Äitini sanoi eilen etten pääse heille käymään ennen kuin korona ohi. Siihenhän voi mennä vaikka loppu vuosi.
Onko muiden yli 70-vuotiaat vanhemmat samanlaisia?
Kommentit (22)
Olen ap ja vanhempani saaneet rokotuksen. Itse en ole ottanut.
Koronaa käytetään tekosyynä että saadaan olla omissa oloissaan.
Korona ei ole koskaan "ohi".
Samanlainen ikuinen kiertolainen kuin influenssa.
Jokainen saa päättää itse. Ehkä, jos otat rokotteen, päästävät jo ennen koronan ”loppumista”.
Vähintään kahdesti viikossa on pitänyt käydä niin ennen piikkiä kuin sen jälkeen. Ei ilmeisesti hirveästi pelota. Tosin onpa nuo selvinneet kovemmistakin taudeista, sodasta, pula-ajasta, jne.
Vauhkoimpia näyttävät olevan nuo juuri eläkeiän kynnyksellä olevat (urbaanit) boomerit jotka on päässeet elämässään muuten vähällä.
Eilen tästä äitini kanssa keskustelin. Kuulemma vain ulkona voidaan nähdä turvavälillä.
En minä ainakaan tuppaudu väkisin kenellekään kylään.
No mun äiti on toki vasta 60+ muttei missään vaiheessa ole kieltänyt kyläilemästä tai vauhkonnut koko Koronasta. Kukaan perheestämme ei myöskään ole ottanut rokotusta.
Olen nähnyt vanhempiani ja miehen vanhempia ihan normaalisti koko ajan. Appivanhemmat ensin lähti hysteriaan mukaan, mutta tajusivat jo viime keväänä sen typeräksi ja sen jälkeen on tavattu kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
No ei. Olivat eilenkin kylässä. Eka rokotuskin suojaa jo jotain 60 %.
Suomessa ikävä kyllä kokeilu menossa koska kolmeksi kuukaudeksi venyttivät piikkien välin vaikka niitä ei oltu testattu niin pitkällä välillä.
Parasta olisi tukahduttaa koko epidemia, mutta nyt on koulut auki, baarit auki jne. joten tartunnat lisääntyvät taas.
Mun äiti ja miehensä ovat saaneet jo ensimmäisen rokotuksen ja saavat kuukauden päästä toisen. Eivätkä ole aikeissa höllentää koronakäytäntöjään siltikään. Ulkona turvavälein tavataan pelkästään, äitienpäiväkahvitkin juotiin ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti ja miehensä ovat saaneet jo ensimmäisen rokotuksen ja saavat kuukauden päästä toisen. Eivätkä ole aikeissa höllentää koronakäytäntöjään siltikään. Ulkona turvavälein tavataan pelkästään, äitienpäiväkahvitkin juotiin ulkona.
Mä en ole suostunut näihin ulkona turvaväleillä tapaamisiin. Jos ei halua tavata normaalisti niin saa olla yksin.
Ilmoita äidillesi samoin, ettei ole teille tulemista, ennenkuin tarttuvuusluku suomessa on 0 kappaletta tartuntoja, menköön vaikka 7 vuotta. Jos äitisi pelkää, voi olla parempi, ettet mene, mutta kait tämä koronavarovaisuus pitäisi olla selvä sekä äidilläsi että sinulla. Tuntuu haetulta jutulta ja syyltä!
Jos mahdollista, niin ehdota, että pidätte kesällä omaehtoisen karanteenin 14 päivää ja näette sitten näette vaikka viikon putkeen vanhempien kanssa. Mökkeilyä yhdessä tms :)
Meillä tää toiminut hyvin, tosin oon ite työtön ja puoliso etätöissä eli töiden puolesta niitä lähikontakteja ei tule muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole suostunut näihin ulkona turvaväleillä tapaamisiin. Jos ei halua tavata normaalisti niin saa olla yksin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn: miksi et halua nähdä ulkona turvavälin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ap ja vanhempani saaneet rokotuksen. Itse en ole ottanut.
Vanhempasi toimivat järkevästi ja ohjeistuksen mukaisesti.
Olikos sinulla jokin järkisyy olla ottamatta rokotetta?
Onhan se ikävää, mutta toisen toiveita pitää kunnioittaa, et kai sä nyt väkisinkään haluaisi sinne vierailemaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt vanhempiani ja miehen vanhempia ihan normaalisti koko ajan. Appivanhemmat ensin lähti hysteriaan mukaan, mutta tajusivat jo viime keväänä sen typeräksi ja sen jälkeen on tavattu kuten aina.
Jopa on ajattelemattomasti ja vastuuttomasti toimittu. Ei ihme, ettei epidemia ala rauhoittumaan.
No ei. Olivat eilenkin kylässä. Eka rokotuskin suojaa jo jotain 60 %.