Onko yli polven menevä mekko liian lyhyt lapsen rippijuhliin?
Helma ei ole mikään tiukka, seistessä reittä näkyy jonkin verran mutta ei mitenkään kamalasti. Muuten hyvä mutta tuo pituus hieman mietityttää.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Kumpaan suuntaan yli?
Taisin laittaa että reiteen päin, polvet siis näkyvät kokonaan ja reittä vähän matkaa.
ap
mistä näitä aivottomia kasvaa?. Kannattaa laittaa nunnakaapu päälle, ei nilkat näy.
Äitini ohje oli että 7cm polven yläpuolella on asiallisen raja. Hän on jakkupukukansaa, uskon tätä sääntöä. Itse kyllä käytän juhlissa lyhyempääkin, mutta jos joku formaali tilaisuus olisi luottaisin tähän.
Jos hameen pituus on yli polven tarkoittaa polven alapuolelle.
Rippikirkossa istutaan. Kokeile siis istua se mekko päälläsi. Paljonko reittä näkyy nyt? Sitten mietit, että saman verran näkyisi esim työpaikalla tärkeässä palaverissa tai, mummon synttäreillä sukujuhlssa tai tosiaan siellä kirkossa. Onko hyvä? Tämän perusteella päätät.
Itselläni oli yksissä rippujuhlissa mekko, joka peilin edessä seistessäni päättyi juuri polven yläpuolelle, ja näytti oikein hyvältä. Kirkossa päädyin levittämään huivin jalkojeni päälle,
Vierailija kirjoitti:
Äitini ohje oli että 7cm polven yläpuolella on asiallisen raja. Hän on jakkupukukansaa, uskon tätä sääntöä. Itse kyllä käytän juhlissa lyhyempääkin, mutta jos joku formaali tilaisuus olisi luottaisin tähän.
Miltä vuosikymmeneltä äitisi opit ovat peräisin?
Joo a tosiaan huomioon, että seistessä helma ulottuu joka puolelta samalle korkeudelle, mutta kun istut, takareidet voi paljastua käytännössä lähes kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Päteekö sama ohje lyhytjalkaiselle 145 cm pitkälle ja pitkäjalkaiselle 190 cm pitkälle? Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 70/80 luvulta :D mutta oman kokemukseni mukaan tuo on kyllä ihan hyvä sääntö ASIALLISISSA yhteyksissä. Ja nimenomaan omalta kannaltani ettei ole alaston olo pukumiesten keskellä :)
Minusta ainakin ihan ok. Tuskin on niin lyhyt että persposket vilkkuvat ja istuessa pyllyn alle ei jää kangasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päteekö sama ohje lyhytjalkaiselle 145 cm pitkälle ja pitkäjalkaiselle 190 cm pitkälle? Ei mitään järkeä.
No ei varmaan, mutta tällaiselle keskimittaiselle keskimääräisen pituiset jalat omistaville kyllä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaan suuntaan yli?
Taisin laittaa että reiteen päin, polvet siis näkyvät kokonaan ja reittä vähän matkaa.
ap
Kun se päällä istuu, niin helma on usein jo puolireidessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilo on liian lyhyessä hameessa mennä juhliin? Ja liian lyhyellä tarkoitan sitä että pituutta ja vilauttelua saa pelätä jatkuvasti kumartuessa ja istuessa. Halkio(t) tähän vielä lisäksi. Jos ap jo etukäteen miettii että onko hame liian lyhyt tilaisuuteen niin todennäköisesti se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilo on liian lyhyessä hameessa mennä juhliin? Ja liian lyhyellä tarkoitan sitä että pituutta ja vilauttelua saa pelätä jatkuvasti kumartuessa ja istuessa. Halkio(t) tähän vielä lisäksi. Jos ap jo etukäteen miettii että onko hame liian lyhyt tilaisuuteen niin todennäköisesti se on.
Siksi annoinkin aplle ohjeeksi tuon 7cm nyrkkisäännön ettei tarvitse pelätä vilauttelua. Ja mainitsin että jos ei ole formaalia niin ainakin itse käytän kuitenkin lyhyempää jos siltä tuntuu... En ymmärrä pointtiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaa mitata polvesta 7sm. ylöspäin ,niin toimii.Kun ei osaa niin ei voi mitään.
Mielestäni menee ihan hyvin tuollainen pituus, mutta yläosa voisi olla sitten peittävämpi niin kokonaisuus säilyy tyylikkäänä.
Kumpaan suuntaan yli?