Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä mielestäsi paljon ruokaa?

Vierailija
12.05.2021 |

Ateria 1: Itsetehtyä moussakaa n. 200-250 g

Ateria 2: Samanlainen annos

Ateria 3: Kananfileepihvi, joka kuorrutettu itse (kananmuna, jauho) ja paistoon käytetty öljyä. Salaattia ja 3 palaa valkosipulipatonkia. Sipsiä noin 50 g ja 2 lasia viiniä.

Tiedän, ettei ole mikään terveellinen päivä. Mutta onko määrällisesti liikaa, lihoisitteko jos söisitte näin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella ohjeella moussaka on tehty? 

Mutta siis ei tuosta kyllä lihoisi. 

Vierailija
2/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melko kreikkalaiselta koulupäivän ruualta. Siellä on ihan tavallista syödä noita sipsejäkin kuumana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin paljon.

Vierailija
4/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihoisi. 300 g on normaali annoskoko. Moussakareseptini on vähähiilarinen, viiniä et varmaan juo päivittäin.

Koomakulutukseni on n 1400 kcal, kaikki aktiivisuus kasvattaa sitä.

Vierailija
5/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoisin tuolla. Olen ylipainoinen. Huomattavasti kevyemmin joudun syömään, että paino pysyisi edes tässä.

Vierailija
6/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoisin. Mutta minä lihon lähes jo siitä, että katson sipsejä.....

Vierailija
7/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeessa munakoisoa, kesäkurpitsaa ja pari perunaa. Jauhelihaa tomaattimurskalla ja mausteilla ja juustokastike, jossa maitoa ja juustoraastetta.

Tämä on mulla aika perus ruokavalio, söin pitkään samalla tavalla lihomatta. Nyt yhtäkkiä on paino noussut muutaman kilon ja olen nyt normaalipainon ja ylipainon rajalla. Ruokavalio on pysynyt samana, mietin että onko tässä nyt sit kuitenkin liikaa. Kaloreita en mielelläni alkaisi laskemaan kun on syömishäiriötaustaa.

Vierailija
8/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihoisin tuolla. Olen ylipainoinen. Huomattavasti kevyemmin joudun syömään, että paino pysyisi edes tässä.

Saisiko esimerkin mitä syöt, että paino pysyy samana?

Vierailija
9/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lihoisin. Miksi kana on kuorrutettu, sipsiä ja viiniä?

Noista just lihon. 

Vierailija
10/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista just lihon. 

Ap:llahan noi määrät oli aika pieniä, eri asia syödä 50g sipsiä kuin pussillinen. Ja kana oli kai itse kuorrutettu, eikä mikään uppopaistettu. Mitä tahansa voi syödä lihomatta jos määrät on pieniä ja muuten syö kevyesti.

Vierailija
11/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kanafileestä se kuorrutus pois, äläkä syö niitä patongin paloja. Nuo ovat ihan turhia kaloreita, eikä niissä ole mitään ravintoaineita. Muuten ihan ok.

Vierailija
12/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista just lihon. 

Ap:llahan noi määrät oli aika pieniä, eri asia syödä 50g sipsiä kuin pussillinen. Ja kana oli kai itse kuorrutettu, eikä mikään uppopaistettu. Mitä tahansa voi syödä lihomatta jos määrät on pieniä ja muuten syö kevyesti.

No lihoisin kuitenkin tuolla paskalla. Kasviksia niiden sipsien sijaan nyt!

Vierailija
13/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika monesta. Esim. moussakan koostumuksesta, patonkipalojen koosta jne.

Lihoisinko vai en, riippuisi ihan siitä, mitä teen sen ja seuraavien päivien aikana, ja mitä söisin edellisinä ja seuraavina päivinä.

Vierailija
14/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjeessa munakoisoa, kesäkurpitsaa ja pari perunaa. Jauhelihaa tomaattimurskalla ja mausteilla ja juustokastike, jossa maitoa ja juustoraastetta.

Tämä on mulla aika perus ruokavalio, söin pitkään samalla tavalla lihomatta. Nyt yhtäkkiä on paino noussut muutaman kilon ja olen nyt normaalipainon ja ylipainon rajalla. Ruokavalio on pysynyt samana, mietin että onko tässä nyt sit kuitenkin liikaa. Kaloreita en mielelläni alkaisi laskemaan kun on syömishäiriötaustaa.

Onko (hyöty)liikunta jäänyt vähemmälle?

Vierailija
15/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kerran päivässä yleensä ja se on tuollainen 200-300 g, valmisruoka, nuudelipussi tns. Ja lihon, näin nelikymppisenä. Nuorempana saatoin syödä mitä tahansa ja parit suklaalevyt viikossa päälle.

Vierailija
16/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 1.5 pvn ateriat.

Ylimääräistä myös patonki, viini ja sipsit n 700 kaloria!

Vierailija
17/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ravintola-annosta (12cl) vai kaksi juomalasillista (20-30cl) viiniä? Etenkin jos on vahvaa ja-tai makeaa viiniä, tulee isoista lasillisista helposti 500 kcal lisää energiaa, plus kulutus on luokkaa 5 annosta joka on jo naiselle yli riskirajan kertakäytölle...

Vierailija
18/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 isoa ateriaa, joista yksikään ei ole esim aamiainen/iltapala, vaan kaikilla kunnon ruuat(onko lihaakin kaikissa aterioissa? ) +viinit+sipsit+leivät. Kyllä lihoisin, sen lisäksi saisin muitakin oireita/ sairauksia. Kuule se 100-150 g lihaa on päivittäinen maksimi ei per annos.

Vierailija
19/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 isoa ateriaa, joista yksikään ei ole esim aamiainen/iltapala, vaan kaikilla kunnon ruuat(onko lihaakin kaikissa aterioissa? ) +viinit+sipsit+leivät. Kyllä lihoisin, sen lisäksi saisin muitakin oireita/ sairauksia. Kuule se 100-150 g lihaa on päivittäinen maksimi ei per annos.

Noihin sipseihin ja viineihin en ota kantaa, mutta terveellisempää on syödä muutama kunnollinen ateria, jossa on kasviksia ja lihaa/kanaa/kalaa kuin, että jatkuvasti puputtaa jotain leipää ja jogurttia. Se vasta sairastuttaakin. Ja eihän 200 g annos kasvispitoista ruokaa (niinkuin moussaka) ole millään mittarilla iso annos.

Vierailija
20/27 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kerran päivässä yleensä ja se on tuollainen 200-300 g, valmisruoka, nuudelipussi tns. Ja lihon, näin nelikymppisenä. Nuorempana saatoin syödä mitä tahansa ja parit suklaalevyt viikossa päälle.

Yhdessä valmisruuassa on noin 400-600 kcal. Väität, ettet mitään muuta syö lisäksi ja olet silti ylipainoinen? Valehtelet, ei ole mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän