Miksi yksinäiset ihmiset eivät kohtaa toisiaan?
Netti on täynnä kanavia seuran hakuun. Ei tarvitse mennä juttelemaan livenä kenellekään.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisillä ei välttämättä ole mitään muuta yhteistä kuin yksinäisyys. Sille ei yksinäisyyttä rakenneta.
MIKSI tuo sama idioottihokema on jokaisessa aihetta käsittelevässä ketjussa??!!
Ei ole tarkoituskaan, että pelkän yksinäisyyden perusteella ystävystyttäisiin! Kyllä yksinäisissäkin ihmisissä on muitakin ominaisuuksia kuin yksinäisyys!
Varmaan siksi, kun ihmiset jaksavat ihmetellä sitä, miksi yksinäiset eivät löydä toisistaan seuraa ja miksi he eivät voi ystävystyä toistensa kanssa. Rivien välissä kulkee usein oletus siitä, että totta kai kaksi yksinäistä ystävystyvät heti, koska...no...ovat molemmat yksinäisiä.
Ei ole mielestäni mikään idioottihokema. Monilla on hyvinkin yksinkertainen ajatusmaailma siinä, mitä tulee ihmissuhteiden muodostamiseen. Näkee sen siinäkin, kuinka osan mielestä kaksi sinkkua voidaan ihan hyvin naittaa toisilleen siksi, että ovat molemmat sinkkuja. Samaa yksiviivaisuutta näkee näissä yksinäisyyskeskusteluissa.
Yksinäiset tuntuvat määrittelevän toiset yksinäiset vain tämän yhden asian eli yksinäisyyden perusteella. Jos tekevät näin, miksei ei-yksinäiset sitten määrittelisi samoin? Ts mitä yhteistä minulla olisi yksinäisen kanssa, kun en ole edes yksinäinen? Ei-yksinäiset kyllä tietävät oikein hyvin, että ystävystymiseen vaaditaan aika paljon. Mutta ymmärtävät myös, että kaiketi yksinäisellä voi olla toisen yksinäisen kanssa JOTAIN MUUTAKIN yhteistä kuin yksinäisyys. Pitää vaan tutustua todella moneen ihmiseen, jotta riittävä määrä yhteistä löytyy.
Ei netti korvaa fyysistä yhdessäoloa. Ja muutenkin yksinäisyyttä voi kokea myös seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei netti korvaa fyysistä yhdessäoloa. Ja muutenkin yksinäisyyttä voi kokea myös seurassa.
Huoh.
Tarkoitushan onkin tavata fyysisesti. Ensin ystävä vain etsitään netistä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen on yksinäinen siksi ettei hänellä ole taitoja ystävyyssuhteen luomiseen ja ylläpitämiseen. Minullakaan ei ole siksi ystäviä, mutta en ole yksinäinen, koska en todellakaan edes halua mitään ystäviä. Kohtaan työssäni aivan tarpeeksi ihmisiä.
Höpöhöpö.
Olen niin kyllästynyt siihen että kaikki on nykyään netissä. Olisiko aika siirtyä takaisin oikeaan elämään?
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt siihen että kaikki on nykyään netissä. Olisiko aika siirtyä takaisin oikeaan elämään?
Kokoontumisrajoitukset. Kunhan pandemia on ohi, järjestetään taas festareita ja muita tapahtumia, ravintolat saavat olla pidempään auki, yökerhot avautuvat, harrastukset jatkuvat jne.
Olen pohtinut samaa kuin ap.
Yksinäisyyttä on paljon, se on musertavaa ja moni haluaisi ystävän. Miten voi olla mahdollista, että tänä digiaikana, jolloin on lukupiirejä-harrastuksia-työväenopistoja-ystäväpalveluita-eurosinkkuja-vapaaehtoistoimintaa-ihanmitävain...ei löydä seuraa...?
Hakeutuvatko yksinäiset kaikkiin näihin harrastuksiin, vaimissä on ongelma?
Minä olen paljonnyksin, mutta en silti pidä itseäni yksinäisenä. Jos pitäisin, niin löytäisin heti 20 mahdollisuutta, mitä pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostaa liikaa omaa aikaansa, oli se sitten netflixin katselu, haravointi tai kattoontuijottelu. Kuinka kerrot toiselle kohteliaasti, että painu nyt v..tuun mun silmistä, koska haluan olla yksin?
Muutaman päivän päästä sitten soitellaan "moi, koska tavataan, kun mä niin kaipaan sua".
Suomimiehille on tässä hakattu päähän muutama kymmenen vuotta sitä että 'miksi te ette puhu'... No nyt sitten puhutaan. Aiemmin oli tapana lähteä kämpiltä kiukunpuuskassa talliin ja laittaa musiikki päälle, rappailla autoa ja asuntoa.
