Välikausitakki on turha!!
Eilen ja tänään tarvitsee talvitakkia ja huomenna sitten ei kai takkia ollenkaan jos sääennusteita uskoo. Mihin on kevät kadonnut?
Kommentit (30)
Miten niin turha? Onhan tässä välikausitakkia tarvinnut jo jonkin aikaa. Ja uskon, että tänä keväänä sille tulee käyttöä taas uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin turha? Onhan tässä välikausitakkia tarvinnut jo jonkin aikaa. Ja uskon, että tänä keväänä sille tulee käyttöä taas uudestaan.
Mä olen käyttänyt vielä talvitakkia. Ei millään trenssillä olisi tarennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos oikeasti ulkoilee ja ulkona liikkuu, niin talvitakissa tulee kuuma.
Viime syksynä käytin 3 kk välikausitakkia. Nyt käyttänyt 3 viikkoa.
Mutta voithan ostaa tuulen ja veden pitävän kuoritakin ja käyttää ympäri vuoden. Talvella lisäät kerroksia alle.
Kyllä mä oon käyttänyt välikausitakkeja koko huhtikuun. On mulla ollut toppatakkikin välillä käytössä.
Untuvatakki huhtikuussa on ehkä vähän liian kuuma, mutta tuulitakilla ei taas pärjää, joten kyllä välikausitakki on tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ole tullut. En tosin juokse mutta normaalilla päiväkävelyllä vähempi olisi ollut liian vähän. On ollut niin kova ja kylmä tuuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ole tullut. En tosin juokse mutta normaalilla päiväkävelyllä vähempi olisi ollut liian vähän. On ollut niin kova ja kylmä tuuli.
En mäkään juokse, mutta ihan tavallinen pitempikestoinen kävely kyllä lämmittää sen verran, että toppatakissa tulee kuuma. Tosin mulla on kyllä erittäin lämmin toppatakki (tarkoitettu ulkoiluun ja tallille). "Siviilitakkini" (ihmisten ilmoilla liikkumiseen) alla käytän paksua villapaitaa, jos on kylmä.
Et taida juuri harrastaa liikuntaa ulkona?
Lähde näillä keleillä 10 kilometrin lenkille toppatakissa vs kesätakki ja tule uudestaan sanomaan :D
Vierailija kirjoitti:
Siitä mä nyt juurikin kyllä puhun. Ulkona olemisesta ja ulkona oleskelusta. Talvitakilla on tähän asti menty.
Jos kulkisin vain bussilla ja autolla, niin välikausitakki olisikin jo varmaan riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä mä nyt juurikin kyllä puhun. Ulkona olemisesta ja ulkona oleskelusta. Talvitakilla on tähän asti menty.
Jos kulkisin vain bussilla ja autolla, niin välikausitakki olisikin jo varmaan riittänyt.
Eli sun tapa liikkua ulkona ei ole järin vauhdikas? Kyllä minä saan kävelylenkillä hien pintaan myös softshell-takissa, juoksulenkistä puhumattakaan. Pyöräillessäkin on kevytuntsikka liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kulkisin vain bussilla ja autolla, niin välikausitakki olisikin jo varmaan riittänyt.Eli sun tapa liikkua ulkona ei ole järin vauhdikas? Kyllä minä saan kävelylenkillä hien pintaan myös softshell-takissa, juoksulenkistä puhumattakaan. Pyöräillessäkin on kevytuntsikka liikaa.
Ei. En mene ulos juostakseni pää kolmantena jalkana äkkiä sieltä pois vaan jään katselemaan lintuja ja kuuntelemaan niiden sirkutusta ja katselen valkovuokkoja, perhosia ja seisoskelen ulkona juttelemassa vaikka naapurin kanssa. Mä siis vietän aikaa ulkona eikä siellä vielä ole kevättakissa tarkentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kulkisin vain bussilla ja autolla, niin välikausitakki olisikin jo varmaan riittänyt.Eli sun tapa liikkua ulkona ei ole järin vauhdikas? Kyllä minä saan kävelylenkillä hien pintaan myös softshell-takissa, juoksulenkistä puhumattakaan. Pyöräillessäkin on kevytuntsikka liikaa.
Ei. En mene ulos juostakseni pää kolmantena jalkana äkkiä sieltä pois vaan jään katselemaan lintuja ja kuuntelemaan niiden sirkutusta ja katselen valkovuokkoja, perhosia ja seisoskelen ulkona juttelemassa vaikka naapurin kanssa. Mä siis vietän aikaa ulkona eikä siellä vielä ole kevättakissa tarkentunut.
No siinä tapauksessa, älä huoli, ehdit vallan hyvin käyttää välikausitakkiasi vielä. Sellaisissa keleissä, missä minä (hieman vilukissa) lenkkeilen ilman takkia, sinä katselet lintusia välikausitakissasi. Ei se kesä kerralla tule, vaikka nyt toukohelteet iskisivätkin hetkeksi.
Jos tapasi ulkoilla on vaan seisoskella ja katsella niin ei niitä ulkoiluvaatteita siihen tarvitse. Itsellä on kaksi eri lenkkitakkia vain kevättä ja syksyä varten, on inhottava jos juostessa on liian kuuma tai kylmä.
Niin.
Kyllä mun äiti 65vkin vielä ulkoilee portailla istuen toppatakissa katselemassa lintuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilun portinvartija :D
Luulitteko te tosiaan, että ainoa tapa ulkoilla on juosta hikilenkki?
Ettekö edes ole koskaan seisseet hiekkalaatikon reunalla värjöttelemässä tai bussipysäkillä?
Hassua.
Minusta on hassua siirtyä talvesta suoraan kesään.
On varmasti, jos ei juuri käy ulkona.