Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholisti yh äiti

Kuopiotanssiijasoi
10.05.2021 |

Miten toimisitte? Mun naapuri on vissiin alkoholisti. Sillä on 4 lasta. 1 päiväkodissa ja 3 alakoulussa. Niin se on siis yh. Mun muksu välillä leikkii sen muksun kanssa. Eikä siinä silleen mitään. Mutta aina kun oon sen kanssa tekemisissä niin se döfää alkolle. Jos käyn ovella jotain asiaa toimittamassa niin sillä on aina viiniä mukissa. Ja selitys miksi juo. Joo kahvimukissa, ettei kukaan nää mitä se juo. Se vissii luulee, että kun se lipittää sitä viiniä tai bissee mukista niin kukaan ei tajua, et se dokaa. Kun sen muksut on pihalla leikkimässä, niin se istuu siinä pihalla dokaamassa. Luulee vissii olevansa kunnon Sherlock Holmes sen kahvimukinsa kanssa. Sitten sillon semmonen tyyli, ettei se julkisilla paikoilla sano lapsiensa koko nimeä. Se kutsuu niitä ipanoitaan etunimen ekalla kirjaimella. On vaikeempi ihmisten tehdä lasu ilmoitusta kun ei oo muksujen nimet tiedossa. Kerran se selitteli jollekin sen luo tulleelle kyläilijälle, että kaikki vanhemmat dokaa iltaisin, se on ihan normaalia ja että hänestä on ihan turha alkaa kenenkään lasuja vääntämään, että kun niitä ei voi enää nimettömänä tehdä. Että se ken hänestä lasun tekee saa nahoissaan tuntea. Tää samainen kuivan kesän orava, vetäs tossa toissa kesänä kirkkaan viinapullon suoriltaan pihalla, eikä se vaikuttanut ees humaltuvan. Mietin että aikamoiset toleranssit naapurin naikkosella. Koska ite jos juon viiniä 12cl x 2 niin humallun varmasti. Miten tämmösen kanssa toimis? Teenkö lasun ja jään odottelee että tyyppi saa tietää ja tulee oven taakse riehuu vai jäänkö odottavalle kannalle ? Sillä onhan toi niin selkee alkokeissi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi on sen verran väritettyä, että ensin pohdiskelisin itsekseni, että onko alkoholiriippuvuus todellinen vai onko se jotain omaa asenteellisuuttasi. Jos se on tosiaan varmaa (eikä esim. niin että juo muutaman lasia viiniä lasten nukkuessa), niin tekisin lastensuojeluilmoituksen. En kiusallani vaan siksi, että äiti pääsisi riippuvuudestaan eroon ja tukea lasten kanssa asuessa.

Vierailija
2/5 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin lapsena on kamalaa olla.

Jos tuntuu, ettet uskalla omalla nimelläsi laittaa, niin ehkä voisit ottaa yhteyttä lasten kouluun tai päiväkotiin. Noilla on kuitenkin velvollisuus tehdä lasu havaitessaan ongelmia lasten kotioloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä olit sinäkin.  Taisit olla itse tuo äiti.

Vierailija
4/5 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo useampi vuosi kun telkkarista Yleltä tuli joku haastattelu ohjelma jossa haastateltiin 3 alkoholistia. Mulla jäi siitä mieleen yksi tummatukkainen naishenkilö, äiti ihminen. No se nainen siinä kertoi miten paljon se vuorokaudessa joi, miten se piilotteli juomistaan, mitä kaikkea se teki ettei paljastuisi, ja mikä sai sen tajuamaan että nyt on käsissä saamarinmoinen ongelma, että nyt pitää hakea apua lopetukseen. Ja ne sen jutut kuulostaa normi tyypin korvissa ihan uskomattomilta. Jopa väritetyiltä. Mutta uskottava oli kun hän itse asioistaan kertoi. No hänellä absoluuttinen pohjakosketus tuli siinä, kun hän oli laittanut lapset nukkumaan ja aloittanut dokaamaan. Jossain vaiheessa hän oli havahtunut siihen, että hän on sammunut kylppärin lattialle ja juomat on loppuneet. Ja koska laskuhumala on tuloillaan, hän saa päähänsä syödä vessan lattialta omaa oksennustaan siinä toivossa, että siinä olisi promilleja. Mä muistan kattoneeni sitä haastattelua monttu auki. Että joo tossa vaiheessa kandee tosiaan hakea apua. Alkoholismi on sairaus, eikä sitä sairastava täysin tajua omaa tilannettaan. Vika on aina muissa. Aina on syy juoda. Eikä siinä mitään jos on vain se yksi aikuinen, tehköön elämällään mitä haluaa. Mutta jos kuviossa on lapsia. Niin silloin miettisin asiaan puuttumista. Mulla itellä on vaan niin jäänyt toi ohjelma mieleen, koska se valotti todella hyvin sairaan alkoholistin maailmankuvaa. Eikä se katso oletko yh vai et. Se voi osua kenen vain kohdalle.

Vierailija
5/5 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli- ilmoitus. Netistä löytyy lisätietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi