitä sitten joka vuosi.
Valtion hommissa se toimiikin noin, mutta kuntapuolella vähän eri.
Valtiolla se on ensin 8,5 % eikä välttämättä koskaan nouse yli 12,5%.Rahaa ei ole!
Riippuu virastosta. Meillä se on alkuun 4 % eikä yli 20 taida nousta kuin yli-ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä järjestelyerä tulee koko tietylle ammattiryhmälle samansuuruisena, ei naamakertoimen mukaan kuten henkilökohtainen lisä.
Ehkä käsitin väärin alkupään viestin, mutta tarkoitin siis henkilökohtaista lisää. Se on ainakin jaettu naamakertoimin, kuten paikat tiimeissä jne. Ja kuten joku totesi lisä on saattanut mennä jollekin, joka oikeasti ei tee yhtään mitään, mutta on ns. oikeissa piireissä.
Mun palkassa on 280 €henkilökohtaista lisää, mutta se ei näy mitenkään palkkakuitissa.
Opastuslisät, erikoisvastuualuelisät, aikaharjaantumislisät, likaisentyönlisät ym näkyvät siinä kyllä.
Meillä henkilökohtaiset lisät on ns meriittikorotuksia, ehkä pärstäkerroinlisä olisi myös hyvä nimitys sille.
Jos työskentelet määräaikaisena et saa mitään henk.lisää vaikka tekisit miten paljon vaativia töitä
Se on se summa mitä ei tilitetä kassaan.