Helpompihan se lopulta on sitten puhua tyyliin 'painu vittuu'. Ja toinen lähtee sen sijaan että itse lähtisi. Yhtä iso ikävä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
"Netti on täynnä kanavia seuran hakuun"
Mitä nuo kanavat ovat?
Esim. Kaverihaku.net
"Netti on täynnä kanavia seuran hakuun."
Ongelmana taitaa olla, että ihmiset ovat hajaantuneet liiaksi ERI kanaville.
Onko teidän mielestä helppo löytää paikallisia ihmisiä netistä? Musta tuntuu, että kaupungissani asuu enemmän kuin kolme oman ikäluokkani ihmistä, muttaen löydä näitä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia varsinkin teiltä, jotka olette etsineet kaveriseuraa netistä, mutta jostain syystä se ei ole tuottanut tulosta. -Ap
Minä olen yrittänyt löytää ystäviä Kaverihaku.netistä, mutta valitettavasti yritykset ovat jääneet laihoiksi 😕
Olen laittanut viestiä noin kymmenelle miehelle (itse olen mies) ja yrittänyt jutella niitä näitä ja pyytää tapaamaan livenä. Muutaman kanssa homma lähtee ihan ok:sti liikkeelle, mutta hyytyy ajan mittaan.
Mikä neuvoksi?
Vierailija kirjoitti:
varmaan koska liian ujo tai itsenäisyydestä pitävä
Sekä liian huono itsetunto, jonka rakentamiseen tarvitsisi muita ihmisiä, mutta kun niitä ei uskalla tavata 🙃
Ystävyys-suhteen luominen vaatii kuitenkin monta tuntia yhdessäoloa ennen kuin " klikkaa ".
Esimerkiksi koulussa, työpaikassa, harrastuksessa yms. Menee se muutama kuukausi, kunnes rupeaa löytymään ne samanmieliset klikit, joista rakentuu myöhemmin ystävyys-suhde.
Toinen rajoittava tekijä on köyhyys.
Hankala olla sosiaalisesti aktiivinen, jos pinkka ei riitä nykypäivän rientoihin ja huvituksiin.
Matalapalkka työpaikka, jossa työkaverit on vain työkavereita, lapsi joka vie paljon sitä vapaa-aikaa, niin kyllähän siinä helposti jää kohtuu yksinäiseksi.
Minusta tuntuu, ettei kukaan oikeasti noissa facen ryhmissäkään mitään ystäviä kaipaa. Tykätään velloa ja valittaa vaan. Tai sitten haetaankin oikeasti jotain sutinakaveria, koska hyvännäköisten miesten/naisten kaverihakuihin on merkillisesti aina kommenteissa valtava jono ja läähätys vastasukupuolen edustajien osalta. Ja aivan samanlaisia läähättäjiä naiset siinä missä miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Netti on täynnä kanavia seuran hakuun"
Mitä nuo kanavat ovat?
Esim. Kaverihaku.net
Piti ihan mielenkiinnosta katsoa oman alueen ilmoituksia. Osa ihan ok ja voisi hyvinkin ajatella tapaavansa ainakin kerran terdellä tms. Sitten siellä oli näitä, jotka valitettavasti kuvastaa kovin monen miehen ajatusmaailmaa.
1. 45v mies, ei seksistä kiinnostunut, hakee kaveriseuraa 20+ naisista. Ulkonäkövaatimuskin löytyy.
--> Mitä väliä iällä tai ulkonäöllä kun on kaverista kyse??? Aika selvästi päiväkahviseuraa hakeva,
2. Liki kuuskymppinen (58v) ukko hakee seuraa 30-45v naisista. For real? Kehuu vielä olevansa konservatiivinen eli akka vaietkoot seurakunnassa.
--> Mitä ihmettä tämäkin kuvittelee voivansa tarjota parhaassa bile- ja lisääntymisiässä olevalle nuorelle naiselle? Ukko on jäämässä eläkkeelle muutaman vuoden sisään, nuorempi puoliso jatkaa työelämässä seuraavat 30 vuotta.
Kuten todettu, osa ihan ok mutta oli joukossa sellasiakin että pistää ihmettelemään.
Yksinäisyys toisen kanssa on vielä pahempaa. Kokemusta on.
Yksinäiset pahastuu kun jonkun porukan muut ystävystyy tai järjestää jotain kivaa, mutta häntä ei kutsuttu. Ne ei ole yksinäisiä, jotka on aktiivisia ja kutsuvat muitakin, eikä vain sivussa odottele, että pyytäispä joku muakin mukaan.
Arvostaa liikaa omaa aikaansa, oli se sitten netflixin katselu, haravointi tai kattoontuijottelu. Kuinka kerrot toiselle kohteliaasti, että painu nyt v..tuun mun silmistä, koska haluan olla yksin?
Muutaman päivän päästä sitten soitellaan "moi, koska tavataan, kun mä niin kaipaan sua".