20€ kuukaudeksi jos yllättäviä laskuja ei tule. Onko mahdollista elää 2000 kCal/päivä vai meneekö laihduttamiseksi
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat YLLÄTTÄVÄT laskut?
Yhdelle oli sähkölasku.
Itse tehtyä hernekeittoa ja linssikeittoa saa monta kattilallista (+ halutessa soijarouhetta mukaan), kaurapuuroa veteen tehtynä (tai sitten ostaa maitojauhetta).
Varmasti alkaa tökkii jo parin viikon jälkeen, mutta varmasti hengissä säilyy.
Itse ostaisin
- 3 pss herneitä (n. 3 €)
- 2 pkt linssejä (n. 4 €)
- kaurapuuropaketin (n. 1 €)
- 2 x halvinta mahdollista kahvia (KultaKatriina n. 6,60)
- soijarouhetta (n 3,50 €)
Jää 2 €... Halvinta mahdollista jugurttia.... Saisko jostain eurolla, varmaan saa eli 2 x kilon jugurtti.
Jos mahdollista leipäjonoon, niin tietenkin sinne, mutta tuossa parinkympin ostokseni.
F
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee ilmeisesti olemaan 7€/2-3kk koska kela ryssi tt-tuen hakemukset jne. sillä ei taida päästä edes 20 snt päivä, mutta tekisikin kyllä ihan hyvää laihtua vähän. Tosin sekin voi mennä tuossa ajassa jo hiippakunnan vaihtamiseksi. Eli pärjäät varmaan jotnekin kasvisvoittoisella ruualla ainakin: perunaa,kaurahiutaleita, munia, linssi/papuruokia jne.
Tuo sun perunaa,kaurahiutaleita, munia, linssi/papuruokia on hyvä suunnitelma. Lisäisin siihen vielä rasvaa, niin tulee kaloreita halvalla ja on terveellistä. Eli jotain öljyä pullollinen.
Jos on tarvetta laihduttaa, nyt on hyvä hetki. 1200kcal pärjää, jos ei urheile. Ruokajonot, kavereilta apuja, pullojen keruu. Myyt pikkareita, jos olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä mitä en voi käsittää mitenkään. Mihin ihmeeseen ne rahat menee?
Nyt niiden pitää mennä ruokaan jolla saan 60000 kcal kasaan enkä kärsi puutostiloista kuukauden kuluttua. Ajatuksia?
No miten ajaudutaan siihen että on vain 20e??
Syitä voi olla vaikka mitä. Miten tyhmä pitää ihmisen olla jos ei keksi yhtäkään? Ja näille vielä jostain työstä palkkaa maksetaan, vaikka älynlahjat tuota tasoa, ettei millään kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan.
Ap tsemppiä sinulle.
Voi kuule olen viimeset 10v ollut työttömänä ja välillä sairaslomalla. Nettotulot 500-1000e kuussa. On ollut yksinhuoltajuutta jne. Ikinä en ole saanut asumistukea tai toimeentulotukea. Silti minulla on ollut enemmän rahaa kuin 20e.
Tuolla 20e pelkästään et todennäköisesti selviä. Kerää pulloja ja myy kaikki ylimääräinen. Tarjoa tutuille tai vaikka kerrostalossasi ikkunanpesuapua, saat yhdenkin keikan niin sillä saat tosi mukavasti jo lisäruokakassaa.
Osta mm.
Halvimpia kaurahiutaleita
Perunaa / halvinta pastaa
Jauheliha bulkkipakkauksessa tai alennuksessa ja sekoita ruoanlaitossa yli puolet soijarouhetta, saat tästä paljon proteiinia. Voit tehdä nistipastaa tai kaalilaatikkoa. Kaalesta saa mm. hyvin vitamiineja.
Porkkanaa
Lidlin pakastevihanneksia
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan italian vauvapalstalla: mihin luksukseen sijoittaa holtittomasti kohonneet lapsilisät?
Saatiin suomen lahjoittamat 7miljardia. Meidän perheen osuus 40.000 €. Saamme vaihdettua auton uuteen. Grazie Finlandia!
Vierailija kirjoitti:
Tuolla 20e pelkästään et todennäköisesti selviä. Kerää pulloja ja myy kaikki ylimääräinen. Tarjoa tutuille tai vaikka kerrostalossasi ikkunanpesuapua, saat yhdenkin keikan niin sillä saat tosi mukavasti jo lisäruokakassaa.
Osta mm.
Halvimpia kaurahiutaleita
Perunaa / halvinta pastaa
Jauheliha bulkkipakkauksessa tai alennuksessa ja sekoita ruoanlaitossa yli puolet soijarouhetta, saat tästä paljon proteiinia. Voit tehdä nistipastaa tai kaalilaatikkoa. Kaalesta saa mm. hyvin vitamiineja.
