Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko aikuinen ja neitsyt?

Vierailija
10.05.2021 |

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin vastaamassa, mutta en kertonut nimeäni.

Ymmärrän. - Hyvä kun vastasit. Minä en, en ainakaan vielä ole vastannut. Harkitsen vastaamista, koska olen ns. kohderyhmää. Kummallista, miksei tässä kohtaa halua antaa anonyymisti nimeään; ikäänkuin häpeäsii joain. Vaikka en minä sitä, että poikuuteni vielä näin vanhemmalla iällä on tallella koe millään tavoin häpeää.

Enemmän, paljon enemmän kokisin varmasti häpeää, jos olisin yrittänyt päästä siitä eroon, jotenkin väkisin.  Vaan miksi se on joillekin niin vaikea käsiää että vaikka seksi on yksi maailman luonnollisimmista asioista, niin kuitenkin meillä kaikilla ei siihen ole tullut luontevasti ja vaivattomasti tilaisuutta, eiä tähän ole aina miään erityistä syytä.

Lienee ymmärrettävää, että jos on ollut aina hyvin vammautunut tai asunut ja elänyt paljolti valvotuissa oloissa (esimerkiksi sairaalassa tai kuntoutus tai vasaavassa "laioksessa"), niin seksikokemukset (kumppanin kanssa) ovat vähäisemmät kuin meillä, jotka elämme vapaana ja perusterveinä.

Vierailija
42/63 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo aikuinen enkä neitsyt. Oon kauris.

Vierailija
44/63 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko neitsyeksi, jos on kokenut epäonnistuneen yhdynnän?

Kysyn ihan tosissani. Olen "harrastanut seksiä", mutta ollut niin kömpelö, ettei yhdyntä itsessään ole onnistunut.

Vierailija
45/63 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyt poitsut pm 37v 171cm normaalipainoien

Vierailija
46/63 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko neitsyeksi, jos on kokenut epäonnistuneen yhdynnän?

Kysyn ihan tosissani. Olen "harrastanut seksiä", mutta ollut niin kömpelö, ettei yhdyntä itsessään ole onnistunut.

Hyvä kysymys.  Saattaa olla, että lasketaan, koska kuulemma aika monella ensimmäinen seksikerta -kumppanin kanssa- ei useinkaan ole ollut erityisen nautinnollinen. - "Kääk". Näin vanhempana ja "totaali kokemattomani" huomasin, että näin kommentoidessani tunsin itsessäni, kuinka tulin lisänneeksi omaakin taakkaani. Mieleeni hiipi huomaamatta suorituspaineita....  

Vierailija
47/63 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uilguyi kirjoitti:

Neitsyt poitsut pm 37v 171cm normaalipainoien

Hä?!

Vierailija
48/63 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on muuttunut niin kyyniseksi, että tämän tyyppisiä juttuja lukiessa ei voi välttyä miettimästä, että jonkinlainen agenda on aina oltava takana, jos näinkin raflaavaa aihetta aiotaan lehden sivuilla käsitellä. Aikaisempia juttuja aiheesta lukeneena en laittaisi valtavaa summaa sille, että lopullinen juttu olisi jotenkin empaattinen tai ymmärtävä kokemattomia aikuisia kohtaan tai toisi jotain uutta esille asian tiimoilta. Ongelma on myös se, että oli juttu minkälainen tahansa tai valitsee se minkä käsittelykulman tahansa niin suurin osa lukijoista näkee vain otsikon kokemattomista aikuisista ja luo sen kautta ennakkokäsityksen poikkeavista ihmisistä ja mahdollisuudesta lukea näistä oudoista hyypiöistä, ja ehkä vähän naureskella ihmisille joiden elämäntilanne on suurimmalle osalle ihmisistä täysin käsittämätön ja kerrassaan outo.

Tuolla aikaisemmin joku ihmetteli miksi vielä vuosien jälkeen häpeää tilannettaan aikuisena neitsyenä ja se onkin hyvä kysymys. Vaikka kokematon on vuosien aikana varmasti tottunut ja jollain tavalla hyväksynytkin tilanteensa niin vielä se sosiaalinen stigma, kuviteltu tai olemassaoleva, on siellä taustalla vaikuttamassa siihen, että asiasta ei vain ole helppo puhua tai sitä edes anonyymina tunnustaa. Saati sitten, että ottaisi riskin ja olisi avoin toiselle ihmiselle. Tunnistan tämän ajatusmallin enkä itsekään ole siitä yli päässyt tai kyennyt itseäni muuttamaan ja varmaan se on yksi syy miksi vaellan edelleen tällä pallolla yli 40-vuotiaana vailla minkäänlaisia seksi- tai seurustelukokemuksia.

Vierailija
49/63 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on muuttunut niin kyyniseksi, että tämän tyyppisiä juttuja lukiessa ei voi välttyä miettimästä, että jonkinlainen agenda on aina oltava takana, jos näinkin raflaavaa aihetta aiotaan lehden sivuilla käsitellä. Aikaisempia juttuja aiheesta lukeneena en laittaisi valtavaa summaa sille, että lopullinen juttu olisi jotenkin empaattinen tai ymmärtävä kokemattomia aikuisia kohtaan tai toisi jotain uutta esille asian tiimoilta. Ongelma on myös se, että oli juttu minkälainen tahansa tai valitsee se minkä käsittelykulman tahansa niin suurin osa lukijoista näkee vain otsikon kokemattomista aikuisista ja luo sen kautta ennakkokäsityksen poikkeavista ihmisistä ja mahdollisuudesta lukea näistä oudoista hyypiöistä, ja ehkä vähän naureskella ihmisille joiden elämäntilanne on suurimmalle osalle ihmisistä täysin käsittämätön ja kerrassaan outo.

Tuolla aikaisemmin joku ihmetteli miksi vielä vuosien jälkeen häpeää tilannettaan aikuisena neitsyenä ja se onkin hyvä kysymys. Vaikka kokematon on vuosien aikana varmasti tottunut ja jollain tavalla hyväksynytkin tilanteensa niin vielä se sosiaalinen stigma, kuviteltu tai olemassaoleva, on siellä taustalla vaikuttamassa siihen, että asiasta ei vain ole helppo puhua tai sitä edes anonyymina tunnustaa. Saati sitten, että ottaisi riskin ja olisi avoin toiselle ihmiselle. Tunnistan tämän ajatusmallin enkä itsekään ole siitä yli päässyt tai kyennyt itseäni muuttamaan ja varmaan se on yksi syy miksi vaellan edelleen tällä pallolla yli 40-vuotiaana vailla minkäänlaisia seksi- tai seurustelukokemuksia.

Kiitos vertaistuesta! - Tunnistan ja olen itsekin aatellut paljon tuota samaa. - Viime aikoina erityisesti kohtaa, jossa kirjoiti [suora lainaus:] "niin vielä se sosiaalinen stigma, kuviteltu tai olemassaoleva, on siellä taustalla vaikuttamassa siihen, että asiasta ei vain ole helppo puhua tai sitä edes anonyymina tunnustaa." [lainaus päättyy] 

Eli sosiaalinen stigma voi ollakin vain oman rajallisen pääni sisällä. Toisaalta huomaan kokevani pientä inhoa tai arkuutta, ehkä jonkun toisen mielestä kateutta (toivon mukaan en vielä joskus katkeruuttakin) heitä kohtaan jotka häpeämättömästi avautuvat julkisesti omista seksikokemuksistaan. 

Kun taas meihin joilla ei ole lainkaan kokemusta, niin juttuja lukiessa, moensti on tullut mieleeni, että kokemattomuus seksistä ei ole se isoin ja merkittävin ongelma tai haaste, jonka kanssa jutun kohde painiskelee.

Merkittävämpi tai vähintään yhtä iso saattaa jutussa olla esiintyvän mielenterveys, kyvyttömyys nähdä oma elämäntilanne (kerrotaan, että kapiaa seksiä mutta apua saattaisi olla myös oman elämän hallinnan kanssa. -Tai oman vakaumuksen/ uskon kanssa, joka ei asetu samaan sarjaan valaenemmistön kanssa)

Kerrotaan, että haetaan elämän naista, vaikka muualla jutussa vihjataan toisinaan hyvinkin selkesästi, että vaikka tässä kerrotaan "A:n" toiveesta löytää unelmiensa nainen niin yhtä hyvin voitaisiin, että "A" kaipaisi rinnalleen unelmiensa miehen.

