Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä viitsisi siirtyä harmaisiin hiuksiin?

Vierailija
12.05.2021 |

Ikä 45 ja paljon harmaata värjäyksen alla. Sinkkuihminen olen ja mietin että kelpaisko sitä harmailla enää kellekkäänkyn nytkin seuran löytäminen vaikeeta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v annoin harmaantua. Katso instasta silversisters, he innosti mua uskastamaan! Miehistä en osaa sanoa, kun en oo haku päällä.

N52

Vierailija
22/43 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin ensimmäsen harmaan raitojeni joukosta kolmikymppisenä. Tyvikasvusta luulin olevani harmaa parikymmentä vuotta, kunnes lopetin värjäämisen (inhosin väriaineen hajua ja nopeasti ilmestyvää tyvikasvua) ja huomasin, että hiukseni ovatkin valko-beige-raidalliset. Olisinpa älynnyt jättää kokonaan raidoittamatta ja värjäämättä silloin 90-luvulla. Nyt olen reilusti yli 50 ja pidän hiusteni väristä kovasti. Tämä väri taitaa muuttua suoraan valkoiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ekat harmaat jo 22-vuitiaana.siitä ne pikkuhiljaa ovat lisääntyneet kunnes 37-vuitiaana oli ohimolla harmaat tupsut ja nyt olen 43 ja harmaata alkaa olla ohimoilla ja korvien takana enemmän kuin ruskeaa. Päälaella paljon harmaata myös. Värjään 6-7 kertaa vuodessa hiukset. En todellakaan tykkää yhtään. Hävettää olla mummotukassa nuorena. Mun appiukko on 75, eikä sillä ole yhtään harmaita hiuksia. Olen todella kateellinen.

Vierailija
24/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta väri tekee ihosta kalvakan nököisen. Joskus näkee iäkkäitä leidejä, joilla mustaksi värjätyt hiukset ja harmaa tyvikasvu.

Itse hennaan puna-ruskealla hennalla kolmen viikon välein. Hennaa saa myös verkkokaupasta.

Värjään jatkossakin. (66v)

En halua mummohiuksia ja pidän itseni muutenkin kunnossa. Mies on tyytyväinen, kun vaimo huolehtii itsestään kaiken tavoin.

Vierailija
25/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 39 ja päätin antaa vaan niiden tulla. Kyllä se kieltämättä vähän masentaa, mutta katsotaan ajan kanssa miltä alkaa näyttämään.. tuskin niin hienolle mitä netistä löytyy..

en vain aina jaksa 3viikon välein värjätä.

Vierailija
26/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, tulenko antamaan harmaiden kasvaa, kun niitä ei vielä ole. Mulla on tummanvaalea pitkä tukka, johon kesä tekee vaaleita raitoja auringon vaikutuksesta. Ehkä värjään, jos tulee harmaita. Olen 49-vuotias.

Vierailija
27/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt hiuksia 10 vuoteen . Jonkin verran harmaita raitoja tullut. Yritän saada niitä paremmin esiin pesemällä hiukset pari kertaa viikossa hopeashampoolla. 

Vierailija
28/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaa sinänsä on ihan kaunis väri, mutta kyllä se vanhentaa. Ensisilmäyksellä näyttää kuusikymppiseltä, vaikka muuten ei olisi ikääntynyt. Siksi ajattelin odotella juurikin suunnilleen siihen ikään. Voi kyllä olla, että kyllästyn värjäämiseen aiemmin, koska juurikasvu alkaa jo olla nopeasti riesana.

N49

Harmaa on kaunis väri. Ja vaikka kuinka paljon paklaa, maalaa, värjää yms. vuosimalli paljastaa aina iän.

Olet lähempänä kuuttakymmentä, kuin kahtakymmentä ja jossain vaiheessa hiusten värjääminen tuo vaikutelman pakenemisesta ikääntymisestä. Se ikä joka tapauksessa näkyy. Kyse on siitä, haluaako näyttää irvokkaalta, kun kasvot ei "istu" teini-ikäisen hiuksiin, vai hyväksyykö itsensä ja vanhenemisen.

Vierailija
29/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tummat harmaa raidalliset pitkät hiukset. En tosiaankaan alkais värjäämään. En halua värjäyskierteeseen. Nää luonnolliset raidat on ihanat. Monasti kysytään värjäänkö vai onko omat.😄 Niin ikä on 47 v.

Vierailija
30/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi siirtyä niitä mulla on jo luonnostaan jo oon 46 nainen ,

Punainen luonnostaan punainen tukka muuttuu harmaaksi.

Vierailija
31/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä siirryn sitten arkussa, kun kampaaja ei enää suostu moppia värjäämään. 

Sama! Harmaa vie kaiken värin kasvoista ja tekee mummon näköiseksi. Ei kiitos. Itselleni tuli ekat harmaat 36v ja siitä lähtien värjännyt, oma väri tumma joten ne näkyy.

N45

Vierailija
32/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

55v eikä vielä ole harmaita. Olen koko ikäni värjännyt. Oli harmaita tai en niin lopetan vasta sitten kun kyllästyn värjäämiseen ja ihan samantekevää miltä näyttää. 

Vierailija
33/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pallottelen usein samaa kysymystä. Olen 40+ ja osa päästä ihan harmaata, värjään noin 6vko välein. Mutta en ole vielä valmis. Enkä halua sitä huomioo mitä hiusvärin vaihtaminen aiheuttaisi. Miten tänne muuten aina löytyy noita ihmisiä, jotka väen vängällä haluis harmaan tukan muttei saa? Mä haluisin värin takaisin päähäni. En saa, enää ikinä.

Vierailija
34/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa vanhentaa ja on tylsä. Jotkut naiset eivät vaan jaksa värjätä ja siksi siirtyvät tähän. Tottakai se on parempi kun värjää.

Vierailija
35/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 ja jonkin verran harmaantunut. En ole värjännyt, vaan annan harmaantua omaa tahtiaan. Minulla on sellaiset tummat, vähän yli hartioiden ulottuvat hiukset, joita yleensä pidän ponnarilla. Olen mies, joten ehkä en sen takia koe niin suurta painetta harmaantumisesta.

Suosittelisin kyllä muillekin samaa asennetta. Harmaagorillakin kantaa värinsä ylpeydellä ja se on vallan ja kokemuksen merkki.

Vierailija
36/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 28v kun ensimmäiset harmaat tulivat. Siitä lähtien olen värjännyt ja ikää nyt 54v.

Värjääminen on hirveää hommaa ja tuleehan siitä kemikaalikuormaa kroppaan ihan turhaan. En vain uskalla jättää väriä pois.

Vierailija
37/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hirveetä jos harmaantuu jo tyyliin alle kolmekymppisenä. Kuka haluaa näyttää mummolta nuorena?? Yhtä ikävää, kuin nuorena miehenä kaljuuntuminen.

Vierailija
38/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan hirveetä jos harmaantuu jo tyyliin alle kolmekymppisenä. Kuka haluaa näyttää mummolta nuorena?? Yhtä ikävää, kuin nuorena miehenä kaljuuntuminen.

Kummassakaan ei ole mitään vikaa. Ajeleehan moni nuori mies päänsä kaljuksi vaikka houkset kasvaisivatkin.

Vierailija
39/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisia kontrolloidaan. Iän ja elämänkokemuksen merkit pitäisi pyyhkiä pois ja näyttää ikuisesti nuorelta ja harmittomalta. Aika ja energiaa kuluu hiuksia värjäillessä ja stressatessa milloin harmaista, milloin rypyistä, milloin siitä että ihossa on ihohuokoset. Kosmetiikkateollisuus kiittää, samoin miehet, sillä onhan se helpompi alistaa naisia kun naiset itse menevät sinne tossun alle, jossa tärkeintä on näyttää nuorelta ja nätiltä. 

Miettikää mitä voisitte tehdä, jos käyttäisitte vaikka politiikkaan kaiken sen ajan, mikä menee hiuksia värjäillessä, meikatessa, ihokarvoja poistaessa ja vaatekokonaisuuksia miettiessä? Mies voi pistää saman puvun päälle joka paikkaan ja riittää kun käy suihkussa, että on tarpeeksi siisti. Nainen joutuu käyttämään tuntikausia viikossa aikaa näyttääkseen "riittävältä". Paljonko tunteja tämä tekee vuodessa? Kymmenessä vuodessa? Entä kun tätä tekevät miljoonat naiset? Mitä kaikkea tällä ajalla voitaisiin saada aikaan? 

Vierailija
40/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaa sinänsä on ihan kaunis väri, mutta kyllä se vanhentaa. Ensisilmäyksellä näyttää kuusikymppiseltä, vaikka muuten ei olisi ikääntynyt. Siksi ajattelin odotella juurikin suunnilleen siihen ikään. Voi kyllä olla, että kyllästyn värjäämiseen aiemmin, koska juurikasvu alkaa jo olla nopeasti riesana.

N49

Harmaa on kaunis väri. Ja vaikka kuinka paljon paklaa, maalaa, värjää yms. vuosimalli paljastaa aina iän.

Olet lähempänä kuuttakymmentä, kuin kahtakymmentä ja jossain vaiheessa hiusten värjääminen tuo vaikutelman pakenemisesta ikääntymisestä. Se ikä joka tapauksessa näkyy. Kyse on siitä, haluaako näyttää irvokkaalta, kun kasvot ei "istu" teini-ikäisen hiuksiin, vai hyväksyykö itsensä ja vanhenemisen.

Jaa 49v joka värjää hiuksia on oikein irvokas? Merkittävä osa tämän ikäisistä ei ole vielä harmaantunut, joten ehkäpä tämä ei vielä ole irvokasta teini-iän tavoittelua. Naamani ja kroppani eivät kuitenkaan vielä ole vanhan naisen, joten tuskinpa ruskeat hiukset tässä yhtälössä vielä aiheuttavat inhon värityksiä.

Olipa tympeää kielenkäyttöä ja aikamoisen tuomitsevaa.