****Marrasmurut perjantaihin****
Kommentit (16)
Se on sitten taas perjantai...
Taidetaan taas lähteä illalla möksälle. Työkaverin kanssa sovittiin, että tulevat lapsineen Helvetinkolulle, jossa nähdään ja käydään muksujen kanssa vähän " vaeltamassa" . Otetaan makkarat mukaan ja grillataan ja tullaan sitten takasin. Toivottavasti ei kauheasti sada, mutta eivät kai ole vettä juuri lupailleetkaan. Innolla odotan. Mulla on ollut mökillä nimittäin hivenen jo tylsää, kun mies laittaa paikkoja kuntoon ja esikoinen kaipaa jo kovasti kaveria. Täytyisi joskus ottaa joku neidin kaveri mukaan niin itse pääsisi helpommalla. Saatiin minun isältä matoja mukaan, joten nyt voidaan onkia madoilla eikä taikinalla. Saa nähdä minälainen saalis tänä viikonloppuna tulee. Jos saadaan ruokakaloja, puoliso on luvannut ne valmistaa.
Maha senkun kasvaa vaan. Nyt luovuin jo normaalifarkkujen käytöstä. Ei ne muuten olisi enää päälle mahtunut, mutta niissä on aika matala vyötärö, jonka saa tungettua mahan alle. Eilen illalla tosin jo ikävästi kiristivät. Onneksi kaveri lupasi lainata omia äitiysfarkkujaan, jos ne helpolla löytää. Ihan kiva, sitten on kahdet pitkät housut, joten housujen peseminenkin onnistuu. Yhtään äitiyspaitaa en ole vielä ostanut, mutta jos tuo syksy joskus tulee niin kaipa sitä joku pitkähihainen trikoopaita villatakkien alle täytyy hankkia.
Eilen illalla maha sai jonkun kipukohtauksen. Ei tosin vauvasta johtuva vaan ennemminkin suolistosta. Söin pari pullaa ja sen jälkeen alkoi kauhea kipu. Makuulla pysty olemaan, mutta heti kun nousi ylös niin kipu jatkui. Onneksi yöllä helpotti. Ahneella on sellanen loppu selkeästi -olis kaiketi pitänyt jättää toinen pulla syömättä.
Eipä muuta, viikonvaihteita kaikille!
Viljonkka74, 27+3
Jos nämä viikot menee tätä vauhtia, niin pian olemme kaikki synnyttämässä! Johtuu varmaan tuosta esikoisen aloittamasta koulunkäynnistä, mutta tosiaan tuntuu, että päivät sen kun vaihtuvat.
Nyt on sitten alkanut öiset krampit pohkeissa. PRRRkele ku otti kipiää ja nytkin on jalka ihan hassu. Mikähän noihin olis paras ehkäisy. Kävisiköhän se magnesiumlisä tähänkin? Villasukat ei kyllä pysy koko yötä jaloissa.
Vessareissuja on 1-2 yössä. Riippuu vähän, heräänkö johonkin muuhun, silloin tarvii yleensä käydä myös vessassa. Näillä reissuilla ei kannata juoda, muuten vaavi herää ja alkaa melskata.
Kestoja en oo ajatellut, kantoliinaa ehkä vähäsen. Tosin epäilen itseäni, osaisinko alkaa sitä käyttämään? Jos saisi joltain lainaksi, ettei rahat sitten menisi hukkaan, jos käyttö jäisikin pieneksi. Tosi kätevältä se kyllä näyttää ja isojakin lapsia kuljetetaan liinoissa. Muista tavaroista hankkimatta on enää vaipat, sun muut hoitopöydän tökötit. Hoitopöydän lipasto on tyhjennettynä ja eilen lähti vitriini sen tieltä, joten pian alan täyttämään lipastoa vauvan vaatteilla;) Vaunut tuossa jo nökättääkin ja turvakaukaloon olis uudet kankaat odottamassa ompelua.
Tosin se suurin hankinta on vielä tekemättä: AUTO ollaan päätymässä pösön 307:n. Kun vielä löytyy sopivilla varusteilla ja kilometreillä, sekä tietty hinta kohdallaan.
Joku kyseli synnytysvalmennuksista. Jo aiemmin sanoinkin, että vaikka saan jo kolmannen, aion osallistua valmennukseen. En välttämättä kaikille luennoille, enkä pakota miestä tälä kertaa mukaan. Henkisenä valmentautumisena otan... Edellisestä synnytyksestä on reilu neljä vuotta, on ihan hyvä verestää muistoja ja valmistautua taas.
Mitähän muuta.... Mun täytyy kiirehtää suuhygienistille...
Huomenna vaihtuu taas viikko JEE!
Hyvää viikonloppua murut!
B28+6
Viikon sain oltua kesäloman jälkeen töissä, kunnes supistelut yltyivät. Toissa yönä supisteli ja jatkui koko työpäivän. Soitin neuvolaan, ja käskivät kotiin lepäämään. Viime yönä taas supisteli, aina kun vaihdoin asentoa. Täytyy nyt lepäillä viikonloppu ja katsoa, yritänkö ensi viikolla takaisin töihin.
On se vaan hankala juttu ainakin näin ensikertalaiselle noitten suppareitten kanssa, kun ne ei ole kivuliaita, mutta niitä tulee paljon ja hankaloittavat normaalia olemista. Pari viikkoa sitten lääkärintarkastuksessa kohdunsuun tilanne oli hyvä, ei ollut tapahtunut mitään. Eli jos nyt päätyisin taas tarkastukseen eikä kohdunsuulla ole tapahtunut mitään, niin ilmeisesti palaan töihin suppareista huolimatta. Työpäivän aikana en pysty edes levähtämään, joten vaikka supistaa, niin joudun olemaan jalkeilla ja hoitamaan työni. Ja sitten tulee stressi siitä, että onko haitallista ja vaarallista touhuta vaikka supistaa...
En ole viikon aikana juuri ehtinyt käydä lukemassa teidän muiden kuulumisiakaan. Jos tänään saisin jonkun pinon luettua että pääsisi taas kärryille :)
timaja 27+1
Ihanaa kun yöllä ei tullu kuuma. Kyllä se tästä alkaa helpottaa...
Mitään kuulumisia ei kyllä taida kummemmin mulla olla, mutta kun en huomenna pinoudu, enkä varmaan sunnuntainakaan, niin käynpähän tällä tavalla ainakin tänään näyttäytymässä.
Kohta pitäis lähtee ajeleen mummolaan ja viedä tyttö hoitoon... sitten nautiskelemaan. Toivottavasti en saa mitään renkkaa aiheutettua itselleni viikonlopun aikana, automatkasupistuksia lukuunottamatta.... eiköhän ne oo jo selviö.
Hyvää viikonloppua kaikille muruille!
Sarafan rv 27+1
Kylläpäs tosiaan nopsaan menee nää päivät!
Bubbles, mulla ainakin on se magnesium auttanut, ostin sellaisia kun magnex 350mg mut niitä pitää ottaa se yks joka päivä säännöllisesti nii tehoo paremmin.
Vauva on nyt pari päivää ollut aika rauhallinen, ihan hyvä niin et lepäileekin välillä kun oli niin kova melskaamaan aikaisemmin, oliskohan nyt joku kova kasvuvaihe menossa kun rauhottunut? Liikkeitä kyllä tuntuu ettei huolissaan tarvi olla.
Oma olotila on kanssa aika väsynyt, ihan veto pois, vois vaan makoilla koko päivän. Illasta alkaa pinnakin olla aika kireellä kun on niin väsynyt, onkohan vaan nyt hb laskenut, ihmeen hyvänä se on mulla tähän asti pysynyt kun mulla on aina ollut taipumusta anemiaan.
Nyt loppu aiheet....
Tuuli rv 28+3
Taas on käyty työterveyslääkärillä tutkituttamassa oma vointi, eiköhän streptokokki oo sitten iskeny tän vkon aikana ja supistuksetkaan ei ota laantuakseen. Vkon kirjotti sitten lisää sairaslomaa ja sainpahan samalla antibiottikuurin Kefalex 750mg, pitäs auttaa myös ummetukseen, toivon mukaan ainakin, täällä se alkaa olemaan nyt aika paha vaiva.
Täällä on näköjään mietitty kantoliinajuttuja jonkin verran, itselläni onneksi sellainen on ollut jo esikoisen aikana ja olenkin tykännyt sitä hirmusesti käyttää ja tulen takuulla käyttämään tulokkaankin kanssa sitä. Helpottaa paljon kun saa kädet vapaiksi muuhun hommaan.
Vauvan tarvikkeita olen tuossa katellut että mitä meillä nyt onkaan kaapeissa ja järjestin jo vauvan vaatteet niin että ovat helposti saatavilla, kohtahan nekin saa laittaa jo laatikoihin =), samalla pitäs kuopuksen vaatteet siirtää vauvan lipastosta isompaan kaappiin, pitäs vaan jaksaa se tässä vielä järjestää.
Eilen sain jonkinmoisen siivouskohtauksen vaihteeks, on sekin kun täydellisessä levossa joutunu olemaan koko vkon ni pakko oli jo päästä tekemään jotakin, siivosinpahan sitten molemmat makuuhuoneet, tosin se toinen vaatekaappi jäi tyhjentämättä =D pojan vaatteita varten.
Eilen lapset saivat myös kerrossängyn huoneeseensa, tosin eihän siinä nuku toistaiseksi kun vain esikoinen, kuopusta en ihan vielä ole siihen siirtämässä, ehkä tässä syksyn kuluessa.
Nyt ois sitten taas vko " täydellistä lepoa" mutta katotaan vaan niin en taaskaan osaa levätä, onneks mies on kotosalla kanssa, joten ei ainakaan lapsista tarvii yksinään huolehtia.
Tänä vkonloppuna ei pitäs olla edes vieraita tulossa, toivon ainakin ettei tuu ku en yksinkertasesti jaksa olla emäntänä talossa nyt, voi olla et jossain vaiheessa soi miehen puhelin ja pojan kummisetä kysyy et voiko tulla vkonlopuks oman poikansa kanssa, toivottavasti nyt jo osaan sanoa EI siihen asiaan, en jaksa TAAS siivota heidän jälkiään ku ovat lähteneet täältä, eli kummisetä ei siivoa ollenkaan oman lapsensa jälkiä, viimeksikin pissas matkasänkyyn ja kas kummaa kukakohan sai olla putsaamassa, samalla laittaa poikansa MINUN hoidettavakseni koska haluaa itse nukkua, PRKL sanon minä siihen....
Sori valitusvirsi, onneks edes ulkona on viileää =D
Täällä ei mitään uutta... Eilen oli vähän parempi selkäpäivä, nää olotilat näköjään vaihtelee kovastikin. Ja aina tällaisen hyvän päivän jälkeen herää toivo, että sittenkin vielä jaksaa ensi viikon töissä, ehkä seuraavankin. Saa nähdä, minkälainen päivä sattuu sitten keskiviikolle, jolloin on seuraava neuvola-aika!
Suppareista kyseli timanja (toivottavasti tuli nimimerkki oikein!). Minulle lääkäri sanoi, että supparit (kivuliaatkaan) ei haittaa, jos ne tosiaan ei avaa paikkoja. Mulla on supistellut monta kuukautta jo, välillä kivuttomasti, mutta useimmiten ne kyllä tuntuu ihan " kivasti" . Mitään eivät kuitenkaan ole alakerrassa saaneet aikaan, joten sen takia en sairaslomalle ole joutunut. Eli periaatteessa saa supistaa niin paljon kuin sattuu supistamaan. MUTTA tämä koskee siis toki vain tätä omaa työtäni, joka ei ole millään tapaa fyysistä. Esim. hoitotyössä tai muussa työssä, joka vaatii nosteluja, koukisteluja ja koko ajan jalkojen päällä olemista tilanne olisi ihan varmasti toinen, eikä suppareiden kanssa töistä yksinkertaisesti tulisi mitään! Eli tämä riippuu niin siitä, mitä työkseen tekee. Itselläni siis siisti toimistotyö, istumista 8h päivässä (joka siis selän päälle käy, mutta supparit pystyy ottaa vastaan " helposti" ).
Kantoliinaa olen ajatellut kokeilla, saan siskolta alkuun lainaan ja loppu riippuu siitä, tykkäänkö vai en. Kestoja en meinaa kokeilla. Mulla tuo ekologinen sydän on kai aika kylmä, mutta en vain jaksa ajatella koko touhua... Todelliseen rahansäästöön en kyllä niitä käyttämällä usko, siis ainakaan merkittävään. Sähköä ja vettä palaa, samoin nuo nykyiset kestot vaikuttaa aika hintavilta. Eikä musta olis vaihtamaan vaippaa niin usein kuin kestot vaatii, hyvä kun esikoisella muistin kertiksen vaihtaa ennen kuin pissat tuli läpi ;) Joten kestoilla olisi varmaan pyykkiä muutenkin enemmän...
Mutta tällaista tänään :)
Mukavaa viikonloppua kaikille muruille, me ollaan viikonloppu menossa ja pinoiluun osallistun sitten maanantaina taas.
Marrastoive rv 29+5
Menee kyllä viikot niin että suhahtaa! Kaveri kävi lapsineen leikkimässä aamulla ja puheli viikonlopusta- tuntui että siihen olisi ikuisuus- mukava ylläri siis että olikin jo nyt ;). Muita suunnitelmia ole kuin että Wasalandiaan pitäisi mennä ennen sen sulkeutumista, säätiedotukset vaan lupaa joka päivä eri säätä, huomiselle oli nyt luvassa tällä suunnalla sadetta, joten pitänee mennä sunnuntaina.
Kantoliinoista ja kestoista. Marrastoiveen ajatuksiin yhtyen- kestot ei ole varmaankaan mun juttu. Ekologinen sydän kai täällä sykkii hiljakseen, mutta ei vaativasti ;). Olen kans sitä pesemistä yms. miettinyt- ei kiitos. Pyykkiä on muutenkin jatkuvalla syötöllä- vaipat imee hyvin ja on olleett meillä ihan ihoystävällisiä, ja muutenkin olen todennut että energiaa ei juuri ole mihinkään muuhun- joten hattua nostan niille jotka jaksavat. Ja on ne aika isojakin näihin kerttiksiin verrattuna. Kantoliinaa suosittelen- sen otin kakkosen kanssa käyttöön- ja on ollut kyllä vertaansa vailla. Vielä nytkin kulkee rengasliinassa mukana välillä. Ja nukkuminen sujui hyvinkin siinä- tosin silloin oli kesäaika joten reissunpäällä meni monet kävelypäivät pelkässä liinassa. Kannattaa tosiaan vaikka lainata ja sitten jos innostuu hankkia oma.
Supisteluja on täällä myös- mutta ns. vaarattomia kun ei mitään tapahdu. Ikävältähän ne toki tuntuu. Ja painetta on tullut myös viime aikoina. Ja kipuja siellä ja täällä. EIlen kylkikipu äityi niin pahaksi että meinannut saada oltua. Onneksi meni ohi.
Väsy ei anna periksi, rautaa on tosin nyt syöty tiistaista, ehkä se hemo sieltä saadaan nousemaan, 90 on aika matala, ja sen huomaa huimauksena ja älyttömänä vedottomuutena. Jos edes ennen sektiota saisi nousemaan!
Nyt esikolla on maailmaa suurempi hätä. Verhot on auki ja AURINKO paistaa ja meinaa kuulemma tulla hiki...Voi voi. Eli sinne siis.
Heippa,
enpä ole monasti tänne kirjoittanut itse, vaikka teidän aktiivisempien juttuja aina välillä tuleekin käytyä lukemassa.
Itsellä oli tänään neuvola, jossa hemoglobiiniksi mitattiin huikeat 131, JIHAA!! Obsidanin vetäminen on siis tepsinyt ja voin kaiketi huokaista (edes jollain tasolla) helpotuksesta. Esikoista odottaessa hb laski alle sadan ja siitä olin jo ihan vetämättömissä. Nostan siis ihmetyksen hattua sulle, joka kerroit hg:si olevan jotain 90 tienoilla! HUH!
Vauva on mulla tosi alhaalla ja jotenkin takana. Oli takana jo rakenneultrassa eli ei ollut uusi juttu, kun lääkäri tänään asiaa ihmetteli. Joka tapauksessa sanoi, että nyt täytyy heti ottaa neuvolaan yhteys, jos alkaa supistella: sisätutkimusta tehdesssään tunsi vauvan villit liikkeet tuonne alas sormiinsa. Sanoi, että vauva voi alkaa avaamaan kohdunsuuta, jos oikein potkii sinne ja saa aikaan suppareita! Että näin meillä...
Vauva on tosiaan niin villi välillä (=käy kuin sotaa mahassa), että mulla on jotenkin hirveen vahva olo pojasta, vaikka tyttö näkyi ultraajan mielestä rakenneultrassa. Pohdin tässä, josko kuitenkin menis vielä omalla kukkarolla ultraan....onko muilla samanlaisia ajatuksia vai odotatteko vaan synnytyssaliin asti näkemistä?
Eipä tule muuta nyt mieleen, kuin toivottaa kaikille jaksamisia. Pusketaan eteenpäin, siskot!
terkkari sano alkuraskauden aikaan että huh, sullahan on miehekäs veri hg oli 145. n. viikolla 20 se oli noussut 152. terkkari täti hymyilee että sulle menee hyvin. edellisessä tarkastuksessa hg oli 112. kysyin pitäiskö alkaa syömään rautaa niin täti sano että mitä sitä suotta katellaan jos se tästä. en oo rautanappeja ottanut mutta syönyt paljon tummaa leipää. ehkä se siitä nousee, jos ei ni sit on käytävä ostamassa tabuja. ihmetyttää että miksi jokaisella terkkarilla on omat sääntönsä. alkuraskaudessa oli eri täti ja se sano että jos menee alle 120. tää sanoo että jos menee alle 110 mut seki raja tuntuu olevan häilyv kun ei se oo mistään huolissaan..
Kyllä osaa taas olla vetämätön olo :( liekkö noussu hb yhtään edellisestä neuvolasta. Seuraavan kerran pääsee mittaamaan vasta 5.9. Ens viikolla on neuvolalääkäri, eikä siellä mittailla mitään. Vain alatutkimus ja ultraus. Muut hommat hoitaa sit terv.hoitaja ensi kerralla. Tylsää.
Mulla iski eilen joku masennuskohtaus ja purin sitä miehelleni rajusti itkien. Olo vähän helpotti, mutta silti on mieli maassa. Tuntuu ettei kukaan välitä mitä minulle kuuluu tai miten minä voin. Puhelin ei ole soinut koko viikolla ja itse en ole saanut soitettua kellekään. En ole saanut myöskään itseäni liikkeelle, mitä nyt lapsen kanssa takapihalla hiekkalaatikolla istuttu. Ei vaan millään jaksa.
Joo, ja taas meinaa päästä itku :( pitänee mennä vähän nukkumaan kun esikkokin kerran nukkuu. Sori tämä valivaliteksti.
Täällä vointi on oikein hyvä. Saikulla oleminen siis tepsii, jospa pääsisin vielä hetkeksi töihin ennen äippäloman alkua. Supistelut on vähentyny reippaasti, eikä ne ole enää kivuliaita. Työssä nostaminen ne aiheutti, joten lepo tekee tehtävänsä. :)
On parina päivinä ollut keskustelua kantoliinoista ja kestovaipoista. Kumpikaan ei taida olla mun juttu. Kaveri tilas juuri kantoliinan ja sen käyttö tuntui jotenki hankalalta. Varmaan on tosi hyvä jos sen osaa laittaa, mutta mä kun oon aika yksinkertainen blondi, niin tehtävä saattaa olla mahdoton. =) Kestojen suhteen olen liian laiska. Helpommalla pääsee kun saa heittää likaisen vaipan suoraan roskiin.
Hankinnoista vielä... Niitä riittää. Kirjoitin juuri lapulle hieman mitä kaikkea pitää muistaa ostaa, eikä se ole ihan mikään lyhyt lista. Esikoinen kun on tulossa niin alusta pitää aloittaa. Tilasin nyt sitten hobbyhallista sen brion pinnasängyn. Katotaan millainen tulee. Sais vielä miehen lähtemään ostoksille hieman kattomaan vaunuja. Pitäis yhtenä päivänä lähteä vain vauvantarvikeostoksille.
Apuva, enää 14 viikkoa laskettuun aikaan. Ja jos nää viikot menee näin nopeesti niin meillähän on pian vauva talossa!! =)
Uutta ja jännää ainakin meille!
Rusina rv 26+1
No soitin neuvolaan ja kerroin tuntemuksistani ja määräsi näytille.
Siinä se sitten teki normaalit jutut ja sitten tulikin sisätutkimuksen vuoro että pitäisi tutkia missä vaiheessa kohdun tilanne on,niin ei osannut tehdä sisätutkimusta.
Ja jouduttiin sitten toiselle paikkakunnalle sisätutkimukseen jossa tehtiin myös ultra ja painoarvio.
Neuvola jutut oli ok,paino laskenut 100g (4 päivää edellisestä käynnistä),kohtu oli kasvanut sentin,verenpaine oli hieman laskenut ja oli nyt 124/70.
Sisätutkimuksessa selvisi että nuo supistukset eivät olleet tehneet vielä mitään valmisteluja tuonne kohdun suulle.
Kaikki oli tiukasti kiinni ja kohtukin takana.
Lapsivettä oli normaalisti ja sitten vauvan koosta puhui että iso on.
Painoksi saatiin arviossa 1.168kg vaikka viikkoja onkin vasta 26+4.
Ja vauva on poikkitilassa,mutta viistosti perätilassa,niin kortissa lukee...
Potkuja tulee koko ajan ja pieniä supistuksia aina välillä onneksi ei jatkuvasti.
Jotain kipuilua aiheuttaa sitten tuo vauvan asento.
Ja SUKUPUOLESTA sanoi että eipä siellä pojan vehkeet näkyneet,joten suurella toden näköisyydellä olis tulossa tyttö...
Painotti kyllä sitten vielä että 100% varma ei voi olla siitä mutta näillä näkymin siis tyttö.
Että tämmöistä tänne tänään rauhallisesti käskettiin oleen ja lepäileen paljon.
Aurinkoista perjantaita,kyllähän sitä sadetta jo saatiinkin...=)!
