Uskallanko mennä kesäksi lehtien puhelinmyyntityöhön?
Miten on, kestääköhän siinä psyyke?
Kokemuksia kellään lehtien puhelinmyynnistä?
Sain kesätyön, mutten ole ihan varma vielä uskallanko mennä
Kommentit (36)
Kierrät nyt kahvilat käja kaupat läpi ja kysyt kesätöitä
Vierailija kirjoitti:
Mä tein sitä kuukausia. Mua ei ihmisten haukkumiset haittaa. Ainoa mikä haittasi, oli 200€ palkka plus että pomo kyttäsi selän takana. Ja yhtään et saanut myyntipuhetta muuttaa.
En ole ikinä mitään myyntipuheita käyttänyt, ei meillä tarvitse. Pääasia että myyntiä tulee
Olin yli vuoden puhelinmyynnissä. Jokainen päivä oli kamala. Suosittelen hakemaan muita hommia. Puhelinmyynnissä voit menettää työsi parissa päivässä, jos et ole tarpeeksi sanavalmis ja saa paljon kauppaa. Muissa nuorille tarkoitetuissa kesätyöpaikoissa riittää kun on reipas ja järki pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, pakottavat valehtelemaan. Epäselvät tilaus- ja toimitusehdot, myyntiä hinnalla millä hyvänsä. Oheistuotteet ja sun muut. Tilaus jatkuu määräaikaisen jälkeen automaattisesti jatkuvana - tätä ei markkinoida, jos asiakas sitä ei erikseen kysy. Sivulauseessa korkeintaan laillinen pakko mainita ohimennen.
Puhelinmyynti on jäänyt ajanjaksollisesti 2000-luvun alkuun.
Vastuunsa tunteva myyjä kertoo kaiken lakisääteisen tarkasti ja vielä kertaa ja selventää tilaustyyppien erot. Valehtelijat eivät alalla kauaa vanhene
Älä mene. Kenenkään ei pitäisi mennä niin päästäisiin tuostakin vitsauksesta eroon. Kukaan ei halua tuputuspuheluita. Ihmiset osaavat kyllä itse soittaa tai tilata netistä jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, älä mene. Puhelinmyynti perustuu huijaukseen. Myyjät huijaavat ihmiset tekemään tilauksia, joita he eivät halua, ja firmat huijaavat myyjiä palkanmaksussa. Mikä tahansa on parempaa kuin puhelinmyynti.
Ei kai sentään mikä tahansa, tuli heti kaikki säädyttömät kesätyövaihtoehdot mieleen...
-sivusta
Mitkä esimerkiksi? Olisin ennemmin prostítuoitu kuin puhelinmyyjä. Siinä sentään tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan lehteä keskimäärin saa myytyä päivässä, ja onko ne helppoja kauppoja vai vaatiiko puol tuntia suostuttelua?
Jos et suostuttele yhtään niin saat myytyä 1-3 lehteä päivässä. Kokemuksella voin kertoa koska minä en suostutellut. Sillä ei kunnon palkoille päässyt. Jos enemmän haluaa myydä niin pitää tyrkyttää ja suostutella. Itse en vaan saanut niitä kunnon myyjän sanoja suustani.
Kuinka moni täällä työhön AP:ta kannustanut haluaa, että hän kuukauden päästä soittaa sulle ja tarjoaa sataa eri lehteä? Kuinka moni kuuntelee AP:n myyntipuheet? En minä ainakaan. Jos vastaan ylipäätään, se on nopea ei kiitos ja luuria korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein sitä kuukausia. Mua ei ihmisten haukkumiset haittaa. Ainoa mikä haittasi, oli 200€ palkka plus että pomo kyttäsi selän takana. Ja yhtään et saanut myyntipuhetta muuttaa.
En ole ikinä mitään myyntipuheita käyttänyt, ei meillä tarvitse. Pääasia että myyntiä tulee
Meillä tarvitsi sanasta sanaan käyttää myyntipuhetta.
Luultavasti riippuu firmasta, uskaltaako töihin mennä vai ei.
Pahimpia ovat nämä "onneksi olkoon, saat lehdet ihan ilmaiseksi" -firmat, jotka kertovat vasta usean minuutin jaarittelujen jälkeen, että pitää maksaa vain 6 € toimituskuluja lehteä kohden.
Aivan eri asia on myydä lehtiä niin, että kerrotaan toimitukseen liittyvät ehdot selvästi, ja ne myös pitävät. Esim. meillä paikallista sanomalehteä myydään puhelimitse ihan asiallisesti, ja olen lehden tämmöiseltä myyjältä myös tilannut.
Käyt siellä ottamassa selvää onko susta myyjäksi. Satoja myyjiä nähneenä voi sanoa, että sitä ei ikinä tiedä ennen kuin kokeilee, ja siitä taidosta on todellakin hyötyä.
Oletko herkkä? Osaatko myydä? Sontaa tulee niskaa asiakkaiden taholta, mutta myös pomolta, jos myynti ei luista. Potkut parin viikon jälkeen voi tuntua pahemmalta kuin haistattelut puhelimen kautta, vaikka molemmat ovat alalla normaalia touhua.
Itse en ollut varsinaisesti puhelinmyyjä vaan ajanvaraaja. Soittelin talojen omistajille ja yritin suostutella heidät ottamaan remonttifirman edustajan kotiinsa sovittuna ajankohtana. Olin surkea työssä ja pohjapalkka oli pieni. Eikä pomo edes tajunnut purkaa työsuhdettani siksi. Itse en uskaltanut irtisanoutua koska pelkäsin että tulee karenssi. Puolen vuoden jälkeen löysin muuta työtä.
Saahan siitä taskurahaa.
Luultavasti aika vittumaista hommaa, mutta kyllä sen 2-4 viikkoa tekee mitä tahansa.
En uskaltanut mennä , aattelin ettei minusta sitten kuitenkaan varmaan ole hommaan kun oon niin hiljainen -ap
Uskallat!