Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyn omaisuutta, jotta voin maksaa verot?

Vierailija
12.05.2021 |

Mulla on ongelma. Sain omaisuutta, en kerro enempää miten. Ongelma on että mun pitää maksaa n 190000 euron lahja/perintövero. Mulla ei ole kahtasataatonnia. Mun on ilmeisesti myytävä joku näistä keskustan osakkeista. Hankalaa, sillä jos mä myyn, mä joudun maksamaan siitä myyntivoittoveroa. Jäljelle jäävällä rahalla sitten maksan tätä toista veroa. Voiko veron maksaa valtiolle asunto-osakkeena, välttyisi monelta mutkalta. Tosin mulla ei ole noin halpaa 220t osakehuoneistoa, noita 500000-600000 löytyy useampiakin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö noin massiivisella omaisuudella ole tulojakin että saa vaikka lainan veroihin?

Vierailija
2/5 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mietin, älä myy pääomaa, ota halpa laina, panttaa siihen joku osakkeista. Maksa lainalla mätkyt ja vuokratuotoilla lyhennät lainaa. Näin lainan loputtua sinulla on edelleen tuottava osake. Jos myyt, pääset kyllä heti velattomana eteenpäin, mutta ei ole osaketta ja joudut maksamaan arviolta satatonnia ylimääräistä, kun olet vasta saanut osakkeen ja siitä menee taulukon mukainen myyntivoitto/luovutusvoittovero. Eli ehdottomasti nyt, kun laina on halpaa, otat lainan ja maksat lahjaveron  pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pil*lua. Likaisten kalsareiden myynnistäkin tienaa ihan kivasti.

Vierailija
4/5 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lainaa. Siitä saa vähennyksiäkin.

Vierailija
5/5 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kyllä lainan perintöveroihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi