Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ihminen ei naura kaikille vitseille, vaan vain osalle..

Vierailija
10.05.2021 |

onko hän silloin tosikko?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nauraisin vitsille, jonka olen jo kuullut 100 kertaa aiemmin? Ei ne ikuisuuksia naurata, vaikka kuinka hyvä vitsi olisikin. Stand up esityksien vitseistä nauran vain osalle. Osa ei vaan jaksa naurattaa lainkaan.

Suurin osa suomalaisista standup- koomikoista on todella tylsiä. Harvoin niiden esitykset ovat mitään muuta kuin vaivaannuttavia.

Vierailija
22/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan paljon huumoria, etenkin standup on suosikkini. Siitä on aiheutunut se, että ns. vähemmän nokkela ja liiallisen alleviivaava huumori ei enää naurata, koska usein arvaan punchlinen jo kaukaa. Toisaalta taas arvostan älykästä ja itseäni fiksumpaa huumoria yli kaiken. Koomikot, jotka näkevät maailman aivan uudella vinolla tavalla ja yllättävät minut täysin riemastuttavat niin että kirjaimellisesti huutonauran järkyttävän nololla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla asperger. Aspergerit ei ymmärrä vitseistä kuin osan.

Aika vahvasti sanottu, leimat ei ole kauhean hyviä keskustelussa oikeastaan koskaan. 

Osa ihmisistä saattaa nimenomaan nauttia siitä tunnelmasta, ei ole niin väliä mille nauretaan kunhan se on jotain yhteistä johon voi liittyä porukalla. Mikä on ainakin mulle jotain käsittämätöntä, juttujen pitää olla jotenkin nokkelia kuitenkin. Pelkkä yhdessä räkättäminen ei riitä, alakoulusta on liikaa aikaa itsellä varmaan. 

Vierailija
24/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutan paljon huumoria, etenkin standup on suosikkini. Siitä on aiheutunut se, että ns. vähemmän nokkela ja liiallisen alleviivaava huumori ei enää naurata, koska usein arvaan punchlinen jo kaukaa. Toisaalta taas arvostan älykästä ja itseäni fiksumpaa huumoria yli kaiken. Koomikot, jotka näkevät maailman aivan uudella vinolla tavalla ja yllättävät minut täysin riemastuttavat niin että kirjaimellisesti huutonauran järkyttävän nololla tavalla.

Yllättävät jutut tosiaan yllättävät aina, mutta itse en tohon huutonaurumodeen mene juuri koskaan. Harvoin mikään asia on niin hauska että vedet silmistä tulee. 

Vierailija
25/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki vitsit naurata. Vitsi täytyy osata kertoa oikealla tavalla, ellei osaa, ei naurata. Kaikilla ei tuota taitoa ole, pitää osata heittäytyä.

Vaikea sanoa mistä juuri tuo tulee, että vitsin voi tappaa väärällä ajoituksella tai kertomisella. Ja miksi se on meille niin tärkeää. Kai sitä halutaan joku mystinen aitouden kokemus sitten, että joku osaa äänenpainot ja mikroilmeet niin hyvin, että tulee vaikutelma kuin se kertoisi tarinan ensimmäistä kertaa ja pitää minusta. Vaikka oikeasti se on opetellut esittämään sen settinsä vain niin hyvin. Mutta mehän emme halua tosiasioita, vaan fiiliksen. 

Sama saattaa liittyä livemusiikkiinkin, halutaan aitoa kokemusta siitä että joku suosittu on läsnä just mulle. 

Vierailija
26/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nauraisin vitsille, jonka olen jo kuullut 100 kertaa aiemmin? Ei ne ikuisuuksia naurata, vaikka kuinka hyvä vitsi olisikin. Stand up esityksien vitseistä nauran vain osalle. Osa ei vaan jaksa naurattaa lainkaan.

Suurin osa suomalaisista standup- koomikoista on todella tylsiä. Harvoin niiden esitykset ovat mitään muuta kuin vaivaannuttavia.

Äitini kokee myös noin, kun itse taas pidän melko monestakin suomalaisesta koomikosta. Äiti nauraa minun mielestäni tosi yksinkertaisille asioille, joka puolestaan vaivaannuttaa minua. Koomikoille hän lähinnä huokailee "hohhoi" tai sitten ei ilmeisesti vaan tajua mikä oli vitsin idea.  En siltikään tosikoksi äitiäni sanoisi.

Vierailija
27/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkänokastakin mies tulee, muttei tyhjän naurajasta.

Naiset taas nauravat vitseille lähinnä halutessaan miellyttää, pääosin kuitenkin pitävät vitsejä typerinä.

Miesten pieruhuumori nyt harvemmin on hauskaa. Naisilla on älykkäämpi huumorintaju, ja se vitsi tapauksessasi piilee siinä että naiset tosiaan yleensä aina odottaa aina sitä hyvää huumorintajua myös kumppaniltaan 🙂

Vierailija
28/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset taas nauravat vitseille lähinnä halutessaan miellyttää, pääosin kuitenkin pitävät vitsejä typerinä.

Miesten pieruhuumori nyt harvemmin on hauskaa. Naisilla on älykkäämpi huumorintaju, ja se vitsi tapauksessasi piilee siinä että naiset tosiaan yleensä aina odottaa aina sitä hyvää huumorintajua myös kumppaniltaan 🙂

Hyvä huumorintaju on osoitus älykkyydestä. Tämä ei tarkoita että kaiken typerän pitäisi naurattaa.

Vierailija
29/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi oli ilmeisesti vitsi.

Vierailija
30/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huumori ei vaan yksinkertaisesti naurata, ja osan vitseistä kuullut jo niin moneen kertaan, ettei niistä ole enää mitään jäljellä.

Jos se jonkun mielestä tekee tosikon, niin ilomielin olen tosikko.

Onko Aloittaja itse kenties tyhjäpää, joka nauraa, ja hihittää ihan kaikelle, jopa muka -hauskalle, ja samoille jutuille, jotka on kuullut jo 100 kertaa .. ?

Vierailija
31/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki huumori ei vaan yksinkertaisesti naurata, ja osan vitseistä kuullut jo niin moneen kertaan, ettei niistä ole enää mitään jäljellä.

Jos se jonkun mielestä tekee tosikon, niin ilomielin olen tosikko.

Onko Aloittaja itse kenties tyhjäpää, joka nauraa, ja hihittää ihan kaikelle, jopa muka -hauskalle, ja samoille jutuille, jotka on kuullut jo 100 kertaa .. ?

Mulle riittää jo kolme kertaa... 

Hankalinta on itselle se, että kun ei ole kauheasti tarvetta miellyttää, niin ei tule naurettua asioille jotka on kuullut jo jossain. Siis silleen että kun kaveri kertoo jonkun hassun sattumuksen, niin aika usein se sama juttu on sattunut myös muille. Ja useinkaan se tilannekomiikka ei vaan ole kaikkien juttu, eivät vaan oikein osaa.  Juttu voi olla toki kiva ja hymyilyttää, mutta hitto kun ne ei vaan naurata. 

Vierailija
32/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsejä ei pidä koskaan selittää.

Fiksuille ei tarvitse ja tyhmille ei kannata.

Vierailija
33/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannekomiikka on huumorin tyhmin laji. Banaaninkuoreen liukastuminen tai kermakakun naamaan saaminen edustavat vain vahingoniloa. Mitään hoksaamista tai ahaa-elämystä niissä ei ole.

Vierailija
34/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannekomiikka on huumorin tyhmin laji. Banaaninkuoreen liukastuminen tai kermakakun naamaan saaminen edustavat vain vahingoniloa. Mitään hoksaamista tai ahaa-elämystä niissä ei ole.

Kuten sanottu, on olemassa hyvää ja huonoa huumoria. Niin myös tilannekomiikassa. Kohdallesi on ilmeisesti osunut vain huonoa. Ehkäpä et edes tunnista hyvää tilannekomiikkaa? Itselleni tilannekomiikasta ei kyllä ensimmäiseksi, eikä toiseksikaan, tulisi mieleen ikivanhat kakku naamaan -komediat. 

Vierailija
35/35 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet hyväntahtoisuutta miellyttämishaluksi nyt.

t. Nainen