Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivoojan altistuminen koronalle. Miten toimii?

Vierailija
11.05.2021 |

Eli siis teen siivojan töitä erilaisissa toimistotiloissa, ja mietin että olenko altistunut jos olen töissä siivonnut vaikka saman vessan jota sairastunut on käyttänyt? Siivoan aina työpäivien päätteeksi, jonka takia saan olla toimistotiloissa aina yksinäni, eli mitään lähikontaktia kehenkään ei koskaan työaikana synny. Käytän myös toki suojavarusteita, kuten kumihanskoja ja maskia.

Kysyn, koska olen osallistumassa pääsykokeisiin tässä parin viikon kuluttua, ja en haluaisi todellakaan nyt altistua kun en sitten siihen kokeeseen voisi osallistua. Niin mietin että lasketaanko minut altistuneeksi ja joudunko karanteeniin jos joku toimiston työntekijä vaikka sairastuisi, ja minä sitten siivoaisin samoja tiloja joissa hän on ollut? Lasketaanko minut altistuneeksi jos kumihanskoja ja maskia käyttäen siivoan juuri vaikka tällaisia vessoja, mutta en itse sairastuneeseen ole missään kontaktissa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin että ei lasketa altistuneeksi. Varmistaisin työnantajalta.

Vierailija
2/2 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa. Sullahan on suojavarusteet, eli se maski joka pelastaa sut altistumiselta. Lopetat nyt stressaamisen niin pääset terveenä pääsykokeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla