Farkkujen vyötärön pienennys
Eli olen laihduttanut 20 kg ja minulla on nyt 4-5 kokoa liiän isot farkut kuinka kavennan vyötäröä
Kommentit (8)
Lökövarkut sitten. Osta suosiolla hyvät istuvat farkut.
Avaat sivusaumat ja kavennat koko matkalta.
Avaat saumat ja pienemmät, jos mielenkiintoa riittää.
20 kg ei todellakaan ole 4-5 vaatekokoa.
Etsi youtubesta tutoriaali. Yksi helppo vaihtoehto on "kolmiokavennus" saumojen kohdalta ja tarvittaessa kevyt kuminauha 5cm matkalle taakse.
Näin tein: Farkku on paksua käsin ommella. Niinpä neulan lisäksi tarvi myös hohtimet jonka avulla neulasta ote. Ommellaan 2 kiilamaista vekkiä monilla "harsintapisto" ompeleilla. Tein ulkopuolelle jotta ei paina kehoa. Vekin voi vielä ommella sivuun, ettei lepata. Vyö vekkien peitoksi.
Toinen vaihtoehto on viedä kierrätykseen ja ostaa itselle sopivat.
Se voi motivoida pysymään saavutetussa painossa.
Katso mallia sopivista farkuista. Ompele muutamalla tikillä (tai pienennä nuppineuloilla) oikeaan sopivaan kokoosi ja leikkaa vasta sitten ylimääräinen pois. Farkkujen vyötärönauha (siis se vyön alla kulkeva osuus) on yleensä yhtenäinen kaistale, älä huolestu, voit katkaista ja liittää sen haluamistasi kohdista aika huomaamaattomasti, jäähän se yleensä vyön alle aiankin osittain piiloon, itse olen katkaissut sen yleensä vyölenkin alta, jolloin liitoskohta on hyvin kätketty.
Farkkujen vyötärön kaventaminen on niin iso homma, että en ole koskaan siihen ryhtynyt. Ammattiompelijankin palkkio kohoaisi uusien farkkujen hintoihin.
Onnittele ap itseäsi ja osta uudet farkut.