Jäin lapsettomaksi koska en löytänyt miestä
Muita joilla sama tilanne? Olen siis jo 35-v, eli aika huonot mahdollisuudet enää löytää ennestään lapsetonta miestä joka haluaisi kanssani lapsia. Haluan ettei miehellä ole esim päihdehistoriaa, vakavia mielenterveysongelmia tms mitkä voisivat haitata normaalia elämää. Toki moni tilanteessani hommaa yksin lapsen lapsettomuushoidoilla, mutta itse haluasin sen koko paketin...
Kommentit (379)
Oikeasti: etsi ulkomailta. Siellä on sitoitumishaluisempia miehiä, jotka haluavat perheenkin ja muutenkin helpompaa se kumppanin löytäminen. Kokeile vaikka Saksaa, Norjaa, Iso-Britanniaa, Alankomaita.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole etsinyt koskaan baareista/yökerhoista? Helpoin tapa varmaan löytää elämänsä rakkaus. Etkä sä kyllä ole mitenkään liian vanha perheen perustamiseen vieläkään.
Etsiikö joku muka ihan oikeasti parisuhdetta yökerhoista???
Kuulostaa tekosyyltä. Sun ikäisistä miehistä 44% eli melkein puolet on lapsettomia.
Joku on sitten mennyt kohtaamisissa aina pieleen jos on lähestynyt montaa miestä joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin lapsettomaksi köyhyyden vuoksi. Vaimo olisi halunnut penskoja, mutta minä ilmoitin, etten tule koskaan panemaan tikkua ristiin kiljuvien ipanoiden hoitamisessa. Edellytin myös että meillä pitäisi olla niin iso koti ettei lasten itku kantautuisi omaan makkariin. Ja tosiaan mielellään 24/7 lapsenlikka. Mutta koska tähän ei ollut varaa, niin lapsettomia ollaan. Ei ihan hirveästi harmita, jos suoraan sanotaan.
M44
Eli olet kuitenkin tyytyväinen valintaasi. Toivottavasti vaimo myös hänen valintaansa.
Eiköhän tuo liene. Hän saa kuitenkin melaa mekkoon todella usein.
M44
Olen 39 v mies. Olisin halunnut lapsia, mutta ex-vaimo päätti 38 vuotiaana ettei enää haluakaan. Nyt sitten kärvistellään tässä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti: etsi ulkomailta. Siellä on sitoitumishaluisempia miehiä, jotka haluavat perheenkin ja muutenkin helpompaa se kumppanin löytäminen. Kokeile vaikka Saksaa, Norjaa, Iso-Britanniaa, Alankomaita.
Niin. Yksi asia mikä menneisyydessä on hieman kaduttanut on ollut se etten käynyt opiskelijavaihdossa. Ne ystäväni jotka menivät niin melkein poikkeuksetta sieltä löytyi se parisuhde jos ei ennestään jo ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole etsinyt koskaan baareista/yökerhoista? Helpoin tapa varmaan löytää elämänsä rakkaus. Etkä sä kyllä ole mitenkään liian vanha perheen perustamiseen vieläkään.
Etsiikö joku muka ihan oikeasti parisuhdetta yökerhoista???
Tätä minäkin ihmettelen, mutta ketjun perusteella: kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tekosyyltä. Sun ikäisistä miehistä 44% eli melkein puolet on lapsettomia.
Mutta kuinka moni noista edes haluaa lapsia? Ainakin itse törmään huomattavasti useammin miehiin jotka eivät edes halua omia lapsia. Tai lapsiluku jo täynnä tms.
Vierailija kirjoitti:
Joku on sitten mennyt kohtaamisissa aina pieleen jos on lähestynyt montaa miestä joka vuosi.
No selkeästi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 39 v mies. Olisin halunnut lapsia, mutta ex-vaimo päätti 38 vuotiaana ettei enää haluakaan. Nyt sitten kärvistellään tässä yksin.
Tiedätkö mikä muutti vaimosi mielen?
Facenookissa olisi hyvä, jos sieltä löytyisi yksin lapsia hankkivien naisten oma ryhmä. Voisi tutustua ja hankkia siittiöt ja munasolut osin samoilta luovuttajilta ja lapsilla olisi näin mahdollisuus tutustua omiin geneettisiin sukulaisiin, eivätkä tuntisi sitten oloaan outolinnuksi, kun tietäisi muita samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mikään mahdoton tilanne, Ap, pariutumisen ja lasten saamisen suhteen! Oikein hyvin voit vielä ehtiä! Meillä oli tuossa iässä se tilanne, että oli juuri diagnosoitu miehestä johtuva lapsettomuus ja siihen päälle pamahti miehen syöpädiagnoosi. Leikkaus, hoidot ja siitä kahden vuoden varoaika, että lasta ei saa edes yrittää. Aika pohjalla tuli joskus oltua, mutta toivo eli - eikä turhaan! Saimme kaksi lasta, ekan saadessani olin 42 ja tokan 44. Terveet lapset, poika ja tyttö :)
Miehet eivät halua lapsia yhtä paljon kuin naiset, jos ovat tuossa iässä vielä lapsettomia niin ylensä lapset eivät kiinnosta. Suurin osa 35+ sinkkumiehistä on esim. alkoholisteja, väkivaltaisia tai mielenterveysongelmaisia. Ongelma tulee siinä, kos haluaa löytää tervepäisen miehen.
Monella naisella on sama ongelma. Iän puolesta ap voisi saada lapsia, mutta vastaan tulee tuo kohtaamisongelma.
Vierailija kirjoitti:
Jos en muista väärin niin yli 40-vuotiaista naisista enää alle prosentti pystyy saamaan luomusti lapsia. Ja kaikki raskauden riskit yms kasvaa. Toki nelikymppisenä raskautuminen on paljon helpompaa niille joilla lapsia jo ennestään.
Muistat täysin väärin. Miehistä yli 40-vuotias ei todennäköisesti saa enää lapsia, koska ei löydä enää kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Facenookissa olisi hyvä, jos sieltä löytyisi yksin lapsia hankkivien naisten oma ryhmä. Voisi tutustua ja hankkia siittiöt ja munasolut osin samoilta luovuttajilta ja lapsilla olisi näin mahdollisuus tutustua omiin geneettisiin sukulaisiin, eivätkä tuntisi sitten oloaan outolinnuksi, kun tietäisi muita samanlaisia.
No tämä. Toisaalta tiedän että suomessakin on jopa yksinhuoltajien kommuuneja. Eli ei tarvitse aina yksin ratkoa joka asiaa ja ongelmaa, ja lapsellekin seuraa ja turvallisia aikuisia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mikään mahdoton tilanne, Ap, pariutumisen ja lasten saamisen suhteen! Oikein hyvin voit vielä ehtiä! Meillä oli tuossa iässä se tilanne, että oli juuri diagnosoitu miehestä johtuva lapsettomuus ja siihen päälle pamahti miehen syöpädiagnoosi. Leikkaus, hoidot ja siitä kahden vuoden varoaika, että lasta ei saa edes yrittää. Aika pohjalla tuli joskus oltua, mutta toivo eli - eikä turhaan! Saimme kaksi lasta, ekan saadessani olin 42 ja tokan 44. Terveet lapset, poika ja tyttö :)
Miehet eivät halua lapsia yhtä paljon kuin naiset, jos ovat tuossa iässä vielä lapsettomia niin ylensä lapset eivät kiinnosta. Suurin osa 35+ sinkkumiehistä on esim. alkoholisteja, väkivaltaisia tai mielenterveysongelmaisia. Ongelma tulee siinä, kos haluaa löytää tervepäisen miehen.
Monella naisella on sama ongelma. Iän puolesta ap voisi saada lapsia, mutta vastaan tulee tuo kohtaamisongelma.
No kieltämättä tälle vaikuttaa. Vaikea löytää suunnilleen samanikäistä miestä jolla olisi mitenkään sama elämäntilanne ja samoja suunnitelmia sille että mitä toivoo tulevaisuudelta.
Ehkä tästä syystä niin monet miehet kuitenkin pääsevät sitten toiselle kierrokselle? Ainakin tilasto tukevat sitä.
Toiset katuu lapsia ja toiset ei saa lapsia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4152546/aitiys-yksin?changed=1620588695
Vierailija kirjoitti:
Toiset katuu lapsia ja toiset ei saa lapsia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4152546/aitiys-yksin?changed=1620588695
Varmasti monetkin katuu, ja onhan aihe tabu niin vaikea puhua asiasta. Mutta moni varmasti katuu myöskin sitä ettei hankkinut lapsia yksin, ehkä pitää mennä ihan jonkun ammattilaisen kanssa puhumaan aiheesta että mitkä on riskit ja mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä muutti vaimosi mielen?
En. Yhtäkkiä vain päätti, että ei sittenkään. Samalla loppui myös seksi.
Kaltaisisasi pitäisi olla tässä maassa enemmän. Vain lapsettomuus tai raju lapsiluvun rajoittaminen pelastaa meidät ilmastokriisiiltä.