Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auringossa 36 astetta lämmintä ja vanhuksilla näkyy yhä topoatakkeja päällä!

Vierailija
12.05.2021 |

Miten nuo vanhat mummelit ja papparaiset tarkenee olla ulkona vielä topoatakeissa? Eikö näille tule kuuma jos on liikaa päällä helteellä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmönsäätelykyky heikkenee vanhetessa. Odota vain.

Jotkin lääkkeet tekee samaa.

Mutta samaiset mummelit jotka kotosalla lämpösissä sisätiloissa pitää vilttiäkin päällä, silti käy avantouimassa vaikkei ole saunaakaan vieressä.

Vierailija
42/44 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä meilläpäin kuljeskelee eräs nainen pitkässä hameessa ja samassa toppatakissa kesät talvet. Näyttää sellaiselta romanialaiselta, mutta en ole varma, olen vain nähnyt kävelemässä missä milloinkin.

Kyllä se helteellä vähän oudolta näyttää, kun on toppis päällä.

Millä paikkakunnalla?

Keski-Uusimaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin täällä Salon seudulla helle, ja mummoilla villapipot päässä (oikeasti). Toivottavasti raukat ei saa mitään lämpöhalvausta. 

Itse asiassa villa eristää kylmän lisäksi myös kuumuudelta. Jossain tv-ohjelmassa porukka käppäili savannilla villapipot päässä 😁

Niin, olenko väärässä kun tuntui joskus että amerikassa oli muotia, kun leffoissa/sarjoissa näkyi toppatakkeja, vaikka oli ihan kesä?

Olen itsekin käyttänyt kevytuntuvatakkia ihan kesällä, viileimpinä aikoina. Kai se hengittää, kun ei liian kuumakaan ole tullut.

Vierailija
44/44 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenterista nuoret katsoo ainakin syyspukeutumisen,kun se alkaa ja elokuussa.Elokuu on kesän kuukausi,mutta nuoremmat mieltää sen jostain syystä syksyksi.Vanhemmat ihmiset kävelee lämpimällä säällä elokuussa kesäleningeissä ja miehet kesäpaidoissa ja housuissa.

Nuorilla mustat paksut legginssit ja raskastekoset kengät sekä kevyttoppis...olen nähnyt monet kerrat.Viimeksi viime kesänä.

Huvitti kun kadulla bussia varrotessa silmäilin:vanhemmat ja keski-ikäiset kesävaatteissa,oli oikein hellepäiviä,nuoret viuhto "pässinpökkimissä" ja mustissa kuteissa.

Olen seurannut tätä monena kesänä.

Älkää tulko arvosteleen,itse töppäätte toisessa päässä.Selvennyksen vuoksi mainitsen,että kevääksi lasketaan periaatteessa maalis-huhti-ja toukokuu,kesäksi kesä-heinä ja elokuu.Syksyksi syys-loka ja marraskuu.Talveksi joulu-tammi ja helmikuu.

Tietysti lämpö siinä merkitsee mutta ilmat voivat vielä reilusti vaihdella saman vuodenajan aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän