14 v 180cm ja koot loppuu
siis nuori kasvaa vielä ja meni nyt heittämällä hm:n L koosta XXL kokoon. Jouduin tilaamani xl vaatteet (cargo housuja 4 eri mallia jne.) palauttamaan kun liian lyhyttä punttia ja esim pohkeista ja reisistä liian tiukat.
Tuli vain mieleen että mistä ne seuraavat housut ja kengät(48) tilataan kun hm isoin koko on xxl.
Neuvoja , linkkejä ja vinkkiä!
Kommentit (38)
Varsikengät. Käytän itsekin sellaisia. Peittää jos lahkeessa jokunen sentti vikaa
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tytöstä!
Ap
Heh, minä olen 184 cm aikuinen nainen eikä ole koskaan tarvinnut kokoa XL ostaa, harvoin edes L-kokoa. Että oletpa hauska, onko tämä joku kiusaamisketju?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tytöstä!
Ap
Heh, minä olen 184 cm aikuinen nainen eikä ole koskaan tarvinnut kokoa XL ostaa, harvoin edes L-kokoa. Että oletpa hauska, onko tämä joku kiusaamisketju?
Mä mietin kans, että montako 14-vuotiasta mahtuu H&M:n XL-kokoon... yksi kumpaankin lahkeeseen.
Aika pulska täytyy olla. Mulle menee hyvin h&m:n s-kokokin reisistä.
Pituuden sihteen kannattaa käyttää tall-mallistoa. Ostan myös teinipoikien mallistosta farkkuja ja paitoja.
N 177cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tytöstä!
Ap
Joo ei löydy. Tai siis todella hankalaa löytää ainakaan riitävän pitkälahkeisia housuja.
Mulla kohta 17v 179 cm pitkä tyttö.
Ei varmaa Peräseinäjoen Prismasta, mutta noin muuten kyllä löytyy pitkille ihan hyvin.
Mistä Awak Kuier ostaa vaatteet? Hän on 195-senttinen nainen.
Hanki ompelukone tai saumuri ja opettele kaventamaan. Nuorellekkin hyvä taito opetella, koska tuo ei tule jäämään pelkkään teini-ikään.
Siis mikä ihme tässä on ongelma? Nuori on LIHAVA, jos joutuu käyttämään XXL-kokoa, eli laihdutuskuuri on ratkaisu silloin.
Oma poikani siirtyi XS-koon miesten vaatteisiin, kun ylitti 170 cm. Ikää oli jotain 13 vuotta silloin. Tosi hyvin löytyy esim. Jack & Jonesilta collegeja, farkkuja (löytyy jopa 26 tuuman vyötäröllä ja millä pituudella hyvänsä). Samoin eri urheilumerkit sopivat ja mm. Lyle & Scott, jolla hyvin kapeita vaatteita.
Miesten kenkiin siirrytään, kun lasten koot ei mahdu. Mikä ihme tässä on ongelma???
Naisten vaatteita löytyy isoja kokoja ainakin Cellbesiltä - ehkä sieltä löytyy tytöllekin jotakin mieluista. Kengät ovat varmaankin suurempi ongelma, veljentyttäret ainakin tuskailevat ainakin väliin juhlakenkien kanssa ja koko ei ole kuin 42-44. Lenkkareita löytyy kuulemma tuossa koossa vielä helposti vaikka marketista. Oma poikani tilaa jotakin amerikkalaista kenkää, josta löytyy lestiinkin ainakin kahta leveyttä, muistaakseni kolmea: kapea, normaali ja leveä.
AP taitaa olla se sama trolli, jonka 15-v. poika syö niin paljon että muut itkevät nälissään.
Minun teinityttö on "vaan" 176 cm, tilataan vaatteet pääasiassa Zalandosta. Aika monessa "halpisrytkyssä" koko on M, laadukkaammissa vaatteissa kevyesti S.
Ja siis naisten vaatteista puhun tietysti. Viimeiset lasten vaatteet taidettiin ostaa alle 12-vuotiaana. Jalka on ihan normaalin kokoinen, ei ole ongelmia löytää sopivaa 39/40 kenkää.
Noniin. Tässä on selkeästi jatkoketju sille "15v syö kaapin tyhjäksi", missä kehotettiin normiruuan lisäksi syömään pellillinen kanaa ja kokonainen leipä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tytöstä!
Ap
Joo ei löydy. Tai siis todella hankalaa löytää ainakaan riitävän pitkälahkeisia housuja.
Ei varmaa Peräseinäjoen Prismasta, mutta noin muuten kyllä löytyy pitkille ihan hyvin.
Peräseinäjoella en ole käynytkään, mutta Oulusta ainakin on hankala löytää. Edes BikBokin tall-mallistoa ei täällä ollut kun siellä viimeksi käytiin, vain petite-mitoitusta ja normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tytöstä!
Ap
Peräseinäjoella en ole käynytkään, mutta Oulusta ainakin on hankala löytää. Edes BikBokin tall-mallistoa ei täällä ollut kun siellä viimeksi käytiin, vain petite-mitoitusta ja normaalia.
Unisex vaatteita, jotka käy tytöille ja pojille, miehille ja naisille. Niitä on monenlaisia, ei kaikki oo setämies-rytkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tytöstä!
Ap
No joo, Oulu kieltämättä on Peräseinäjoki-sarjaa (: Sun tarttee käydä jossain muualla ostoksilla ja sitten kun lydät hyvät niin tilata niitä netistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tytöstä!
Ap
Unisex-vaatteet ihan hyviä