Suurin kaupunki, jossa olet asunut?
Siis asukasmäärältään, voi olla myös ulkomaan paikka. Itsellä Kuopio.
Kommentit (58)
Helsingissä kävin syntymässä. Sen jälkeen kaupungit oli sellaisia +-100 000 asukkaan paikkoja, nykyisessä kotipitäjässä vähän päälle 8000. Tää nykyinen on paras, edellisiin on kiva kun on jääny kavereita niin voi piipahtaa lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Lille, ranska. 1,2 milj asukasta esikaupungit mukaanlaskettuna, ovat käytännössä samaa kaupunkialuetta
Kerava, kaupunkialueen mukaan laskettuna 1,3 miljoonaa asukasta, koska Keravakin kuuluu lähes kokonaan Helsingin keskustaajamaan.
Sydney. Keskustan pilvenpiirtäjässä, kerros 33. Oli mahtava näköala.
Isoin kaupunki-kaupunki oli 250 000. Nyt asun metropolialueella jonka asukasluku on 8.5 miljoonaa, tosin sen laitamilla omassa pikkukaupungissaan. Asumistiheyttä ei muuten huomaisi paitsi kun joka paikassa on aina ihmisiä (tyyliin joka metsäpolulla tulee aina joku vastaan) ja kaupunkien/kylien rajoja ei näe kuin tienviitoista.
Vierailija kirjoitti:
Just tässä heräilen ja katselen kun Manhattan herää. Penthousin katolla katselen suoraan Central Parkiin.
Ja sitten heräsit oikeasti ja ikkunasta näkyi Tyrnävän raitti.
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta Lontoossa :)
25 vuotta Lontoossa
Vierailija kirjoitti:
Lille, ranska. 1,2 milj asukasta esikaupungit mukaanlaskettuna, ovat käytännössä samaa kaupunkialuetta
Mun opiskelukaupunki! Ihana paikka.
Pariisi. Mutta pikkukaupungin tyttönä viihdyn paremmin rauhallisemmassa ympäristössä. Nykyään asun alle 50 000 asukkaan suomalaiskaupungissa.
Lontoo. Parhaiten on jäänyt muistijäljeksi London Tube ja loputtomat tunnelit. Tuntuu että maan alla meni 20 % ajasta :D
Atlanta, GA, USA. Asuimme siellä noin. 10v. Virallisen väestölaskennan mukaan 5.911.000 asukasta.
Kolmessa Suomen kaupungissa olen asunut ja asun yhä yhdestä näistä kolmesta kaupungista. Tampere on ollut isoin näistä kaupungeista. Harmi, että en asu siellä enää koska minulla on ikävä sinne ja muuttaisin sinne takaisin jos se olisi mahdollista.
Tampere