Tervehditkö naapureitasi?
Tervehditkö naapureitasi joihin törmäät esimerkiksi rappukäytävässä tai ulkona? Jos tervehdit, niin tervehditkö myös jos törmäätte vaikkapa kaupassa?
Kommentit (34)
Totta kai. Naapurini jopa hoitaa asioita puolestani.
Tervehdin kaikki oman rappukäytävän läheisyydessä olevia ihmisiä. En tiedä, kuka siellä asuu ja kuka ei. Aika hitaasti tulee naamat tutuiksi, enkä tunnistaisi heitä eri ympäristössä. Eli luultavasti jäisi tervehtimättä ruokakaupassa.
Saako naapurille huudahtaa heleästi terpparallaa? Vai robottimainen vaimea moi maskin alta.
Vierailija kirjoitti:
En moikkaa. Ei vois kiinnostaa yhtään naapurit.
Eikä tarvitsekaan kiinnostaa. Mutta kiinnostaisiko kuitenkin olla antamatta itsestään ääliömäistä mielikuvaa?
Kohteliaisuus on se juttu, millä ihmisyhteisöissä säilytään hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Fobioita voidaan hoitaa psykoterapialla, johon sisältyy pelon kohteelle altistamista. Altistushoidossa fobiasta kärsivä opettelee sietämään pelon kohdetta pienin askelin ammatti-ihmisen ohjauksessa. Jos fobiasta kärsivällä on myös paniikki- tai ahdistuneisuushäiriö, niiden hoitaminen lääkehoidolla ja/ tai psykoterapialla edesauttaa merkittävästi fobiasta parantumista."
https://mieli.fi/fi/mielenterveys/mielenterveyden-h%C3%A4iri%C3%B6t/fob…
Painu muualle siitä vittuilemasta!
Hakeudu hoitoon. Sinulla on vakava mielenterveyden häiriö. Haluatko (lyhyen) loppuelämäsi ajan syrjäytyä kaikesta, koska olet liian raukka ottaaksesi itseäsi niskasta ja kohdataksesi päässäsi olevan ongelmasi?
Ei ystäviä, ei rakastettuja, ei läheisyyttä, ei toisen ihmisen ihoa. Kyl on kivaa sinulla. Itse valitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En moikkaa. Ei vois kiinnostaa yhtään naapurit.
Eikä tarvitsekaan kiinnostaa. Mutta kiinnostaisiko kuitenkin olla antamatta itsestään ääliömäistä mielikuvaa?
Kohteliaisuus on se juttu, millä ihmisyhteisöissä säilytään hengissä.
Mua ei tosiaankaan kiinnosta mitä mun naapurit musta miettii. Voivat pitää mua ääliönä jos haluavat. Ihan yks lysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Fobioita voidaan hoitaa psykoterapialla, johon sisältyy pelon kohteelle altistamista. Altistushoidossa fobiasta kärsivä opettelee sietämään pelon kohdetta pienin askelin ammatti-ihmisen ohjauksessa. Jos fobiasta kärsivällä on myös paniikki- tai ahdistuneisuushäiriö, niiden hoitaminen lääkehoidolla ja/ tai psykoterapialla edesauttaa merkittävästi fobiasta parantumista."
Hakeudu hoitoon. Sinulla on vakava mielenterveyden häiriö. Haluatko (lyhyen) loppuelämäsi ajan syrjäytyä kaikesta, koska olet liian raukka ottaaksesi itseäsi niskasta ja kohdataksesi päässäsi olevan ongelmasi?
Ei ystäviä, ei rakastettuja, ei läheisyyttä, ei toisen ihmisen ihoa. Kyl on kivaa sinulla. Itse valitset.
"Peräaukko eli anus (lat. anus) on ruoansulatuselimistön päätepiste. Ihmisellä peräaukkoa edeltää peräsuoli. Useimmilla eläimillä alkeellisista madoista ihmisiin on putkimainen suolisto, joka kulkee kokonaisuudessaan suusta peräsuoleen. Peräaukko viittaa yleisesti ottaen biologiassa siihen ruoansulatuskanavan kohtaan, jossa ulosteet poistuvat elimistöstä.
Peräaukkoa kontrolloivat sulkijalihakset. Niitä on kaksi, sisäinen ja ulkoinen, joista ulkoinen on tahdonalainen ja sisäinen tahdosta riippumaton eli autonominen. Ulostaessa ulosteet poistuvat kehosta peräaukon kautta, mikä on peräaukon pääasiallinen tehtävä. Pieraistaessa autonominen rengaslihas rentoutuu ja estää silti ulosteen karkaamisenlähde?.
Peräaukko on erogeeninen alue, minkä vuoksi sillä on merkitystä useiden ihmisten seksuaalisuudessa. Tätä kutsutaan anaaliseksiksi. Peräaukon seutu voidaan valkaista esteettisistä syistä.
Peräaukon sairauksiin lukeutuvat esimerkiksi peräpukamat, peräaukon syöpä ja peräaukon haavauma eli anaalifissuura." wikipedia
Tervehdin totta kai, koska se kuuluu hyviin tapoihin. Tunnistan naapurini kaksi taloa joka suuntaan ja ne vähän kaukaisemmat, joilla myös on koiria tai lapsia kuten meilläkin. Välttämättä en kaupungilla tunnistaisi, kun ollaan "väärässä" ympäristössä.
Vain yhtä k-päistä naapuria en tervehdi, sillä hän on jatkuvasti haastamassa riitaa ja uhkailee kaljapäissään asianajajalla. En saisi suurin piirtein kävellä edes sillä puolella tonttiani, jossa on hänen tonttinsa vastassa. Kaikki lähti liikkeelle raja-aidan hoidosta, koska hänen mielestään en olisi saanut leikata puskaa meidän puoleltamme, vaikka aita kulkee täsmälleen rajalla ja kiinteistörasitteena on se, että kumpikin hoitaa aitaa omalta puoleltaan. Hänen rouvaansa kyllä tervehdin, rouva on paljon maltillisempi eikä haasta riitaa.
Tervehdin. Olen myös tervehtinyt lähikaupassa, mutta se ei taida jotenkin olla oikein tehty. Moni on nolostuneen oloinen tai jotenkin vaikeana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syrjäytynyt omasta vapaasta tahdostani ja olen silti ystävällinen naapureille. Tervehdin ja juttelen tiettyjen naapureiden kanssa, ovat yleensä boomer sukupolvea kenen kanssa juttelen. En välitä ystävistä tai parisuhteista, koska en siedä juonittelua, juoruamista ja draamaa. Sukulaisten kanssa olen tekemisissä kun vierailen syntymäpäivillä (jos kutsutaan, kaikki sukulaiset ei kutsu).
-eri
Lopetin tervehdykset kun naapuri sattui juuri silloin menee sisälle tai mitä vain alkoi pihalla puuhastella. Ettei vaan hänen tarvitsisi tervehtiä. Typerä moukka.
Tervehdin naapureiden lisäksi vähintään hymyllä ja nyökkäyksellä muitakin vastaantulijoita, joita tapaan koiralenkeillä. He ovat osa samaa yhteisöä. Moni tuntematon pysähtyy juttelemaan ja rapsuttelemaan vähän höpsön näköistä koiraani, joka autuaasti antautuu hellittäväksi. Uskon, että joillekin ihmisille se saattaa olla päivän ainoa ihmiskontakti. Oli minullekin vuosia sitten, kun asuin kaupungissa, jossa en tuntenut ketään ja jossa saattoi kulua päiviä niin, etten sanonut "hei" kuin kaupan ja kirjaston tädeille. Luojalle kiitos niistä koirantaluttajista, jotka pysähtyivät jutustelemaan. Ainakaan niinä hetkinä en ollut näkymätön.