Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemusta rintojen pienennysleikkauksesta

Vierailija
12.05.2021 |

Googlasin kriteerejä netistä ja niihin kysyisin tarkennusta, eli mitataanko mitat alastomana ja tarkoitetaanko kaulakuopalla tuota solisluun kuoppaa? Oletteko joutuneet väittelemään asiasta vai saaneet lähetteen helposti?
Miten paljon rinnoista otetaan pois? Millainen on toipuminen ja onko leikkaus hankala? Ja joutuuko leikkausta odottamaan pitkään?
Itselläni on koko 75F tai G, olen normaalipainoinen, jopa hoikka, eli ymmärtäisin, että kriteerit täyttyisivät kyllä. Hartiajumeja ja pääsärkyä oireina jo vuosien ajan. Olen leikkausta joskus miettinyt, mutta nyt nää kesäiset päivät pisti taas asiaan vauhtia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

elinikäiset jäljet jää. Tätä ei tarpeeksi kerrota.

Vierailija
2/7 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne arvet käytännössä jää? Olen kuvitellut, että rinnan alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, taidat olla oikeassa. Aika rumat jäljet ja tukiliivejä täytyy käyttää. Kannattaako sittenkään?

ap

Vierailija
4/7 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisenkäden tietona, todella kipää on ainakin toipumisaika. Ei voi oikein edes puseroa pukea kun ei pysty ensi alkuun käsiä nostamaan jne jne.  Jos nyt menisit leikkaukseen et ole kesäkunnossa tänä kesänä.

Etsi hyvä lääkäri ja juttele.

Vierailija
5/7 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, H --> B. Leikkaavan kirurgin kanssa keskusteltiin paljonko lähtee.

Hän olisi halunnut jättää enemmän, etten tulisi katumapäälle. No en tullut.

Mun kohdalla lähti n. 750g / rinta. Mulla ei mitkään arvet ole koskaan täysin kadonneet, joten myös tästä arvet muistoksi jää. Mutta eipä arvet haittaa, kun kivut ja päänsäryt jäi taakse. 

(Arpia siis rinnan alla, nännin ympäri sekä pystyssä nännistä alas.)

Pystyn vihdoin juoksemaan ja harrastamaan monia asioita, joista en ennen voinut edes haaveilla. Minun kohdallani ehdottomasti elämänlaatua parantava toimenpide.

En jaksanut jonottaa yleisellä koska pääsäryt olivat lähes jokapäiväisiä, joten leikkaus hoidettiin yksityisellä. Tämä toki näkyi kustannuksissa, mutta saikut sai aivan normaalisti, kun kyseessä oli terveyteen liittyvä ei kosmeettinen haitta.

Vierailija
6/7 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta, H --> B. Leikkaavan kirurgin kanssa keskusteltiin paljonko lähtee.

Hän olisi halunnut jättää enemmän, etten tulisi katumapäälle. No en tullut.

Mun kohdalla lähti n. 750g / rinta. Mulla ei mitkään arvet ole koskaan täysin kadonneet, joten myös tästä arvet muistoksi jää. Mutta eipä arvet haittaa, kun kivut ja päänsäryt jäi taakse. 

(Arpia siis rinnan alla, nännin ympäri sekä pystyssä nännistä alas.)

Pystyn vihdoin juoksemaan ja harrastamaan monia asioita, joista en ennen voinut edes haaveilla. Minun kohdallani ehdottomasti elämänlaatua parantava toimenpide.

En jaksanut jonottaa yleisellä koska pääsäryt olivat lähes jokapäiväisiä, joten leikkaus hoidettiin yksityisellä. Tämä toki näkyi kustannuksissa, mutta saikut sai aivan normaalisti, kun kyseessä oli terveyteen liittyvä ei kosmeettinen haitta.

Paljonko koko homma maksoi yksityisellä ja saiko siitä lainkaan Kela-korvausta?

Vierailija
7/7 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyn kyllä juoksemaan ihan OK, mulla on sellaisia tosi järeitä urheiluliivejä, jotka tukee hyvin. Mutta varmaan olisi sekin pienirintaisena helpompaa. 

Olisi varmaan joo hyvä varata aika ja jutella ja miettiä vaihtoehtoja. Tuskin leikkaukseen pääsisinkään ennen syksyä.