Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia naiiveja kuvitelmia sinulla oli maailmasta ja...

Vierailija
13.05.2021 |

ihmisistä silloin kun olit lapsi ja nuori ja joiden osoittautuminen myöhemmin vääräksi tuotti pettymyksen?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset eivät kiusaa.

Vierailija
2/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ihmisarvo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen päättäjät ovat fiksuja, osaavia ja rehellisiä ihmisiä, jotka pitävät huolen suomalaisten asioista.

Vierailija
4/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut hyvin vanhanaikaisen kasvatuksen ja minua on suojeltu maailman pahuudelta pitkään. Kuvittelin, että kaikki ihmiset ovat ystävällisiä. Koulu sitten kyllä pudotti maan pinnalle. Kyllähän tällaista pulleroa kiusattiin, varsinkin kun olin ujo enkä uskaltanut puolustautua 

Vierailija
5/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kaikki ihmiset haluavat toisille hyvää.

Vierailija
6/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvanut pikkukylässä ja maatalossa. Oli melkoinen yllätys, kun sitten oikeassa elämässä ihmiset eivät olleetkaan niin rehellisiä ja auttavaisia, kun siellä pikkukylässä. 

Vierailija
7/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan on oltava olemassa, koska miksi muuten kaikki aikuiset lähtisivät mukaan sellaiseen satuleikkiin?

Vierailija
8/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut hyvin vanhanaikaisen kasvatuksen ja minua on suojeltu maailman pahuudelta pitkään. Kuvittelin, että kaikki ihmiset ovat ystävällisiä. Koulu sitten kyllä pudotti maan pinnalle. Kyllähän tällaista pulleroa kiusattiin, varsinkin kun olin ujo enkä uskaltanut puolustautua 

Ensimmäinen shokki tulee koulussa. Mutta se viimeinen isku tulee, kun lähtee työelämään. Voi sitä selkäänpuukottamisen määrää ja itsekkyyttä työelämässä. Itselläni ollut huono tuurija kyllä ihan hirveitä työpaikkoja. Kai niitä hyviäkin työyhteisöjä on. 

Vierailija
9/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteen seitsemännellä luokalla luulot maailman hyvyydestä viimeistään karisevat. Silloin tulee kyllä selväksi, että maailma on viidakko.

Vierailija
10/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon koulutus takaa kunnon työpaikan, ei tarvita sen kummemmin suhteita. Pätevyys ratkaisee.

Vierailija
11/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ahkeruus palkitaan (ei palkita, siitä kärsii. Röyhkeys palkitaan)

-Ihmiset on hyvän tahtoisia

-Yliopisto takaa hyvän työpaikan ja rahatilanteen

Vierailija
12/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihminen on hyvä. Ei ole. Mitä nopeammin sen tajuat sitä parempi.

Vierailija
13/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se et naiset on empaattisia, välittäviä ja kiinnostuneita syvällisistä keskusteluista. Järkytys on ollut huomata et naiset on tunnekylmiä, epäempaattisia ja pinnallisia otuksia.

Vierailija
14/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki lapset ja lapsenlapset ovat yhtä rakkaita vanhemmilleen ja isovanhemmilleen. Olin ainoa lapsi, mikä ehkä vaikutti asiaan.

Vierailija
15/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se et naiset on empaattisia, välittäviä ja kiinnostuneita syvällisistä keskusteluista. Järkytys on ollut huomata et naiset on tunnekylmiä, epäempaattisia ja pinnallisia otuksia.

Tähän liittyen: äitini kasvatti minua vähän tuon kaltaisella ajatuksella. Luulen sen johtuneen siitä, että hän oli sota-aikana pikkulapsi, joten miehet siihen aikaan olivat sotakokemusten takia karskeja. Äiti pyrki viemään minut aina naislääkärille, jos oli tarve asioida lääkärin kanssa. Ristiäisiin ja hautajaisiin hän toivoi naispappia, koska ajatteli, että nainen osaa huomioida paremmin ihmisten tunteet. Oman kokemuksen perusteella en ole havainnut noissa ammateissa sellaisia sukupuolieroja.

Vierailija
16/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ulkonäöllä ei ole merkitystä siinä miten sinua kohdellaan aikuisena. Oli järkytys tajuta, miten paljon ystävällisempää kohtelua saa hyvännäköisenä (varsinkin miehiltä).

Vierailija
17/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ulkonäöllä ei ole merkitystä siinä miten sinua kohdellaan aikuisena. Oli järkytys tajuta, miten paljon ystävällisempää kohtelua saa hyvännäköisenä (varsinkin miehiltä).

...kuin rumana.

Vierailija
18/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun jo mainitsema aikuiset ei kiusaa. Lisäksi oli että aikuiset ovat järkeviä ja osaavat käyttäytä kunnolla.

Vierailija
19/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittiset päättäjät tekevät yhteistyötä, jotta päästään päätöksiin, joista kaikki hyötyvät mahdollisimman tasapuolisesti. HAH.

Vierailija
20/47 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ihmiset ei kiusaa.