Tiedän naisen, jolla on vain yksi ikäisensä ystävä :(
Ja muutamia tuttavia, joiden kanssa pitää satunnaisesti yhteyttä. Minun käy hieman sääliksi häntä. Miestäkään ei hänellä ole :( Hän on vain tämän yhden ystävän varassa.
Kommentit (25)
Oletko varma, ettei kys. henkilö ole tilanteeseensa oikein tyytyväinen?
Tunnen ihmisiä joilla on laaja ystäväpiiri, laaja suku ja silti ne kyylää ja kyttää muita ihmisiä ja elää heidän kautta. Se jos mikä on säälittävää.
Olethan sinäkin ilmeisesti hänen hyvä tuttavansa, kun tiedät hänen asioistaan, että häntä on syytä sääliä ja kenen "varassa" hän on... Mitäpä jos vaan huolehdit omista asioistasi.
Yksi onnellinen ja tyytyväinen minäkin. Mitä vähemmän kontakteja, sitä parempi. Yksin on ihanaa.
Ystävät on sukulaisten korvike, ei niitä tarvitse jos välit sukuun kunnossa.
Minäpä lyön paremmaksi! Minulla ei ole yhtään ystäviä. Ei yhtäkään kaveria. Ei kaikilla ole.
En ole tyytyväinen tilanteeseen, mutta on vaikea enää ystävystyä. Mielummin perheen kanssa kuin ihmisten, jotka eivät pidä minusta.
Tiedän, että hän haluaisi enemmän kavereita/ystäviä ja ihmisiä, joiden kanssa viettää aikaa. :( Hän ei vain rohkene lähteä mukaan uusiin harrastuksiin, tai vaikka kaupungin fb-miittiryhmään, jonka kautta voisi saada lisää tuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Olethan sinäkin ilmeisesti hänen hyvä tuttavansa, kun tiedät hänen asioistaan, että häntä on syytä sääliä ja kenen "varassa" hän on... Mitäpä jos vaan huolehdit omista asioistasi.
Tai ryhdyt hänen ystäväkseen, etkä tekopyhästi surkuttele täällä. Ei vaan, älä. Ei ystäväksi ryhdytä.
Tiesitkö, että se voi olla oma valinta? Itsellä on ollut mahdollisuus ystävyyssuhteisiin, mutta alkoi ahdistamaan se vastavuoroisuus, kun pitää jakaa omia asioita ja kertoa itsestään. Ei kiitos. Sääli vain, ei se haittaa.
Minäkin tiedän yhden naisen jolla ei ole yhtään ystävää nyt. Se ole minä . Mutta en valita. Uskon ja toivon ja yritän lähestyä ihmisiä . Joskus onnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että hän haluaisi enemmän kavereita/ystäviä ja ihmisiä, joiden kanssa viettää aikaa. :( Hän ei vain rohkene lähteä mukaan uusiin harrastuksiin, tai vaikka kaupungin fb-miittiryhmään, jonka kautta voisi saada lisää tuttavia.
No lähdepä kuule sinä hänen kanssaan jonnekin kun noin empaattinen olet.
Vierailija kirjoitti:
Ystävät on sukulaisten korvike, ei niitä tarvitse jos välit sukuun kunnossa.
Päinvastoin. Sukulaiset on ystävien korvike. Sukulaisia ei tarvita, jos on ystäviä.
Ei minullakaan tosi ystäviä montaa ole. Mukavia tuttuja jonkin verran joita näen tosi harvoin. Oma perhe lisäksi. Oikein tyytyväinen olen. Ahdistun, jos pitäisi koko koko ajan olla tekemisissä ison ihmismäärän kanssa. Se on sellaista sosiaalista peliä, sain siitä nuorena ihan tarpeekseni.
Minulla ei ole koskaan ollut ikäistäni ystävää. Muutamia ystäviä on, mutta kaikki huomattavasti itseäni vanhempia tai nuorempia.
Täällä toinen samanlainen nainen, joka elää onnellista elämää lähes ilman ihmissuhteita.