Kysymys korviketta syövien vauvojen äideille.
Kuinka paljon äidinmaidon korviketta juo n. 6kk ikäinen vauva? Kuinka paljon per syöntikerta laitan pulloon? Kuinka monta kertaa päivässä? Vai annetaanko sitäkin aina kun vauva haluaa ja niin paljon kuin vauva haluaa? Olen " vähän" pihalla kun tähän asti olen imettänuy.
Kommentit (7)
meillä kaksi korvikevauvaa.... annos ollut aina 80 - 100 ml kerralla enempää ei mennyt
Syökö/annatteko n. puolivuotiaalle maitoa yöllä? Paljonko? Meillä käytössä kasvis- ja lihasoseet, puuroja kohta aloitellaan.
ap
En ole kyllä ikinä kuullut että olisi joku yläraja että enempää ei ehdottomasti saa antaa! Pitäähän korvikettakin antaaa tarpeeksi jos lapsella on nälkä. Teillä huomattavasti pieniruokaisemmat vauvat; meillä molemmat syöneet puolivuotiaina kerta-annoksena sen koko pikkupurkin tuttelia eikä olis tullu mieleenkään antaa vaan puolet ja jättää huutamaan nälkää. No, kiinteitä tietysti lisäksi ettei maitoa ihan hulvattomasti mene ja on meilläkin tainnut alle sen litran jäädä kun aamupuurolla, kasvissoseella ja hedelmäsoseella on mennyt yleensä vain puoli pulloa. Mutta pelkillä maitoaterioilla kyllä koko pullo.
Ap:lle, yöllä annat jos herää ja on nälkäinen. Kyllä aika moni pian luopuu niistä yömaidoista kun jaksaa sitten jo nukkua aamuun asti. Mutta joillakin sen ikäisillä on vielä yölläkin nälkä vaikka syövät korviketta ja kiinteitä. Kyllä sä pian huomaat mitkä määrät on sopivia ja neuvolasta saapi ohjeita myös.
Oliko se niin, että yli litra päivässä käy liian rankaksi vauvan munuaisille tms. Korvike kun on vauvan elimistölle vaikeampaa tavaraa kuin äm, jossa ylärajoja ei ole.
Meidän 6kk syö n. 3 x 2dl Nan:nia päivässä, lisäksi illalla ja aamuyöllä (n.klo 6) velliä 2dl tuttipullosta.
Lisäksi aamupäivällä lihasosetta n. purkki ja illasta kasvista/ hedelmää/ marjasosetta purkillinen.
hyvistä neuvoista ja asiallisista vastauksista!
ap
mutta kokeile antaa vaan aina kun on nälkä ja se määrä mitä haluaa syödä jos osaa tai oppii itse säännöstelemään. Meillä juo koko pullollisen (n. 2 dl) jos on pelkkä maitoateria ja soseen kyytipoikana sitten ehkä noin desin...