Porkkanaa
Lidlin pakastevihanneksia
Ja jättikenno kananmunia. Proteiinia ja rasvoja!
Leivo itse sämpylää, jos sattuisi löytymään kaapista valmiiksi aineita.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut harkinnanvaraista toimeentulotukea? Sinun tuloillasi olet oikeutettu siihen.
Ei ap ole edes kertonut tuloja.
Vierailija kirjoitti:
no kyllä sieltä sairaalahoidosta ja lääkärikänneistä,koneiden korjauksesta laskut tulee kotiin, en tiedä miten sitten sulla...Ei taida olla kokemusta mistään oikeista vastoinkäymisistä, mut piti kuitenkin päästä huutelemaan keskusteluun, että köyhyys nyt on aina vaan huonoa elämänhallintaa
No niin tuleekin. Jos ne silti tulee YLLÄTYKSENÄ niin eikös silloin juuri ole kyse huonosta elämänhallinnasta.
En pärjäisi kuukautta 20 eurolla. Kaksi viikkoa pärjäisin. Yrittäisin lainata toiset 20 euroa läheisiltäni.
Ostaisin ainakin kananmunia, jauhelihaa ja makaronia, koska rasvaa ja proteiinia pitää olla. Yritin joskus opiskeluaikoina elää kaurapuurolla viikon, mutta ja parissa päivässä alkoi vointi heiketä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mun mielestä olennaisempi kysymys olisi, millaiseen yllättävään laskuun 20€ edes riittäisi. Kylläkai se ruoka menee edelle, verrattuna siihen että maksaa osan laskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kyllä sieltä sairaalahoidosta ja lääkärikänneistä,koneiden korjauksesta laskut tulee kotiin, en tiedä miten sitten sulla...Ei taida olla kokemusta mistään oikeista vastoinkäymisistä, mut piti kuitenkin päästä huutelemaan keskusteluun, että köyhyys nyt on aina vaan huonoa elämänhallintaa
No niin tuleekin. Jos ne silti tulee YLLÄTYKSENÄ niin eikös silloin juuri ole kyse huonosta elämänhallinnasta.
Mun tuttavalle tuli kyllä sairaalalaskut ihan laskuna kotiin, vaikka sairaalassa oli joku sos.työntekijä sanonut että ne laskut menee suoraan Kelaan/kaupungin sos.toimeen. Tuttavan piti siis viimeisistä rahoistaan nämä maksaa ja vasta sen jälkeen n. kk kuluttua hän sai ne rahat Kelalta takaisin. Oli siis rahattomana kuukauden. Mä tietenkin autoin häntä, mutta kaikilla ei ole ystäviä tai sukua auttamassa.
Monenlaisia tilanteita voi tulla elämässä eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavalle tuli kyllä sairaalalaskut ihan laskuna kotiin, vaikka sairaalassa oli joku sos.työntekijä sanonut että ne laskut menee suoraan Kelaan/kaupungin sos.toimeen. Tuttavan piti siis viimeisistä rahoistaan nämä maksaa ja vasta sen jälkeen n. kk kuluttua hän sai ne rahat Kelalta takaisin. Oli siis rahattomana kuukauden. Mä tietenkin autoin häntä, mutta kaikilla ei ole ystäviä tai sukua auttamassa.
Monenlaisia tilanteita voi tulla elämässä eteen.
Ja tämä sairaalalasku oli siis YLLÄTYS.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä mitä en voi käsittää mitenkään. Mihin ihmeeseen ne rahat menee?
Voi jumalauta! Jos sitä rahaa ei ole edes saatu Kelalta...
Mun oppilas esim. menetti tuet huhti-toukokuulta kun onnistui työllistymään kuudeksi päiväksi huhtikuussa.
Rahaa hällä tilillä 43 euroa.
Tällaisia Kela-gold -tyyppejähän te vainoatte.
Perkaa kaapit hyvin ja suunnittele sen ympärille jos löytyy jotain valmiiksi hyödynnettävissä olevaa. Kierrä tarkkaan alennukset ja vertaa hinnat. Pyydä niiltä joilta kehtaat niin edes 5e lainoja. Etsi pulloja, myy halpojakin asioita netissä. Eurolla jo saa melkein kananmunakennon.
Ei ole olemassa yllättäviä laskuja. Kyllä ne aina perustuvat siihen että jotain on tilattu tai kulutettu luotolla.
30 pväksi hernekeitot Lidlistä 17,70
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut harkinnanvaraista toimeentulotukea? Sinun tuloillasi olet oikeutettu siihen.
Ei ap ole edes kertonut tuloja.
Työmarkkinatuki eli kuusi sataa :)
-AP
2000 kcalorilla per päivä mä kyllä lihoisin.