Toki homoseksuaaliksi (tai lesboksi) leimautuminen ei ole enää niin iso abu kuin vielä joitain vuosia sitten mutta on se edelleen niin iso, että  en pitäsi sitä yhtä luontevana kuin heterorakkaudesn kaipuusta avautumista.     

Vierailija
50/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei neitsyys tee kenestäkään luuseria.

Voisiko joku selittää miksi tätä kommenttia alapeukutetaan; siksikö, että tuon luulisi olevan itsestään selvyys. - Vai siksi, että joku oikeasti pitää aikusia neitsyitä luusreina. - Mutta miksi näin tekisi? Eli miksi aiuinen neisy olisi epäilemättä luuseri?

Vierailija
51/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän nuo yrittää tuolla hakea.

Toivottavasti oikeutta ja ymmärrystä meille neitsyille luuseripaskamiehille. Todennäköisesti siellä joku toimittaja-akka vaan nauraa räkäisesti lukiessaan tarinoitamme.

Mitähän se hyödyttää jauhaa jossain lehdessä? Itse ainakaan vastaa, jokaisen oma asia.

Se antaa näkyvyyttä meille. Ehkä joskus tulevaisuudessa meille neitsytluusereille tarjotaan kelan maksamia seksipalveluita. Saahan näitä avustuksia fyysisesti vammaisetkin.

Onko fyysisesti vammaisille tarjolla KELA:n maksamia seksipalveluita?

Vierailija
52/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oikeutta ja ymmärrystä meille neitsyille luuseripaskamiehille. Todennäköisesti siellä joku toimittaja-akka vaan nauraa räkäisesti lukiessaan tarinoitamme.

Mitähän se hyödyttää jauhaa jossain lehdessä? Itse ainakaan vastaa, jokaisen oma asia.

Se antaa näkyvyyttä meille. Ehkä joskus tulevaisuudessa meille neitsytluusereille tarjotaan kelan maksamia seksipalveluita. Saahan näitä avustuksia fyysisesti vammaisetkin.

Onko fyysisesti vammaisille tarjolla KELA:n maksamia seksipalveluita?

Kyllä on, mutta nyt covid-19 aikana se on vaikeutunut ja tai ollut hiukan "taukoa"

Vierailija
53/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen itseni pikkupojaksi.

Poikuus 48

Vierailija
54/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen neitsyt, horoskooppimerkiltäni!

Vierailija
55/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen jo asian kanssa sujut, vaikka monta vuosikymmentä siihen meni. Tuskin näyky ulospäin paljoa, koska tuntemattomat / puolitut ovat kyselleet monesti, että minkäs ikäisiä mun lapset on.

"Hiding in plain sight"

-M30

Vierailija
56/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Olen jo asian kanssa sujut, vaikka monta vuosikymmentä siihen meni. Tuskin näyky ulospäin paljoa, koska tuntemattomat / puolitut ovat kyselleet monesti, että minkäs ikäisiä mun lapset on.

"Hiding in plain sight"

-M30

Oletko kyllä vielä aikas nuori (oletan siis, että nimimerkissäsi 30 viitaisi ikävuosiisi...   , joten jos kumppanin haluaisit löyää ja saada hänen kanssaan jälkikasvua, niin ehdit vielä enemmän kuin hvvin.  - Ja veilä paremmin ehdit harrastaa mahd. seksiä hänen (tai heidän) kanssaan.

Olet kyllä myös hyvin varhaiskypsä, jos tai kun kerroit, että olet asian kanssa sujut ja kuinka tähän meni vuosikymmeniä, jonka itse ymmärrän, että enemmän kuin kaksi vuosikymmnentä. -Vertaulun vuoksi Itse en varmasti tienny alle 11 vuotiaana, mitä tarkoitetaan sanalla neitsyt, saati että olisin kokenut neitsyyden omalla kohdallani taakaksi.

Vierailija
57/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hiding in plain sight"

-M30

Oletko kyllä vielä aikas nuori (oletan siis, että nimimerkissäsi 30 viitaisi ikävuosiisi...   , joten jos kumppanin haluaisit löyää ja saada hänen kanssaan jälkikasvua, niin ehdit vielä enemmän kuin hvvin.  - Ja veilä paremmin ehdit harrastaa mahd. seksiä hänen (tai heidän) kanssaan.

Olet kyllä myös hyvin varhaiskypsä, jos tai kun kerroit, että olet asian kanssa sujut ja kuinka tähän meni vuosikymmeniä, jonka itse ymmärrän, että enemmän kuin kaksi vuosikymmnentä. -Vertaulun vuoksi Itse en varmasti tienny alle 11 vuotiaana, mitä tarkoitetaan sanalla neitsyt, saati että olisin kokenut neitsyyden omalla kohdallani taakaksi.

Eipä tässä mitään hätää (toki kello tikittää, jos perhettä meinaa perustaa). Olen auki kaikille vaihtoehdoille mutta koen olevani onnellinen ensimmäistä kertaa elämässäni. En tiedä voiko mikään korvata tätä vapautta. Nyt lähden maastoprätkällä huristelemaan.

Hyvää lauantai-iltaa!

Vierailija
58/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hiding in plain sight"

-M30

Eipä tässä mitään hätää (toki kello tikittää, jos perhettä meinaa perustaa). Olen auki kaikille vaihtoehdoille mutta koen olevani onnellinen ensimmäistä kertaa elämässäni. En tiedä voiko mikään korvata tätä vapautta. Nyt lähden maastoprätkällä huristelemaan.

Hyvää lauantai-iltaa!

Kiitos sitä samaa! Elämää todelakin kannattaa yrittää elää enempi eeenpäin kuin surkutella omaa neitsyyttään tai poikuuttaan. Seuraavski seuraa hieman juoni paljastuksia

Olen kysynyt tätä joskus ennemkin, että jos ja kun muistamme Andy Stitzer joka oli 40-vuotias neitsyt. Hän on mielestään tyytyväinen tähänastiseen elämäänsä. Hänellä on hyvä työpaikka kodinkoneliikkeessä ja hänellä on suuri kokoelma sarjakuvia ja toimintafiguureja.... 

Mutta jokin Andyn elämässä vaivaa hänen ystäviään, Andy on edelleen neitsyt. Andy ei pidä sitä kummoisena asiana, mutta ystävät kylläkin. He päättävät auttaa Andyä tässä asiassa mutta mikään ei näytä onnistuvan.

Mutta mikä oli Andyn ongelma?  Tai mikä oli koko elokuvan 40 v. ja neitsyt (engl. The 40 Year Old Virgin) opetus? 

Vierailija
59/63 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei neitsyys tee kenestäkään luuseria.

Ei niin mutta luuserius tekee todella monista neitsyitä.

ZING!

Vierailija
60/63 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat määritellä itsesi luuseriksi joka tarvitsee jotain avustuksia?

Koska tiedostan faktat. Olen sosiaalisesti vammainen neitsytpaska.

Ei ole pakko olla jos päätät olla erilainen.

Ei ole itsestäni kiinni. Minut on asetettu tähän tilanteeseen muiden ihmisten toimesta mm. syrjimällä ja romuttamalla itsetuntoni.

Älä salli sitä. Niinhän sitä muut tekisivät toisille vaikka mitä mutta itsestä kiinni mitä hyväksyy. Tänään päätät että olet riittävä ja hyvä ja sanot niin itsellesi.

Ironista että annan jollekin toiselle neuvoja mitä tarvitsisin myös itse....

Olen sallinut sen koko ikäni lapsesta asti. Omat mielipiteeni itsestäni eivät vaikuta siihen miten muut minut näkevät, eli luuserina neitsytpaskana.

Kyllä se vaikuttaa, koska se miten näet itsesi vaikuttaa käytökseesi ja kaikkeen kanssakäymiseen ja muut ihmiset tulkitsevat tätä ja hyeenamaiset psykot valitsee silmätikukseen.

No miten selität sen, että minä näin itseni hyvänä, kilttinä ja ihanana ihmisenä, kunnes sitten ulkopuolelta kerrottiin se asian oikea laita. Nyt jälkikäteen hävettää miten omahyväinen olen ollut, ja itserakas.

Eri (mutta minäkin sellainen luuseri neitsyt)