Vauva 2020-2021, mikä sai sinut haluamaan raskaaksi?
Otsikossa kysymys, oliko yksi vai useampi syy miksi päädyit tuona ajankohtana vauvaa haluamaan? :)
Kommentit (14)
Korona sai muuttamaan tulevaisuudennäkymiä
Isommat lapset ovat jo niin isoja (4 ja 6l, että ikäero on kohta liikaa, tarvitsen taukoa työelämästä ja halusin kaikki lapset ennen kuin täytän 30.
Edellinen lapsi syntynyt tusina vuotta sitten. Työt meni niin iltatähti houkutti
Vierailija kirjoitti:
Isommat lapset ovat jo niin isoja (4 ja 6l, että ikäero on kohta liikaa, tarvitsen taukoa työelämästä ja halusin kaikki lapset ennen kuin täytän 30.
Tarvitsen taukoa työelämästä 😁
Vierailija kirjoitti:
Korona sai muuttamaan tulevaisuudennäkymiä
Sama täällä. En tiennyt mitä tehdä kun ravintola-ala joutui huonolle tolalle ja en tiedä mitä opiskella. Vauva alulle niin kolme vuotta aikaa tehdä seuraava peliliike
Vierailija kirjoitti:
Ninkä ikäinen olet?
Kaverit alkoi vauvautua, tuli halu tehdä samoin. Sai taivutella kundia tovin (kaksi viikkoa) mutta pandemia perustelu sai hänet heltymään <3
Ihan vaan se että 30 vuotta tulee täyteen. Ajattelin että nyt tai ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ninkä ikäinen olet?
29. Edellisten kanssa pidettiin molemmat miehen kanssa 6kk lomaa, mutta nyt aion hyvällä omalla tunnolla olla ainakin vuoden ehkä jopa kolme.
Löytyi ihana sopiva puoliso perheenperustukseen. Olin jo raskaana kun koronasta alettiin puhua.
Kamalaa, köyhyys... Moni saa siis alkunsa, koska joku haluaa pois duunista - koska ei ole muuten varaa olla poissa. Tai sitten aletaan olla raihnasia jo kolmekymppisenä? Halusiko joku lapsen sen takia, että tarjoaisi elämän ja onnen? Tuli sellainen olo että kaikki oli vain minä-minä, ja toinen väline siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa, köyhyys... Moni saa siis alkunsa, koska joku haluaa pois duunista - koska ei ole muuten varaa olla poissa. Tai sitten aletaan olla raihnasia jo kolmekymppisenä? Halusiko joku lapsen sen takia, että tarjoaisi elämän ja onnen? Tuli sellainen olo että kaikki oli vain minä-minä, ja toinen väline siihen.
No noi on syitä sille miksi vauva hankitaan nyt. Esim korona mahdollistaa lapsen hankkimisen ihan eri tavalla kuin normaaliaika. Kaikki vastanneet lienevät pohtineet lapsiasiaa jo aiemmin
Suhde oli retuperällä mutta pelastin näin