Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen perhettä tulee kylään ja nyt jo vituttaa

Vierailija
12.05.2021 |

Pitää taas näytellä että on kiva nähdä, esittää kiinnostunutta vaikkei kiinnosta paskaakaan. Sitten passaan ja emännöin ja toimin kuin hyvä miniä. Ja kun porukka lähtee niin mietin mitä kaikkea paskamaista ja idioottimaista kukakin sanoi. Uskon että tunbe on molemmin puolinen. Jengi kyllä pysyy hyvin rooleissaan. Voi olla että joku päivä räjähdän.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miehen vanhemmat ovat aina niin outoja ja hankalia. Miten se onkin käynyt niin? Mies on kuitenkin tästä oudosta ja hankalasta porukasta kelvannut, miten ihmeessä? Jossakin perheessä saattaa miniä olla hyvinkin mustasukkainen ja omistushaluinen, ja on katkaistu kaikki suhteet miehensä sukuun, isovanhempia ja vanhempia myöten, sedistä, tädeista ja serkuista puhumattakaan.

Vierailija
22/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin passaa omiaan. Miehen sukulaisia kun tulee mies häärää. Minä istun ja seurustelen. Mun sukulaisia kun tulee minä häärään. Hyvin on mennyt tähän asti ja varmaan tästä eteenkin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten passaan ja emännöin ja toimin kuin hyvä miniä."

Ihan oma valinta. Meillä puhuttiin asiat auki jo ennen yhteenmuuttoa. Molempien sukulaiset ovat tervetulleita, kunhan etukäteen sovitaan. Kumpikin vastaa omista vieraistaan. Kun miehen sukulaisia tai kavereita tulee käymään, hän passaa ja isännöi. Käytännössä toki osallistun siihen itsekin ja tapaan heitä minäkin. Mutta teen sen vain, koska tiedän, että puolisoni arvostaa sitä. Voin koska tahansa valita myös olla tapaamatta heitä ja lähteä omiin menoihini siksi aikaa, kun he ovat täällä.

Ja sama päinvastoin.

Vierailija
24/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka usein käyvät kylässä? Kerran viikossa, kuukaudessa tai vuodessa? Jos tosi harvoin käyvät, niin en valittaisi yhtään. 

Vierailija
25/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pizzat

Vierailija
26/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysennä pipoasi ja ajattele oma perheesi on tulossa kylään. 

Vierailija
27/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä mistä?!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä takia niitä pitää hyysätä? Sano ettei vierailu nyt vaan käy.

Olisko toi vaikka myös miehenki koti? Voisko miehelläki olla jotain sananvaltaa ehkä? En tiedä? Voisko? Olisko?

Milloin opitte, että naiset ei näistä asioista yksin päätä?!

Vierailija
28/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sun perhe on aina tervetulleita ja ihan parasta seuraa?

Kumpikin passatkoon omiaan

Kumpikin passaa yhdessä on parempi vaihtoehto. 

Vierailija
29/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolla pääset.

Exän alkkisveljistä aina joku oli ryssinyt asiansa, ja vailla yösijaa.

Tiesi että vihaan yli kaikein niitä pummiluusereita, mutta aina oma suku meni minun ja lapsien edelle.

" vain yheksi viikoksi ", tarkoitti reilua kuukautta olohuoneen sohvalla.

Yritä sitten siinä rauhallisesti ottaa, ja olla aiheuttamatta riitoja, kun talossa 2 pientä lasta.

Jouluna, kaikki porsaat aina tulossa minun tekemään joulupöytään ( ja maksamaani ), lapsille ei tietenkään lahjan lahjaa viitsitty tuoda.

" yritä ymmärtää ku X:llä on nyt hirveen vaikeeta, meidän täytyy antaa tukea."

JoopavtunJoo...

Vierailija
30/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös aina jo etukäteen puhki miehen perheen vierailuista. Periaatteessa mukavia, mutta täysin passattavina. Jättävät mut tyynen rauhallisesti omista keskusteluistaan ulkopuolelle lukuunottamatta miehen veljen vaimoa (joka myös ulkopuolinen) ja miehen isäpuolta. Miehen siskon lapset jättävät kauhean sotkun jälkeensä ja vanhemmat käyvät nauramassa sotkua ennen pois lähtöä (meidän mukulat käskevät kyllä siivoamaan, jos ollaan heillä kylässä)

Jos pyydän siivoamaan toteavat etteivät ehdi ja vain lähtevät. Aina jotain on hajonnut, seiniä tai huonekaluja tuhrittu ym. Kerran siivoamiseen meni kolmelta aikuiselta neljä tuntia näiden vierailun jälkeen.

Mitään rajoja ei kunnioiteta, vaan sanomisilleni naureskellaan ja vain tehdään (esim jos pyydän käyttämään lasinalusia, niin ei). Onneksi vierailevat vain muutaman kerran vuodessa, lähinnä lasten synttäreillä.

Omakaan perheeni ei ole täydellinen, muttei sentään täysi sikalauma.

Ihan kun mun kynästä. Paitsi, että parikertaa sen kaaoksen niiden kakaroiden perästä siivosin, kunnes totesin erään vierailun päätteeksi, että ”täältä ei poistu kukaan, ennen kuin kaikki lelut on omilla paikoillaan”. Kerkesihän siinä pienempien nukkuumaanmenoaika tulla vastaan, mutta seuraavalla kerralla se kamojen repiminen oli edes jollain tavalla näiden vanhempien valvonnassa.

Vierailija
31/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös aina jo etukäteen puhki miehen perheen vierailuista. Periaatteessa mukavia, mutta täysin passattavina. Jättävät mut tyynen rauhallisesti omista keskusteluistaan ulkopuolelle lukuunottamatta miehen veljen vaimoa (joka myös ulkopuolinen) ja miehen isäpuolta. Miehen siskon lapset jättävät kauhean sotkun jälkeensä ja vanhemmat käyvät nauramassa sotkua ennen pois lähtöä (meidän mukulat käskevät kyllä siivoamaan, jos ollaan heillä kylässä)

Jos pyydän siivoamaan toteavat etteivät ehdi ja vain lähtevät. Aina jotain on hajonnut, seiniä tai huonekaluja tuhrittu ym. Kerran siivoamiseen meni kolmelta aikuiselta neljä tuntia näiden vierailun jälkeen.

Mitään rajoja ei kunnioiteta, vaan sanomisilleni naureskellaan ja vain tehdään (esim jos pyydän käyttämään lasinalusia, niin ei). Onneksi vierailevat vain muutaman kerran vuodessa, lähinnä lasten synttäreillä.

Omakaan perheeni ei ole täydellinen, muttei sentään täysi sikalauma.

Ihan kun mun kynästä. Paitsi, että parikertaa sen kaaoksen niiden kakaroiden perästä siivosin, kunnes totesin erään vierailun päätteeksi, että ”täältä ei poistu kukaan, ennen kuin kaikki lelut on omilla paikoillaan”. Kerkesihän siinä pienempien nukkuumaanmenoaika tulla vastaan, mutta seuraavalla kerralla se kamojen repiminen oli edes jollain tavalla näiden vanhempien valvonnassa.

Mä taas olen ruvennut keräämään lelut ja kynät pois ennen vierailua. Ei sitten tule sitä sotkua ja ne on miljoona kertaa nopeampi nostaa takaisin jostain vaatehuoneesta, kuin keräillä sylvanian taloa ja petsejä miljoonasta paikasta. Jätän muutaman lelun joiden tuhoutuminen ei ole niin justiinsa ja joiden siivoaminen on nopeaa.

Vierailija
32/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole tosi tylsää eikä yhtenäistä perhettä?

Vierailija
33/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ovat vieraat aina tervetulleita, ja yhdessä puolisoina huolehdimme vieraiden viihtyvyydestä. Ruokailut, yöpymiset ym. hoituu yhteispelillä puolison kanssa, eikä vieraiden tarvitse osallistua. Pitkäaikaiset vieraat ovat kyllä vapaaehtoisesti osallistuneet kaikkiin päivittäisiin kodin töihin. Pyykinperu, ruoanlaitto, siistiminen jne., mutta mihinkään kodin kunnostustöihin ei ryhdytä vieraiden läsnäollessa. Pääasia on yhdessäolo ja serustelu. Meillä tykätään vieraista ja vähän passataankin heitä.

Vierailija
34/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin passaa omiaan. Miehen sukulaisia kun tulee mies häärää. Minä istun ja seurustelen. Mun sukulaisia kun tulee minä häärään. Hyvin on mennyt tähän asti ja varmaan tästä eteenkin päin.

Meillä on vähän toisin päin.

Kun miehen sukulaisia tai ystäviä on kylässä, minä häärään ja mies saa seurustella ja sitten kun minulla on vieraita, mies häärää.

Vierailija
35/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole tosi tylsää eikä yhtenäistä perhettä?

Vähemmän tylsää kuin yksin passata ap:n tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme