Alkaako maalarinvalkoinen näyttämään keittiökaapeissa likaiselta jonkin ajan kuluttua?
Meillä on keittiöremppa edessä ja nyt valitaan kaappienoven väriä. Minä haluan valkoisen oven, ei vaniljaa tms. Nyt saimme kaupasta maalarinvalkoisen oven mukaan kun kukaan ei kuulemma halua puhtaan valkoista (vaitsi sairaalat). Minun silmään se näyttää hieman keltaiselta.
Mutta onko tosiaan niin että maalarinvalkoinen on " se" valkoinen keittiönkaappien oviin?
Kommentit (4)
Minusta maalarinvalkoisen pitäisi näyttää puhtaan valkoisen rinnalla lähinnä hieman harmahtavalta. Se johtuu siitä, että valkoiseen perusmaaliin sekoitetaan joukkoon aavistus mustaa väripastaa, jolloin saadaan juuri tuo maalarinvalkoinen. Tosin valo tietysti vaikuttaa, miltä sävy näyttää silmään. Esim. kirkas auringonpaiste toki voi heijastaa pinnalle keltaista sävyä. Katso sävyä uudestaan illalla normaalin sähkövalon valossa niin näet miltä se noin tavallisesti teillä tulee näyttämään. Luonnonvalossa, kun aurinko ei suoraan porota, näet todellisen sävyn.
Tuohon keittiönkaapinoven väriin en osaa ottaa kantaa näkemättä. Seiniin minusta maalarinvalkoinen on parempi kuin puhdas valkoinen, joka on liian kirkas. Kattoon taas puhdas valkoinen on parempi ja maalarinvalkoinen näyttää helposti likaiselta.
Nyt meillä on aivan valkoiset ovet osassa keittiötä ja kieltämättä on puhdas valkoinen. Ja kun laitan tuon maalarinvalkoisen oven siihenviereen niin kyllä näyttää likaiselta.
Kyllä varmaan tarvii ottaa ne " sairaalan" valkoiset koska kylmäkalusteet ja hella on valkoiset, ei sitten värierot niin näy. Seinän ajattelin maalata myös valkoisella mutta se saa taittaa johonkin väriin. Haluan kuitenkin lämpöisen tunteen pohjoispuolen keittiöön.
Syy miksi haluan valkoiset ovet, on että nyt minulla on puiset ovet ja olen totaalisen kyllästynyt. Valkoinen tuo lisäkseni haluamaani valoa keittiöön.
Sun keittiöhän se on! Ja luulen, etten itsekään maalarinvalkoisia ottaisi. Noille maalikaupan miesmyyjien sanomisille ei mielestäni kannata muutenkaan liikaa panna painoa värisävyasioissa. =D
kyllä meille tuleva valkoinen on ovi on ihan rehellisen valkoinen, ei ollenkaan keltaiseen päin! mistä firmalta ovi on tulossa?