Hankinnoista on ollut puhetta: Meillä on vaunut, turvakaukalo ja pinnasänky jo valmiina (vaunut ostettu,muut lainassa). Vaatteita ollaan hiukan ostettu ja aika paljon ollaan kavereilta saatu,hiukan tarttis jotain villasta saada vielä (tuleva mummi ja täti onnex kutoo)=). Sitteri tullaan saamaan lainax kaverilta ja jossain vaiheessa ostetaan syöttötuoli. Vielä tarttis amme,vaipat ja kaikki ns. hoitotarvikkeet ostella,mutta eiköhän isommat hankinnat ole jo tulevassa lastenhuoneessa hommattuna.
Kantoliinoista: Sain Vauva-lehden tilaaja lahjana kantoliinan,katotaan opinko ikinä käyttämään=).
Kestoista: Kyllä jää meidän perheellä kestot kokeilematta,en usko että meillä kummallakaan isännän kanssa riittäis mielenkiinto/hermot siihen pesu-rumbaan.
Oma (.) : Ei mitään ihmeitä,masukki on taas rauhallinen eilisen spurttailun jälkeen=). Kovin vaihtelevia nää päivät. Vessa-reissulla mun ei tartte ainakaan vielä käydä kun ehkä kerran,sekin saattaa olla aamulla vasta joskus klo 5-7,että ihan kivasti. Toivottavasti enteilee hyvin nukkuvaa vauvaa vaikka luultavasti ei oo toivookaan sellasesta=)!
Ihanaa kun on taas perjantai ja viikonloppu edessä,saan taas miehen kotiin (on tosiaan viikot muualla töissä).
Nyt kun on ollut tosiaan 6 viikkoo kotona (kauhistus ku on menny äkkiä),ni välillä tuntuu ettei oo enää mitään tekemistä kotona,mutta seuraavana päivänä on sitten taas aivan liikaakin hommia ja eihän tässä oikeesti oo kun muutama hassu viikko enää siihen,että saa vaavin kotiin=)!
tiitiäinen78 & nestori 26tasan=)!!!!!
En ole ehtinyt juuri kirjoittamaan ja viime viikon olin totaalisessa nettipimennossa.
Hankinnoista; vanha pinnis löytyy ja vaunut on hankittu. Turvakaukaloa olen katsellut ja lämpöpussia siihen. Vaatteita pitäisi hankkia mutta ajattelin ajoittaa ostoskierroksen ä-loman alkuun.
Kestoja ei taida meikäläisen hermot kestää,pyykkiä tulee muutenkin..
Oma napa; nlassa kaikki ok,eikä supparit olleet paikkoja aukoneet.
Hb pysynyt obsidanilla 127. Masu on iso ja jalat joka ilta aivan poikki seisomatyöstä ja suonikohjut pullottaa :(
Nyt iltapalalle...
-kisupikkukuu 27+4-
Siis neidot lähti isin mukana hoitoon. Ei voi tosin sanoa, et hyvillä mielin - molemmat narisi joka asiasta. Nuoremmalla on edelleen kynnystä sinne mennä, koska harvoin on - viimeeksi viime viikon keskiviikkona. Olenkin miettinyt, et taidan ottaa neidot pois hoidosta syyskuun lopussa, jos jään loppu ajaksi saikulle. Rahallisestikin se on säästöä, ja saa joku todelle tarvitseva ne paikat...
Nyt itse tääl nautin aamupalaa *nam*, jos jaksaisi vähän siivoilla täällä, tosin imuroinnin ajattelin sysätä miehen harteille....
Eilen olin siel kokouksessa, ja kyllä teki tiukkaa istuminen kaksi tuntia puupenkillä.. Vetikin sit koko illan tuonne pakaran seutuun.. Näinkö sitä luonto valmistelee, et varmasti jää viimeiseksi raskaudeksi ;) Ollaan keskusteltu asiasta ja kolme olis meille ihan sopiva luku.... Kyllähän nuo vaivat unohtuu alle puolessa minuutissa, kun nyytti on sylissä :)
Mut nyt vuoroa muillekin..
--Mirpa ja masukki--