Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko asperger tai ADHD-naiset ja miehet yleensä kiinnostuneita taiteesta?

Vierailija
11.05.2021 |

Tarkkoja väreistä mitkä sopii yhteen ja esteettisiä? Sekä harrasvat taiteen tekemistä, kuten maalaamista yms

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on, osa ei. Jotkut tykkää junista. On kiva katsella aikatauluja ja miten junat kulkee.

Vierailija
2/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteesta, tieteestä, historiasta, teknologiasta, koodauksesta, pelaamisesta ja urheilusta. Riippuu paljon yksilöstä, mutta vähintään on yksi erityiskiinostuksen kohde johon tämä on syventynyt. Esimerkiksi Matti Nykäselle se oli talviurheilu ja mäkihyppy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta maan ja taivaan välillä.

Vierailija
4/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikista, kirjallisuudesta ja maalaustaiteesta. Juuri mikään muu elämässä ei sitten kiinnostakaan.

Vierailija
5/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne yleensä ole jotain outoja mielenkiinnonkohteita? Eikö neurotyypillisetkin voi olla yleisesti kiinnostuneita taiteesta ja harrastaa piirtämistä vaikka? Esim kaikki taidemaalarit ole kumpiakaan näistä

Vierailija
6/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kartat, niiden katselu ja opettelu liittyvät näihin? Eikö ei nepsytkin voi näitä harrastaa?

Vierailija
7/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Taiteilijoita, muusikoita jne

Vierailija
9/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kyllä. Mä rakastan musikaaleja, vaikka itse en osaa tanssia ja laulaa yhtään. Nautin suuresti siitä, että jotkut muut osaa. Perehdyn huolellisesti taustoihin ja saatan katsoa ja kuunnella kuukauden putkeen yhtä ja samaa musikaalia, kun joku kolahtaa kunnolla.

Vierailija
10/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse ainakin olen ja olen epäillyt olevani Asperger. Ehkä lievä sellainen. Minulla on tosi tarkka värisilmä.

Vierailija
11/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin rakastan heraldiikkataidetta Suomessa ja maailmalla. T: asperger nuorimies

Vierailija
12/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on vaan pieniä poikkeuksia aivojen toiminnassa, diagnoosi itsessään ei vaikuta siihen mistä kukakin pitää.

Vierailija
13/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaakunataidetta.

T: edellisen viestin kirjoittaja

Vierailija
14/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaakunataidetta.

T: edellisen viestin kirjoittaja

Vierailija
15/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti joku yksi asia saa paljon huomiota, ja siihen laitetaan paljon aikaa. Tutkitaan monesta näkökulmasta asiaa. Kuvataidetta vaikkapa kuvanveiston, maalauksen tai valokuvauksen näkökulmasta.

Vierailija
16/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho nyt tuli monta viestiä peräkanaa.:-D

T: se vaakunahullu asperger nuorimies

Vierailija
17/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itse ainakin olen ja olen epäillyt olevani Asperger. Ehkä lievä sellainen. Minulla on tosi tarkka värisilmä.

Minäkin olen kiinnostunut väreistä. Olen tutkinut värin materiaalisuutta, väriä aallonpituuksina, ja värin psykologisia ja kulttuurisia ominaisuuksia.

Välillä kyllä tuntuu, että olen unohtanut kaiken oppimani. Ehkä myös tahallani pyrin poisoppimaan, jotta olisin kuin tyhjä kirja.

Vierailija
18/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen filosofinen asperger: kaikessa pitää olla jing ja jang. Tyhjä ja täysi, auki ja kiinni, suru ja ilo jne. Pyrin luomaan optimaaliset olosuhteet tälle filosofialle elämässäni. Tyyliin jos ostan jonkun tavaran, annan toisen pois.

Vierailija
19/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteessa ja taiteellisuudessa on viime kädessä kysymys heittäytymisestä, analyyttisyydestä luopumisesta. Tarkka värien analysointi on eri asia kuin taiteellisuus. Taide on viime kädessä tunteiden välittämistä.

Aspergerilla, joka ei luontevasti osoita tunteitaan esimerkiksi ilmeillä, voi taide tarjota upean reitin tunteiden ilmaisuun.

Vierailija
20/30 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne tekee tageja joka paikkaan.