Suostuisitko kosintaan, jos se tehtäisiin niin että sinulle tarjottaisiin ex-vaimon sormuksella vanhoineen kaiverruksineen kaikkineen?
Miehen peruste oli, ettei nyt ehdi ja ei ole varaa hankkia minulle omaa. Tuntuu muutenkin usein, että olen laastari ja mies puhuu eksästään usein.
Kommentit (33)
En tietenkään.
Kihlasormuksen voi saada aika edullisestikin. Ei sen tarvitse paljoa maksaa. Voi päivittää myöhemmin kun ajat paranee, jos niikseen.
Tosimies tosiaan sulattaisi mummon pöytähopeat ja takoisi vaikka itse sitten.
Ei ole sormuksesta kiinni, vastaisinko kosintaan kyllä vai ei. Kyllä se on ihan täysin siitä kiinni, kuka kosii, ja millä tasolla suhde hänen kanssa on sillä hetkellä. Jos olisin yhtään epävarma omista tunteistani tai kosijan motiiveista, vastaisin kieltävästi tai pyytäisin miettimisaikaa.
En suosittele laastarina toimimista.
Mutta jos haluatte kuitenkin kihlautua, niin ehdota miehelle, että olette ilman sormuksia. Siihenkään ei mene aikaa eikä rahaa.
(Senkin puoleen, että jotkut miehet haluavat naisen kantavan heidän varausmerkkiään sormessa. On mahdollista, että jos poikaystäväsi on sellainen, niin sitten hän löytääkin rahaa ja aikaa uuteen sormukseen.)
Suosittelen hyvin lämpimästi pitkää kihlausaikaa. En ole ihan varma, että onko suhteellanne tulevaisuutta, jos mies ei ole päässyt yli eksästään ja käyttää sinua erosta toipumisalustana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuisin.
Rakkaus se tärkein asia on, eivät sormukset.
En suostuisi, juurikin sen takia että rakkaus on tärkeämpää kuin sormukset. Kosia voi ilman sormusta ja sitten hankitaan yhdessä mieluisat rinkulat.
No suostuisitko siihen, että se sinun sormuksesi olisi sitten paljon halvempi kuin miehen eksän? Jos vaikka miehelle jäänyt velkoja avioliitosta? Niin, sitähän minäkin...
Vierailija kirjoitti:
Tiedän erään parin, jotka teetättivät vihkisormukset miehen ja tämän eksän kihlasormuksista. Ei kestänyt liitto.
Ja mielestäsi avioliitto ei kestäny tämän sormusjutun takia, KOSKA...?
Arvailujahan voi heitellä ilmaan kuka vääräleuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla menemättä kihloihin, jos ei ole varaa hankkia edes sormusta.
Ja tämä on saanut 28 yläpeukkua. Tietää, mikä näiden ihmisten parisuhteissa on tärkeintä.
Ap:n mies on kyllä tollo, ei sillä.
No en. En pidä sormuksia, joten... mua on turha yrittää sellaisen kanssa kosia.
Hyvin kelpaisi ilman sormusta, yllätysmunasormus, narunpätkä, heinä sormen ympärillä tai yhdessä ostettu sormus kumman tahansa maksamana, mutta exän sormus ei kelpaisi.
Mulla on anopin sormus jossa lukee mieheni isän nimi ja päivämäärä 😅
Ovat eronneet kauan sitten.
Ei minua haittaa. Sormus on nätti keltakultainen timanttisormus.
Mies ei kosinut minua sillä vaan päätettiin yhdessä että mennään naimisiin ja anoppi tarjosi sormusta. Oltiin oltu jo 10 vuotta yhdessä ja meillä 2 lastakin.
Kihlasormuksen virkaa toimittaa minun vanhempien keltakultainen kihlasormus.
Sopii paremmin yhteen tuon kanssa kuin alkuperäinen kihlasormus joka valkokultaa.
Se sormus on ollut korulippaassani 20 vuotta.
Jos sormus olisi kaunis ei sen alkuperällä olisi merkitystä.
Exän nimen voi hioa pois.
Tosin jos exä pyörisi miehen mielessä muuten niin en naimisiin menisi.
En taida kovinkaan romanttinen sitten olla. Olen järki-ihminen näissä asioissa.
Kun mieheni ehdotti kihlautumista, kävimme sormuksia katselemassa. Emme ole materialisteja kumpikaan, joten päädyimme, että kun molemmilla on käyttämättömänä suvussa kulkeneet sormukset, otamme ne kihlasormuksiksi. Kumpikaan ei ostanut kenellekään mitään ja perintösormukset pääsivät käyttöön. Tyytyväisiä on oltu ratkaisuun. En olisi halunnut eksän sormusta, niin järkevä en sentään minäkään ole.
"Miehen peruste oli, ettei nyt ehdi ja ei ole varaa hankkia minulle omaa."
Älä suostu. Ensinnäkin ethän halua että avioliitossa on samat tekosyyt kun hän ei viitsi panostaa suhteeseen.
Toisekseen aika tökeröä kun ei edes kaverrettu nimiä pois.
Kolmanneksi jos tunnet olevasi laastari niin miksi edes harkitsisit suhdetta sen kanssa. Tässä kun tämä luottamus juttu. Kannattaisiko katsoa onko aavistus oikeassa. Ja ilman luottamusta suhde tyhjä.
Neljänneksi olet arvokkaampi kuin tommoinen.
Viidenneksi jätä se sika.
Jollei ole perintönä kulkeva sormus niin täältä ei ymmärrystä heru ja varsinkaan kun entisen vaimon nimi siinä.
No en missään nimessä!
Teettäätköt sen vaikka hiihtokilpailu lusikasta .
Tai ostaa Jukka Rintalan suunnitelman .