Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko avata osakesäästötilin, jos minulla on jo osuus työpaikkani henkilöstörahastossa?

Vierailija
13.05.2021 |

Tämä kuulostaa varmasti tyhmältä kysymykseltä vähänkin enemmän asiasta tietävälle. Juttu on tämä: Suomessa ei voi avata enempää kuin yhden osakesäästötilin, tai verottaja rankaisee ankarasti.
Haluaisin avata osakesäästötilin, mutta olen jo työpaikkani kautta saanut osuuden henkilöstorahastosta. Kyseessä on yhdistelmärahasto, josta osa menee osakkeisiin, osa rahastoihin.

Voinko avata silti oman osakesäästötilin muualle, vaikka henkilöstörahastostanikin sijoitetaan jonkin verran osakkeisiin?

Olen aika varma, että tämä kyllä onnistuu, mutta en löytänyt ilveelläkään mistään vastausta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit avata osakesäästötilin ja vaikka 10 arvo-osuustiliä siihen rinnalle. Osakesäästötilejä saa olla vain yksi, mutta muita osake-/rahastotilejä voi olla rajaton määrä.

Vierailija
2/2 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit avata osakesäästötilin ja vaikka 10 arvo-osuustiliä siihen rinnalle. Osakesäästötilejä saa olla vain yksi, mutta muita osake-/rahastotilejä voi olla rajaton määrä.

Jotain tällaista arvelinkin. Kiitos selvennyksestä! Olin siis epävarma sitä, että voiko erityyppisiä osakesijoituksia olla kiinni eri paikoissa, mutta tämä rajoitus siis koskee pelkästään varsinaista osakesäästötiliä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi